VELIKO PRIZNANJE

TRIJUMF U CANNESU Matanićev 'Zvizdan' dobio nagradu žirija za najbolji film u najvažnijem pratećem programu!

Cannes, 170515.Dugometrazni igrani film Zvizdan, autora Dalibora Matanica bit ce prikazan u sluzbenom natjecateljskom programu 68. Cannes film festivala.Na fotografiji: Dado Cosic, Tihana Lazovic, Dalibor Matanic, Nives Ivankovic i Goran Markovic.Foto: VILLARD / NIVIERE / SIPA / CROPIX
 VILLARD / NIVIERE / SIPA / CROPI

Film „Zvizdan“ Dalibora Matanića postigao je sjajan uspjeh u Cannesu, izborio je nagradu žirija u sekciji Izvjestan pogled, najvažnijem pratećem programu najvećeg svjetskog festivala.

Grand prix u toj sekciji dobila je islandska drama „Ovnovi“, no i nagrada žirija iznimno je važno priznanje: lani se njome zakitio švedski film „Turist“, koji se probio na proširenu listu nominiranih za Oscara za najbolji strani film i ostvario izuzetan odjek na međunarodnoj sceni. Nagradu žirija u Izvjesnom pogledu ranije su osvajali palestinski „Omar“ (nominacija za Oscara), sjajna „Elena“ Andreja Zvjaginceva, redatelja hvaljenog „Levijatana“, te „Policijski, pridjev“ Corneliua Porumboiua, jedan od najboljih filmova rumunjskog novog vala. To što se „Zvizdan“ probio u tako elitno društvo jako puno znači za film, jer će mu po svoj prilici osigurati i dobru međunarodnu distribuciju te pozive za niz iznimno važnih svjetskih festivala.

Budući da je Matanić vrlo produktivan autor (ovo mu je deveti film u proteklo desetljeće i pol, ukoliko se uračunaju i cjelovečernji tv radovi), bit će to itekakav vjetar u jedra njegovoj karijeri: svako naredno ostvarenje profitirati će mu od ovog kanskog podviga. Tek da se zna, Izvjestan pogled nije samo prateći program, ponekad su tamo prikazani filmovi poput „Smrti gospodina Lazarescua“ Cristia Puiua, koji su svojom reputacijom natkrilili sve što je te godine prikazano u službenom programu festivala.

Nagrada Matanićevom „Zvizdanu“ stiže u dobar trenutak. „Takva su pravila“ Ognjena Sviličića lani su se probila u podjednako važan program Horizonti u Veneciji, pa čini se da je zaustavljen trend ignoriranja hrvatske kinematografije od strane tri najveća svjetska festivala. Dosad nam je najviše bio naklonjen Berlinale, tamo smo imali jedan film u službenom programu („Svjedoci“ Vinka Brešana) i četiri u pratećima (Brešanov „Maršal“, Sviličićevi „Oprosti za kung fu“ i „Armin“ te „Obrana i zaštita“ Bobe Jelčića). Matanić je navodno već bio na korak do službenog programa u Cannesu, jer su tamo 2003. najozbiljnije razmatrali njegove „Fine mrtve djevojke“. U službenoj konkurenciji tamo je dosad imao dva kratka igrana filma, „Sušu“ i „Tulum“.

Nagrada „Zvizdanu“, triptihu koji se bavi ljubavnim odnosima protagonista različitih nacionalnosti tijekom tri desetljeća, mogla se i naslutiti, jer je film posvuda dobio odlične recenzije, a s Matanićem je objavljen niz intervjua u itekako prestižnim medijima. Očito, njegovu ćemo filmografiju odsad dijeliti na prije i poslije „Zvizdana“.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 06:31