Dodo Pizza ruska je franšiza za dostavu pizze koju je 2011. godine osnovao Fjodor Ovčinikov, a prva je nedavno otvorena i na zagrebačkoj Trešnjevci. Franšizu tog ruskog brenda preuzela je tvrtka Orange Food Business d.o.o. iz Vodnjana, čiji je vlasnik Marko Krsmanović koji ima srpsku i njemačku putovnicu, a osnovao ju je u siječnju 2023. godine. Na pitanje kako mu je to uspjelo, s obzirom na to da je ruskim ‘proizvodima‘ onemogućeno poslovanje u zemljama EU zbog rata u Ukrajini, Krsmanović uzvraća da je činjenica da je riječ o brendu iz Rusije, ali kaže da je kompanija svoje sjedište preselila u Dubai i da trenutačno posluje otamo, te naglašava da nije riječ o ruskom kapitalu, nego se radi o franšizi.
- Osobno sam, s partnerima, pokrenuo taj posao u Zagrebu. Istraživali smo tržište dvije godine i zaključili da i kod vas ima prostora za širenje, a u našoj kompaniji nema ruskog kapitala - kaže Krsmanović. Na pitanje tko su njegova četiri poslovna partnera, s obzirom na to da se u registru stvarnih vlasnika vodi kao jedini, uzvraća da zasad ne bi otkrivao tu informaciju.
- Kod nas rade i dva Ukrajinca - uzvraća Krsmanović i dodaje da im je cilj do 2030. godine u Hrvatskoj otvoriti 19 pizzerija. Dodo Pizza proširila se u 21 zemlju gdje ima 1067 lokala, a ukupan joj je promet 910 milijuna dolara. Dodo Pizza je najveći lanac pizzerija u Rusiji i jedan od najbrže rastućih fast food lanaca restorana u Europi.
U zagrebačkoj poslovnici pizza stoji od 6,5 do 12,90 eura, a njihova je specifičnost, tvrdi Krsmanović, to što je cijeli postupak digitaliziran pa kupac može videolinkom pratiti postupak pripreme svoje pizze.
- Cijeli je postupak digitaliziran, od pripreme, pa se može pratiti i učinak djelatnika - kaže Krsmanović. Na pitanje je li primijetio razlike u poslovanju i pokretanju posla u Hrvatskoj i Njemačkoj, gdje je prije poslovao, kaže da svaka sredina ima prednosti, ali i nedostatke.
- Iznenadio sam se koliko mi je ovdje bilo jednostavno otvoriti trgovačko društvo jer u Njemačkoj to traje nešto dulje. Sviđa mi se vaš model predaje financijskih izvješća za prethodnu godinu do veljače jer u Njemačkoj za to imate 14 mjeseci i dotad već pogubite papire i to traje. Ovdje je jedino problem to što je teško definirati trajanje nekih postupaka, odnosno ne možete od djelatnika dobiti povratnu informaciju koliko bi neki postupak mogao trajati, dok je to u Njemačkoj sve striktno poznato - kaže Krsmanović.
Dodo Pizza ima sličan model poslovanje kao Domino‘s, koji posluje ulicu dalje od njih na Trešnjevci, i Pizza Hut u obližnjoj Nehajskoj ulici, ali razlikuju se po primjeni digitalnih tehnologija u poslu. Dodo Pizza bavi se dostavom i prodajom pizza u svojim lokalima, a ujedno je digital first QRS kompanija. To znači da se bavi prodajom brze hrane, ali da se pritom u potpunosti oslanja na digitalizaciju, od prikupljanja podataka i analitike do optimizacije nabave, prodaje, dostave i organizacije posla.
U Dodo Pizzi razvili su platformu koja im, tvrde, omogućava da gotovo u realnom vremenu kontroliraju i najmanji proces u kompaniji te donose brze i točne odluke povećavajući poslovnu efikasnost. Lani im se promet povećao oko 12 posto u odnosu na prethodnu godinu. Što se pizza tiče, sve je isto, proračunato i cjenovno postavljeno za masovnu publiku, isto kao u Domino‘su i Pizza Hutu. Prije deset godina franšiza Dodo Pizza pokrenula je dotad najveću crowdfunding kampanju u Rusiji u kojoj su od 180 privatnih investitora skupili više od 2 milijuna dolara.
Pažnju svjetskih medija privukli su kad su počeli dronom dostavljati prve pizze na središnjem trgu u svom matičnom gradu Skitivkaru. U prvih osam godina rada tvrtka se udvostručila, a 2018. su počeli prodavati franšize izvan Rusije, prvo u Nigeriji. Dodo Pizza u Zagrebu prodaje 18 vrsta pizza uključujući i one pola-pola, vegansku i svoju, Dodo Pizzu. Dodo pizzerije otvorene su i u Novom Sada, Sloveniji, Rumunjskoj, Bugarskoj...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....