ALAT KOJI ŠTITI PODATKE

U Splitu razvijen proizvod koji će ‘spasiti‘ brojne kompanije: ‘Naših pet stručnjaka uspjelo je u šest mjeseci...‘

Velike kompanije uglavnom su interno zabranile ChatGPT i slične alate radi zaštite povjerljivih podataka
 AFP

Jedan od najpotentnijih novih hrvatskih AI proizvoda razvijen je u Splitu. Lokalna IT tvrtka Apex Academy, koju su prije manje od dvije godine pokrenula petorica domaćih informatičkih stručnjaka, razvila je platformu H-API, koja tvrtkama koje koriste platformu Salesforce omogućuje da primijene bilo koju AI tehnologiju u svom poslovanju. Od ChatGPT-a, Barda i MidJourneyja, nadalje.

Salesforce je s tržišnom kapitalizacijom iznad 219 milijardi dolara jedna od sto najvećih kompanija na svijetu. Najveća je kompanija u segmentu cloud poslovnih aplikacija. Njenu platformu za prodaju i marketing u cloudu koristi 95 posto kompanija Fortune500 te su joj globalno glavni suparnici Microsoft i SAP.

Neno Dodig, suosnivač i direktor Apex Academyja, kaže da im je plan bio ponuditi najvećim svjetskim kompanijama mogućnost da u svoje poslovanje integriraju bilo koju AI tehnologiju, i to potpuno usklađeno s regulativom EU.

image


Neno Dodig

Vojko Bašić/Cropix

Poslovno opasno

- H-API korisnicima Salesforcea omogućuje da u svoje poslovanje jednostavno i regulatorno usklađeno uvedu AI tehnologije od OpenAI-ja, Microsofta, Googleova Barda ili Salesforceova Einsteina. Međutim, mogu i puno više, jer danas postoji više od 100.000 različitih AI tehnologija - navodi Dodig.

Navodi da je interes za H-API pokazalo nekoliko velikih međunarodnih kompanija te kako jedan od najvećih telekoma na svijetu već testira njihovu platformu. Sam H-API u ovom trenutku prolazi tehničku valuaciju u Salesforceu, prije nego što se uvrsti u njihovu tržnicu aplikacija.

- Jedinstveni smo po tome što smo potpuno usklađeni s regulativom EU, poput GDPR-a, što je u ovom trenutku vrlo važno, s obzirom na to da su velike kompanije mahom interno zabranile korištenje ChatGPT-a i sličnih alata, jer oni sve podatke koje u takve AI modele uliju koristi za vlastito učenje, i ne može ih "odučiti", odnosno zaboraviti. To je u nekim slučajevima poslovno opasno - kaže Dodig.

U EU je to posebno opasno, ako kompanija ChatGPT nauči imena, prezimena i druge osobne podatke svojih korisnika. No, opasno je i ako u ChatGPT ubaci svoj računalni kôd koji smatra poslovnom tajnom. Dodig kaže da je H-API, kad je to u pitanju, razvijen i kao sigurnosna razina u procesu komunikacije s AI modelima.

- H-API rješava takve situacije kako biste mogli dobiti najbolje od onoga što vam nudi AI, a da pritom zaštitite podatke koje želite - kaže Dodig.

Pojašnjava da to rade tako da podaci, koje kompanija ima o svojim korisnicima, ne idu direktno, primjerice, u ChatGPT, nego ih prije toga H-API u hodu anonimizira, ili na drugi način prerađuje, i onda ChatGPT-u prosljeđuje tako dorađene podatke. Potom preuzima rezultat, obogaćuje ga natrag osobnim i inim informacijama te ga vraća klijentu. Sve je to automatizirano.

- Privatnost i sigurnost podataka su u srži H-API-ja te stoga nemamo samo tehnološko, već i pravno rješenje. Potpisali smo ugovore o zaštiti podataka sa svim najvećim AI platformama na svijetu - pohvalio se Dodig.

Navodi da kompanijama u idućem razdoblju slijedi veliki val automatizacije pomoću AI tehnologija. Primjerice, Apex Academy je H-API testirao na primanju mailova s Gmaila, gdje onda odabrana AI usluga analizira mail i predlaže plan brzih akcija. Nadalje, testirali su ga i za chatanje s poslovnim aplikacijama, pa se tako može čavrljanjem davati naredbe Salesforceovim IT sustavima, primjerice, da se otvori novi korisnički račun ili prijavi neka greška.

Dodig kaže da će takve automatizacije biti sve kreativnije, jer među 100.000 AI modela ima i onih koji mogu prepoznati govor i slike, ali i generirati ih.

Eksplodirao interes

- Naših pet stručnjaka razvilo je tu platformu u svega šest mjeseci - kaže Dodig.

Pojašnjava da je Apex Academy nastao prije dvije godine, kad je s prijateljima, stručnjacima za Salesforce - Ivanom Mikelićem, Vedranom Ivišićem, Davorom Đidarom i Nikom Amižićem - napravio IT konzultantsku tvrtku. Prethodno su iskustvo skupljali u Ericssonu NT-u, CloudSensu, Hattrick-PSK-u, Daytripu i drugim kompanijama.

Kako su ulazili u područje AI tehnologija sve su više uviđali potencijal svoje tehnologije, a u međuvremenu je i eksplodirao interes za AI.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:29