Prvi put u proteklih 30 godina U Hrvatskoj i regiji koristi se zrakoplov tipa Boeing koji je u subotu poletio iz pulske zračne luke. Radi se o zrakoplovu nove hrvatske aviokompanije ETF Airways koja je ujedno iskoristila priliku i da predstavi početak svog rada te svoj prvi zrakoplov za 189 putnika. Riječ je o tvrtki koja je osnovana lani, a vode je Stjepan Bedić, Marko Banković i Dragan Stefanovski. Najveći investitori tvrtke, ujedno i članovi nadzornog odbora su financijski ekonomski stručnjaci Ratko Bajakić i Zdenko Adrović, dok je ekonomski analitičar Velimir Šonje također investitor te predsjednik nadzornog odbora.
Prvi njihov zrakoplov koji je predstavljen u Pulu već je zakupljen na godinu dana i letjet će s Kosova u destinacije jugoistočne Europe. Drugi Boeing dolazi sredinom lipnja i već se vode razgovori sa stranim tvrtkama o njegovu zakupu. No, investitori i članovi uprave nadaju se da će i neki od njihovih aviona letjeti i u Hrvatskoj. Inače, ova tvrtka bit će specijalizirana za charter i naručene letove za druge tvrtke.
- Da me netko pita što treba da se osnuje aviokompanija, to je tim. A tu nisu samo ljudi iz kompanije, već i ljudi iz zračne luke, novinari, ljudi iz Boeinga, Agencije za civilno zrakoplovstvo i svi ostali. To vam je kao da morate složiti puzzle od milijun dijelova i nitko ne zna cijeli puzzle. Imate ljudi koji svaki zna svoj dio, a na meni je da budem siguran da je sve pokriveno. Čak i ako nedostaje jedan dio, ne možemo letjeti, kazao je Bedić. Dodao je i kako se tržište brzo oporavlja nakon proljetnog popuštanja pandemije te da raste potražnja izvan Hrvatske izvan svih njihovih očekivanja.
- Planovi za tvrtku su takvi da narastemo na 7 aviona, najprije s charterima i naručenom letovima za druge kompanije, pa ćemo vidjeti dalje. Ali najprije je bitno da pokažete jedan avion, pa ćemo vidjeti dalje, kazao je.
Šonje je pak dodao kako početak poslovanja izvan Hrvatske ne znači da se ova tvrtka neće usmjeriti na hrvatski turizam.
- Svijet je velik, no mi smo prije svega hrvatska kompanija. Razumljivo je da su pandemija i orijentacija na aviogoste zakočili ulaganja u razvoj prometnih mostova prema udaljenim emitivnim tržištima kao što su sjever Europe, Rusija i Izrael. No, charter zrakoplov je nezamjenjiva čarter autocesta i sigurni smo da će se u idućim godinama nastaviti otvaranje novih tržišta i mostova prema gostima više platežne moći. Oni mogu produžiti sezonu i osnažiti hrvatski turizam, zaključio je Šonje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....