TIHI ŠTRAJK U HŽ-u

TAJNA SINDIKALNA AKCIJA IZAZVALA KAOS Fali strojovođa pa se ukida željeznička linija Zagreb-Split!

Direktor logistike Milan Vidiš prijedlog o obustavi prometa poslao je u Split i Zagreb
 Željko Šop/CROPIX

Od kraja ožujka između Splita i Zagreba više neće voziti putnički vlakovi, a putnike će prevoziti autobusi, stoji to u prijedlogu Milana Vidiša, direktora logistike i izvršenja prijevoza u HŽ Putničkom prijevozu koji je u četvrtak poslao Radnim jedinicama Zagreb i Split. Kao razlog se navodi da strojovođe s područja Splita i Knina do kraja zakonskog roka, kraj lipnja 2015., ne mogu iskoristiti preneseni godišnji odmor.

Trenutno između Splita i Zagreba dnevno putnički vlakovi prometuju dvaput u oba smjera. U HŽ Putničkom prijevozu tvrde da je, osim godišnjih odmora, razlog zamjene vlakova autobusima i činjenica da su strojovođe počele odbijati raditi prekovremeno, što im je dopušteno po Kolektivnom ugovoru. Dalibor Petrović, predsjednik Sindikata strojovođa, tvrdi da je jedini razlog ukidanja putničkog vlaka između Zagreba i Splita nedostatak strojovođa i nesposobna Uprava. Prema njegovim riječima, trenutno na području Splita nedostaje 11 strojovođa, a tijekom sezone nedostajat će ih 50.

Kulminacija sukoba

Prijedlog ukidanja putničke željezničke veze između Zagreba i Splita samo je kulminacija sukoba između sindikata i Uprave u HŽ Putničkom prometu koji je započeo kada je početkom ožujka Uprava HŽ Putničkog sindikatima predstavila nacrt novog Pravilnika o organizaciji tvrtke. Tim prijedlogom, između ostalog, predlaže se smanjenje plaća te se od sindikata traži odricanje od božićnica, regresa, uskrsnica. Također se predlaže i nastavak restruktuiranja tvrtke. Unutar HŽ Putničkog prometa funkcioniraju tri sindikata i svi su oni u većoj ili manjoj mjeri odbili prijedlog Uprave.

U HŽ Putničkom prijevozu tvrde da odredba Kolektivnog ugovora o odbijanju prekovremenog rada za strojno osoblje dosad nije bila sporna niti je prouzročila poremećaje u željezničkom prometu te Uprava tvrtke smatra da se primjenom te odredbe želi stvoriti pritisak sindikata strojovođa na Upravu.

Fotovićev dopis

Predsjednik Sindikata strojovođa Dalibor Petrović tvrdi da strojovođe ne provode tzv. bijeli štrajk i samo koriste pravo iz Kolektivnog ugovora. No, Jutarnji posjeduje dopis koji je Stjepan Fotović, sindikalni povjerenik podružnice Zagreb, 2. ožujka poslao povjerenicima i predsjedniku sindikata Petroviću.

“Ovih dana bi trebala izaći nova organizacija HŽPP u kojoj je, po informacijama koje imam, poukidano nekih skoro 30-ak mjesta gdje rade naši članovi. Plus što još predsjednik Uprave ide okolo po Ministarstvu i priča da strojovođe rade samo 3 sata, a piše im se 10, a i da nas ima u PP nekih 70-ak viška itd. Sve u svemu, vrijeme je za malo akcije”. Piše tako na početku dopisa Fotović i povjerenicima u četiri točke razlaže u čemu će se sastojati akcija. Strojovođe, bili članovi sindikata ili ne, moraju odbiti raditi prekovremeno. Upozorava da to ne smiju lijepiti na oglasnu ploču jer Sindikat ne smije pozivati na neposluh te vrste. Traži i da se ne radi dulje od planirane smjene.

U trećoj točki se objašnjava način obavještavanja o odbijanju prekovremenog rada. U četvrtoj točki se savjetuje kako provoditi defektiranje (prijavu kvara na vlaku). Prijava se mora dati po ulasku u depo i upućuje se da neće defektirati cijelu Hrvatsku odjednom, nego parcijalno.

Autentičnost maila

Samo nekoliko dana nakon upućivanja dopisa strojovođe su počele odbijati raditi prekovremeno. Pojedini sugovornici smatraju da je to sindikalni poziv na subverziju i da je riječ o kaznenom djelu. Kad smo mu pročitali mail, predsjednik Sindikata strojovođa Petrović kratko ga je prokomentirao: - Ni ja ni gospodin Fotović ne sjećamo se ovog maila. Kako nam ga niste pokazali, ne možemo potvrditi autentičnost. Ova Uprava je za sve sposobna pa se ne bismo iznenadili...

Od 5. do 19. ožujka otkazana 82 vlaka

U HŽ Putničkom Prometu tvrde kako je nakon predstavljanja nacrta novog Pravilnika veći dio strojovođa počeo odbijati pozive poslodavca ili potpisivati izjave kojima odbija prekovremeni rad, što uz korištenje bolovanja dovodi do manjka strojnog osoblja.

To je dovelo do poremećaja u željezničkom prometu te vlakovi zamjenjuju autobusima i dolazi do velikog kašnjenja u prometanju vlakova.

Prosječno dnevno prometuje 710 vlakova, od 5. do 19. ožujka zbog nedostatka strojnog osoblja otkazana su 82 vlaka, umjesto kojih su vozila 94 autobusa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 23:34