Nepunih tjedan dana nakon velikog otkazivanja letova za Zagreb, Ryanair ide dalje s rezovima. Iako je lipanj trebao biti kraći za samo šest letova, ta brojka od danas glasi 22. Službeno objašnjenje i dalje ne nude. Umjesto toga, objavili su kako samo danas traje ponuda posebno jeftinih letova predviđenih za svibanj.
U Zagrebu će u lipnju operirati 54 Ryanairova leta umjesto predviđenih 76.
U Facebook grupama posvećenima savjetovanju oko putovanja ljudi su krenuli ponovno izražavati nezadovoljstvo odlukama Ryanaira. Pišu kako se ta kompanija baš namjerila na Zagreb, a nekima se čak dogodilo da je let koji im je danas otkazan bio zamjena za let otkazan prošlog tjedna. Putnici se žale da im e-mail obavijest o otkazivanju ne dolazi u pretinac pristigle pošte, nego odlazi u promocije ili neželjenu poštu. Opcije koje Ryanair nudi su, kao i svaki put, povrat novca ili premještanje na alternativni let. Novi udarac zagrebačkim putnicima stigao je prije nego im je na račun sjeo povrat novca od prošlog otkazivanja.
- U četvrtom mjesecu sva tri aviona koja operiraju u Zagrebu bila su dupkom puna, ali tako neće biti u petom i šestom kad je Ryanair odlučio rezati. Treći je sada izvan uporabe pa će preostala 54 leta mjesečno biti s ta dva aviona - rekao nam je zrakoplovni analitičar Alen Šćuric.
Potpuno su otkazani letovi za Basel, Brindisi i Krf, Brisel Charleroi izgubio je tri od pet letova, a ostali su smanjeni za jedan do dva leta.
Na njihovim stranicama ne postoji obavijest ni obrazloženje, ali baš danas krenula je 24-satna akcija niskobudžetnih letova. Najavljuju kako je 21. travnja do kraja dana moguće kupiti karte za letove od 16,99 eura, u svibnju, mjesecu koji je nedavno također ostao bez 22 leta.
- Nije mi najjasnije što postižu tom akcijom u Zagrebu kad ionako većina letova iz Zagreba već košta oko 15 eura. Ta akcija se odnosi na cijelu mrežu pa ima smisla u drugim mjestima gdje su cijene veće. Naših desetak letova dnevno ne igra neku ulogu. Ako imate 2 500 letova dnevno, tih deset u Zagrebu nije ni bitno. Pored 91 baze koliko ih ima Ryanair, jedva znaju da imaju bazu u Zagrebu - komentirao je Šćuric.
Dodao je kako je Ryanair tvrtka okrenuta profitu i da ne mare za to kako će otkazivanja utjecati na korisnike. Umjesto toga, ako će manje novca izgubiti otkazivanjem ili ako će na tome profitirati, to će i napraviti.
Kako Ryanair ne nudi obrazloženje, zrakoplovni analitičar okreće se teorijama.
- Prva je da im nedostaje kapaciteta negdje drugdje. To mi ne drži vodu jer dobivaju samo dva aviona tjedno, a ionako imaju viška jer ne lete prema Ukrajini i Rusiji. Mogućnost je da imaju problema s nekim dijelom flote, na primjer tehničkih problema s novim avionima koji dolaze. Ni to mi nije jako vjerojatno jer bi onda i drugdje rezali, a ne samo u Zagrebu.
Treća i četvrta teorija odnose se na sam Zagreb. - Možda imaju svađe sa zagrebačkom zračnom lukom, odnosno da traže neke privilegije. Ryanair to inače radi, ali ne ovako rano od otvaranja baze. Obično pričekaju tri do četiri godine prije nego krenu s ucjenama. Malo mi je prerano, ali nije nemoguće - kazao je.
Četvrtu varijantu smatra najvjerojatnijom, a odnosi se na manjak posade u Zagrebu.
- Nedavno su raspisali natječaje za radna mjesta za kabince i pilote u Zagrebu i imali su užasno slab odaziv. Nisu uspjeli pokriti dobar dio svojih potreba. Kada nemate posade, što možete? Rezati linije sad dok su letovi koliko toliko prazni u nadi da će posade moći održati letove na vrhuncu sezone u srpnju i kolovozu. Ta je teorija najbliža istini, ali i dalje možemo samo pretpostavljati - govori Šćuric.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....