APSURDAN SLUČAJ

U školu stigla inspekcija, učenici poništene još dvije zaključene jedinice, javila se ravnateljica: ‘Pogledajte razloge!‘

Školi je naređena organizacija dopunske nastave, zbog čega - tvrdi ravnateljica - učenica neće moći na redovnu nastavu od 9. rujna

Ilustrativna fotografija

 Artyom Geodakyan/tass/profimedia/Artyom Geodakyan/tass/profimedia

Slučaj u kojemu je prosvjetna inspekcija naložila osnovnoj školi iz dubrovačke regije da poništi zaključne ocjene iz geografije učenici petog razreda zbog "propusta i nepravilnosti u radu učiteljice" dobio je nastavak nakon posjeta prosvjetne inspekcije školi u četvrtak.

Učenici s prvotno tri zaključene jedinice na kraju nastavne godine, od kojih je jedna (iz geografije) poništena 8. kolovoza nakon žalbe roditelja, prosvjetna je inspekcija poništila i druge dvije negativne ocjene, one iz popravnog ispita iz hrvatskog jezika i matematike.

Istim rješenjem od 29. kolovoza školi je naređeno da organizira dopunsku nastavu iz tih dvaju predmeta. Učiteljsko vijeće, potvrđuje ravnateljica škole (podaci poznati redakciji), u petak je donijelo odluku o trajanju dopunske nastave u maksimalnom broju sati, 25, za oba predmeta. Minimalni broj sati dopunske prema zakonu je deset sati. Dopunska počinje u ponedjeljak, 2. rujna, a nastava 9. rujna.

Tehničke greške

To znači da će u ovom neobičnom slučaju koji traje cijelo ljeto učenica biti zakinuta za početak nastavne godine zbog potrebe organizacije dopunske nastave. Hoće li potom biti upisana u peti ili šesti razred, ovisi o njezinu uspjehu na nevjerojatno kasno organiziranoj dopunskoj nastavi iz dvaju predmeta.

Dok u školi za takav razvoj događaja krive nejasne naputke Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, iz Ministarstva odgovaraju - pogriješila je škola. Tvrde, naime, da je prosvjetna inspekcija poništila zadnje dvije ocjene zbog nepoštivanja zakona i propisanih procedura za njihovo zaključivanje.

No, ravnateljica škole smatra da su friško pronađene nepravilnosti tehničke naravi. Konkretno, to što je u zapisniku o popravnim ispitima nedostajao matični broj učenice, što oba zapisnika (za hrvatski i matematiku) ne izgledaju isto te što škola nije imala roditeljsku prijavnicu za polaganje popravnog ispita. Roditelj ih, tvrde u školi, nije donio.

Ravnateljica škole o svemu se očitovala na popularnoj učiteljskoj grupi Školska zbornica, gdje je uz otsalo napisala: "I to je to! Razlog poništavanja popravnih ispita!", uz poruku da u novu školsku godinu kreću s "morem nelogičnosti, nebuloza, besmislenosti…"

Na upit Ministarstvu koji su konkretni razlozi poništenja ocjena, dobili smo sljedeći odgovor: "Prosvjetnog inspektora apsolutno ne zanima kojom je ocjenom škola ocijenila učenika jer škola u potpunosti samostalno i autonomno donosi zaključne ocjene. Inspekcija provjerava je li ta ocjena, bilo da je ona 5 ili 3, donesena ili zaključena u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima. Identično je i u ovom slučaju".

image

Radovan Fuchs, ministar znanosti, obrazovanja i mladih

Lucija Ocko/Cropix

Kako nastavljaju, prosvjetna inspekcija je poništila ocjene zbog nepoštivanja zakona i procedura njihova donošenja, pri čemu se pozivaju na zakon kojim nije propisan mjesec u kojem je škola dužna organizirati dopunski nastavni rad.

"U skladu sa zakonom, škola može odrediti da trajanje dopunskog nastavnog rada bude samo deset školskih sati, a budući da škola počinje 9. rujna, ima dovoljno vremena za ispunjenje svih zakonskih pretpostavki da škola potpuno samostalno i autonomno ponovno zaključi ocjene učeniku koje će biti u skladu sa zakonom", kažu u MZOM-u.

Mišljenje učiteljica

Na upit zašto učenici nije određeno deset sati dopunske, ravnateljica odgovara da odluku o broju sati donosi učiteljsko vijeće, a učiteljice su smatrale da joj je nužno 25.

- Dopunski rad će trajati kad počne nastava. Učenica ne može na nastavu jer još ne znamo u koji će na koncu razred, peti ili šesti. Sada je u statusu - nije pala, nije položila. Žao mi je što će dijete propustiti početak nastavne godine, to nije u njezinu interesu, zaključuje ravnateljica, uz napomenu da su u cijelom slučaju najveći problem različita tumačenja Ministarstva. Naime, prema prvom odgovoru koji je dobila iz Ministarstva, dopunski rad organizira se na kraju nastavne godine.

