Skorim usklađenjem hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije očekuju nas značajne novosti vezane za sigurnost cestovnog prometa u širem smislu riječi, piše Novi list.
- S obzirom na činjenicu da mladi vozači i vozači s nedovoljno vozačkog iskustva uzrokuju nesrazmjerno veći broj prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je posebnim pravnim režimom utjecati na ponašanje te skupine vozača. Tako bi za njih granica za suspenziju vozačke dozvole zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža, 9 bodova, od granice koja vrijedi za sve ostale vozače, 12 bodova -rekao je voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa u Policijskoj upravi primorsko-goranskoj, Boris Skeledžić.
Dakle, vozači koji u periodu od tri godine prikupe 12 bodova, dobit će rješenje o ukidanju vozačke dozvole, te će ponovo pristupiti polaganju vozačkog ispita, pohađanju autoškole, dakako, sve o vlastitom trošku. To isto vrijedi i za mlade vozače, samo ako u istom trogodišnjem razdoblju prikupe devet bodova.
Priprema se i rješenje za one koji često vole zaviriti u čašicu dok su za upravljačem vozila. Takvi će vozači biti podvrgnuti izvanrednom liječničkom pregledu ukoliko ih se tri puta uhvati pijane za volanom u razdoblju od tri godine. Količina alkohola ne igra ulogu, takvom vozaču se oduzima vozačka dozvola sve dok ne donese liječničku potvrdu medicine rada da je zdravstveno sposoban upravljati vozilom, odnosno da nije riječ o alkoholičaru, rekao je Skeledžić.
Nova je definicija mladog vozača, odnosno pojam je redefiniran. Do sada je mladi vozač bio do navršene 24. godine života, a sada su to vozači koji su i stariji od spomenute dobne granice, a koji nemaju vozačkog iskustva, to jest, dvije godine od izdavanja vozačke dozvole. Tako sada mladi vozač može biti i vozač koji je pristupio polaganju vozačkog ispita u 50. godini života.
Novosti očekuju i vozače iznad 65 godina života. Notorna je činjenica da nakon 65. godine života dolazi do zdravstvenih promjena koje mogu utjecati na sposobnost upravljanja vozilima, a prema dosadašnjem važećem zakonskom rješenju ne postoji obveza takvih vozača da se, prilikom produljenja valjanosti vozačke dozvole, podvrgavaju liječničkim pregledima. Nekome će možda vozačka dozvola isteći u 67. godini života pa će se on tada podvrgnuti liječničkom pregledu, a onome kome istekne u 65. godini morat će odmah na liječnički pregled radi dobivanja potvrde da je sposoban za vožnju te će mu se izdati nova dozvola, piše Novi list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....