VELIKA ŠKRTICA

‘Vidio sam da autokuća prodaje auto za 18.900 €, oduševljeno stigao u salon, složili su mi ponudu, a onda - šok!‘

Istražili smo što se krije iza akcijskih ponuda autokuća za električna vozila za koja je moguće dobiti poticaje

Električni automobil (ilustrativna fotografija)

 Zeljko Hajdinjak/CROPIX

"Dobar dan, htio bih ponudu za ovaj automobil koji reklamirate po cijeni od 18.900 eura s poticajima", obratio se čitatelj Velike škrtice jednoj autokući.

Ona, kao i mnoge druge, ovih dana reklamira priličan broj električnih automobila za koje je od 22. travnja moguće dobiti poticaje Fonda za zaštitu okoliša, do 9000 eura, a potom i sama kuća potrošaču garantira dodatni akcijski popust.

No slučaj našeg čitatelja ukazuje na to da je te navodno odlične ponude praktički nemoguće uhvatiti. Mnoge su nepostojeće ili već rasprodane, a u slično smo se i sami uvjerili kad smo pokušali uhvatiti jednu od njih.

"Zahvaljujemo na vašem upitu... Cijena vozila kreće se od 27.900 eura...", stoji u mailu koji je čitatelj dobio kao odgovor, a dodatni šok je uslijedio kad je u narednoj elektroničkoj pošto primio i konkretnu ponudu za vozilo.

Ne samo da nije bilo spomena o iznosu iz reklame od 18.900 eura, nego je iz privitka nestao i iznos od 27.900 eura - ono što su mu u drugom mailu ponudili bila je varijanta istog vozila po najnižoj cijeni od 37.211 eura, što je našeg čitatelja poprilično razljutilo.

Nisu za smrtnike

"Smatram da je ovo u najmanju ruku nepoštena trgovačka praksa i obmanjivanje kupaca, nažalost ja sam se upecao i ponadao da ću uz poticaje kupiti električni automobil kojim ću manje zagađivati okoliš. Očito poticaji nisu za nas smrtnike", požalio se u našoj grupi Velika škrtica te dostavio i preslike komunikacije s autokućom.

I mi smo se obratili toj autokući koja je još u ponedjeljak na svojim stranicama reklamirala isto vozilo po cijeni od 18.900 eura, no u srijedu smo dobili odgovor da je vozilo prodano, jednako kao i još jedan model koji smo tražili.

U drugoj autokući potom smo pak zapikirali električno vozilo koje su reklamirali po cijeni od 14.900 eura što je, stoji na njihovoj stranici, akcijska maloprodajna cijena koja se "dodatno umanjuje za iznos subvencije Fonda za zaštitu okoliša do 40 posto vrijednosti automobila".

Putem poveznice koju smo pratili na njihovoj stranici zatražili smo ponudu za vozilo po toj cijeni, a kroz nekoliko sati nazad smo dobili informativni izračun po kojem je osnovna cijena tog istog vozila 23.700 eura, ali nam ga oni s popustom nude za 19.900.

Kad smo odgovorili da smo se javili za vozilo koje se reklamira po cijeni od 14.900 eura, prodavač nas je zatražio da mu pošaljemo link na tu ponudu jer da on ne zna o kakvoj je ponudi riječ te da je vrlo vjerojatno u pitanju pogreška. Nakon što smo to napravili, prisjetio se koji je auto u pitanju te nas je obavijestio kako, zgodno, konkretno vozilo više nije u ponudi, ali da uz subvenciju možemo pokušati kupiti ovo iz ponude.

Skuplje za pet tisuća eura.

Nemoguće uloviti

Zanimljivo, isto je vozilo još i jučer po cijeni od 14.900 eura bilo najnormalnije oglašeno na stranici te je pod dostupnošću pisalo da je na zalihama, no u stvarnosti ga nije moguće kupiti niti je jasno koliko je takvih primjeraka uopće bilo u ponudi.

Tek je iz treće po redu autokuće - koja se nije hvalila akcijama i popustima - stigla ponuda koja je bila u skladu s iznosima navedenima u cjeniku. Iz nje su nam dostavili ponudu za obje varijante vozila koje smo zatražili, no treba reći kako su u pitanju bila vozila skuplja od onih iz ranijih primjera, oba više od 30 tisuća eura, na koje je onda također moguće dobiti poticaje.

Koliko je sretnika doista uspjelo uhvatiti ponude u sklopu akcija, nije poznato, no čini se kako je još krajem prošlog tjedna bilo nemoguće uloviti bilo kakvo povoljnije vozilo, što ukazuje na dvije stvari - ili su Hrvati masovno kupovali čim su akcije oglašene ili je takvih modela zapravo bilo jako malo, a puno više mamaca.

Inače, na poziv Fonda za sufinanciranje nabave energetski učinkovitijih vozila za građane prijavilo se 45 zastupnika vozila s 80 marki i 291 modelom vozila.

Poziv je vrijedan 15 milijuna eura, a prijave se podnose od 22. travnja od 9 sati isključivo preko ovlaštenog prodajnog mjesta koje je naznačeno na Fondovoj listi prodajnih mjesta na njegovoj mrežnoj stranici.


Imate prijedlog za Veliku škrticu?

Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

image

Velika skrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 06:44