Iako je Državnom inspektoratu dana mogućnost da štiti potrošače i tako blokira rad internetskim trgovcima za koje se otkrije da varaju potrošače, čini se kako to u praksi baš i nema velik uspjeh.
Naime, zbog prigovora potrošača i sumnji u moguće prevare prilikom sklapanja ugovora na daljinu tržišna inspekcija Državnog inspektorata dosad je privremeno ili trajno ograničila pristup internetu u slučaju 31 internetske stranice, a donesena je i mjera blokiranja domene i za jednu stranicu registriranu u Republici Hrvatskoj, doznajemo iz Državnog inspektorata.
Ipak, čini se kako je u najvećem broju slučajeva Inspektorat nemoćan - naime, kad je internetska domena registrirana u nekoj od trećih zemalja, a to je u najvećem broju slučajeva, tada tržišna inspekcija Državnog inspektorata nema ovlasti za blokiranjem domena pa je upitno koliko je ova mogućnost dana Inspektoratu u stvarnosti uopće učinkovita.
"Ključan segment zaštite potrošača u digitalnom okruženju je educiranost i osviještenost potrošača, odnosno upućujemo da potrošači prije sklapanja ugovora na daljinu putem interneta minimalno provjere naziv i sjedište trgovca, telefonski broj, adresu elektroničke pošte kao i primjerice recenzije predmetne internetske stranice putem dostupnih tražilica", poručili su iz Inspektorata.
Dodali su kako je Europska komisija u listopadu 2022. godine donijela Uredbu o jedinstvenom tržištu digitalnih usluga koja uređuje pojam nezakonitog sadržaja te upravo daje ovlasti nadležnim tijelima za djelovanje protiv nezakonitog sadržaja.
"Transponiranje predmetne Uredbe u nacionalno zakonodavstvo je u zakonskoj proceduri", kazali su.
Imate prijedlog za Veliku Škrticu?
Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....