NOVI PROBLEMI

TKO JE ODGOVORAN? U luku Gaženicu uložili 140 milijuna eura, a trajekti ne mogu iskrcati vozila?!

Zadar, 100914.Luka Gazenica. Gatovi i kontejnerske gradjevine buduceg putnickog terminala cije bi uredjenje trebalo zavrsiti za dva tjedna.Foto: Jure Miskovic / CROPIX
 Jure Miskovic / CROPIX

Samo mjesec dana prije službenog otvaranja za promet 140 milijuna eura vrijedne Nove luke Zadar u Gaženici, stručnjaci iz “Jadrolinije” otkrili su da šest novoizgrađenih trajektnih rampi na obali namijenjenih za lokalni promet nije sigurno za iskrcaj i ukrcaj vozila iz “Jadrolinijinih” trajekata, piše Slobodna Dalmacija.

U cjelodnevnom provođenju testova ticanja tijekom ovoga ponedjeljka i utorka trajektom “Sis” utvrdili su da je pristajanje uz rivu sigurno, ali pri iskrcaju između trajektne rampe i nagiba iskrcajne rampe na kopnu nastaje velika razlika u visini, zbog čega se duža vozila, poput kamiona i autobusa, ne mogu iskrcati na kopno, niti se s kopna ukrcati na trajekt.

Problem kakav je svojedobno nastao pri proširenju splitske trajektne luke i koji je “riješen” s nekoliko velikih drvenih kajli, u Zadru je odmah protumačen kao novi “dokaz projektantskog promašaja i megalomanije” Nove luke Zadar. Prvi je, dakako, putnički terminal koji je na javnom natječaju procijenjen na 350 milijuna kuna, pa će novu putničku zgradu za dva tjedna, kad bude dovršena, zamijeniti privremeni kontejnerski objekt od nekoliko milijuna kuna.

Projektiranje obalnih konstrukcija u Gaženici, rive, pristaništa i mulova, zajednički su radile tvrtke “Rijekaprojekt” iz Rijeke i IGH iz Zagreba. Predsjednik Uprave riječke tvrtke Rene Lustig u srijedu, međutim, nije bio dostupan za komentar, dok iz državne Lučke uprave Zadar, inače investitora cijelog projekta, najavljuju da će sve teškoće biti uklonjene do puštanja Gaženice u redovni promet u drugoj polovini listopada.

– “Sis” je jedan od trajekata koji su predviđeni da prometuju iz Gaženice za Preko. Pokazalo se da je trajektna rampa kratka, odnosno da između nje i silazne rampe nastaje prevelik kut, razlika u visini koju treba nadomjestiti. Osobna vozila mogu se iskrcavati, ali ne i vozila s dužim prevjesom. Što se tiče odgovornosti projektanata, Gaženica je projektirana prema svim međunarodnim standardima i u skladu s izdanim dozvolama, revizije nisu imale nikakve primjedbe. Tražimo rješenje, a dotad ćemo završiti privremeni putnički terminal. Privremena zgrada policije i carine je gotova, a za dva tjedna bit će dovršen i okoliš te uređena unutrašnjost putničke zgrade – kazao nam je ravnatelj Lučke uprave Zadar Emil Bilić.

Na pitanje hoće li pronalazak adekvatnog tehničkog rješenja za problem kod iskrcaja uključiti i dodatne radove na obalnoj rampi i time stvoriti dodatne troškove, Bilić nam nije htio dati precizan odgovor, nadajući se da dodatnih radova i troškova neće biti.

Zadar, 260814.Jutros je u zadarsku luku Gazenica uplovio kruzer Thomson Majesty dug 207m.Foto: Luka Gerlanc / CROPIX

Jure Miskovic / CROPIX
Zadar, 100914.Luka Gazenica. Gatovi i kontejnerske gradjevine buduceg putnickog terminala cije bi uredjenje trebalo zavrsiti za dva tjedna.Foto: Jure Miskovic / CROPIX

HAJDAŠ DONČIĆ 'Pronašli smo rješenje za luku Gaženicu'

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas kako su Jadrolinija, ministarstvo i zadarska Lučka uprava pronašli rješenje za Gaženicu, novu luku u Zadru čije je pristanište previsoko za trajekte Jadrolinije.

Portal "Zadarskog lista" objavio je danas da će tek izgrađeno pristanište u Gaženici trebati prilagođavati Jadrolinijinim trajektima jer nije izgrađeno za trajekte koji će u toj luci pristajati. Kako navodi taj lokalni portal, to je pokazala proba s trajektom SIS, koji ima nisko ležište rampe, no ni veći trajekti kao "Juraj Dalmatinac", "Mate Balota", "Jadran" i "Sv. Krševan" nisu drugačiji.

Na novinarsko pitanje tko je kriv što neka Jadrolinijina plovila ne mogu pristati u Gaženici, ministar je rekao da je projekt počeo 2006., a tada nitko nije razgovarao s najvećim brodarom - Jadrolinijom.

"Standardi su jedno, a starost flote je nešto drugo. Na kraju je ispalo da jedan veći dio flote koji bi trebao ploviti u Gaženicu tamo ne može pristati", rekao je ministar Hajdaš Dončić u Krapini. Dodao da su Jadrolinija, njegovo ministarstvo i zadarska Lučka uprava pronašli rješenje. U sljedećih nekoliko mjeseci taj će se problem riješiti tako što će se čeličnom konstrukcijom prilagoditi visina rampe.

"S obzirom na to da se zna da nacionalni brodar ima stare brodove, pitanje je gdje je prilikom davanja projektnog zadataka bila ljudska pamet", istaknuo je ministar. "Znate da imate nacionalnog brodara koji ima stare brodove i znate da standardi koji su normalni u 21. stoljeću ne odgovaraju nacionalnim brodaru jer su ti brodovi malo stariji. U biti, radi se samo o grešci prilikom izbora projektnog zadataka", rekao je. Na pitanje koliko će ispravljanje pogreške stajati, ministar Hajdaš Dončić je rekao kako na to ne može odgovoriti te da će u konačnici to platiti zadarska Lučka uprava.

Ministar Hajdaš Dončić danas je u Krapini govorio i o koncesijskim ugovorima za autoceste.

Najavio je da će savjetnici oko 15. rujna poslati nacrt koncesijskog ugovora potencijalnim koncesionarima. Nakon toga u roku od 45 dana očekuje se njihovo očitovanje i ulazak u drugi krug, a javnost će tada biti obaviještena tko je sve sudjelovao i tko je ušao u drugi krug, rekao je ministar Hajdaš Dončić, koji je danas u Krapini bio na Zagorskome gospodarskom zboru. (Hina)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 11:09