Prema zakonu, ako se nakon dopunskog rada učeniku ne zaključi pozitivna ocjena, slijedi popravni ispit, koji se održava najkasnije do 25. kolovoza. No, zbog bolesti ili drugog opravdanog razloga moguće ga je organizirati do 15. listopada.

Uz njezino dopuštenje, u nastavku prenosimo ravnateljičino pismo iz učiteljske grupe Školska zbornica:

Krenut ću redom, premda sam već pisala te je većina članova upoznata sa situacijom.

1. Na kraju nastavne godine (21.6.) učenica 5. razreda ocijenjena je iz tri nastavna predmeta s nedovoljnom ocjenom; GEO, MAT i HJ.

2. Roditelj 24. 6. ulaže žalbu na zaključnu ocjenu iz GEO te je učenici omogućeno polaganje pred Povjerenstvom u zakonskom roku. Učenica 26. 6. nije položila ispit pred povjerenstvom.

3. Roditelj piše pritužbu na rad učiteljice iz GEO te se žali na zaključnu ocjenu.

4. Rješenje prosvjetne inspekcije dobivamo 8.8. te nam se nalaže poništenje ocjene iz GEO radi propusta i nepravilnosti u radu učiteljice iz GEO.

Također, ali telefonski, inspektorica spominje i organiziranje dopunskog rada.

5. Nakon dobivenih odgovora iz MZOMa u kojima stoji kako zakonski nije moguće i dozvoljeno organizirati dopunski rad u kolovozu, na UV donosimo odluku o polaganju popravnih ispita iz ta dva predmeta 21. i 23. 8.

Ponavljam, prema naputku i objašnjenju dobivenom iz MZOMa.

6. Učenica izlazi na popravne ispite i nije zadovoljila ni na jednom od ta dva, 3/25 iz MAT i 16/40 iz HJ.

7. Učenica shodno svemu treba ponovno u peti razred.

Međutim, 28. 8. u kasnim poslijepodnevnim satima dobivam e-mail o inspekcijskom nadzoru dana 29. 8.

Inspektorica traži sve zapisnike s RV i UV, imenovanje Povjerenstava za ta dva ispita, objave na stranicama škole, e-mail obavijesti upućene roditelju učenice, također traži i odgovore koje sam dobila iz MZOMa. Sve sam joj dostavila. I sve odgovore i sve dopise.

A onda se zaustavlja na zapisnicima s popravnih ispita i njih studira iduća 2 sata svog boravka u školi. Veliki je problem ispao sto u zapisniku nedostaje matični broj učenice, ali i što oba zapisnika ne izgledaju isto. A onda se na kraju gđa inspektorica sjetila prijavnice. Kaže "Dajte mi prijavnicu za polaganje popravnog ispita!"

Odgovorih "Nemamo. Roditelj nije donio na protokol prijavnicu za polaganje poravnih ispita te ju mi nemamo."

I to je to! Razlog poništavanja popravnih ispita!

Inspektorica na licu mjesta donosi Rješenje kojim naređuje poništavanje nedovoljnih ocjena iz popravnih ispita iz HJ i MAT te također naređuje održavanje dopunskog rada iz ta dva nastavna predmeta. Moram priznati kako se u ovom današnjem Rješenju sve navedeno u njem 90% odnosi na nalaz AZOO za GEO, a tek dvije rečenice na popravne ispite iz HJ i MAT.

Na moje pitanje gdje učenicu upisujemo jer od ponedjeljka je nova školska godina, a nju učenica upisuje dopunskim radom iz HJ i MAT, nisam dobila odgovor. Postavljam drugo pitanje; kako će učenica pratiti prvi-drugi tjedan nastave jer je više nego očito kako dopunski rad neće završiti do 9. 9. kada počinje nova nastavna godina? Ni na to pitanje odgovora nije bilo. Kad sam postavila treće pitanje: "Kako će učitelji raditi i redovnu nastavu i dopunski rad?", gđa inspektorica mi odgovara da se obratim nadležim institucijama i da će komunikacija biti isključivo pisanim putem.

"Nemojte ni sumnjati, to ću odmah učiniti!"

Uputila sam dopis s pitanjima, odgovore čekam.

A do tad s morem nelogičnosti, nebuloza, besmislenosti krećemo u novu školsku godinu!

U cijeloj ovoj situaciji pitamo se kako će dijete usvojiti ishode HJ i MAT i pratiti nastavu od 9.9., ako će ju pratiti. Koji će razred pohađati, peti ili šesti?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 11:07