Centralni zdravstveni sustav Republike Hrvatske, u narodu poznat kao CEZIH, od utorka ujutro ne radi u 50 do 60 posto zdravstvenih institucija u RH (bolnica, ljekarni, obiteljskih ordinacija...).
Jutros su redakciju "Slobodne Dalmacije" "zapljusnuli" pozivi građana koji se žale kako u ljekarnama ne mogu dobiti lijekove, terapiju, kako se u bolnici ne mogu upisati na preglede i pretrage.
Kako Slobodna doznaje od dr. Vikice Krolo, liječnice obiteljske medicine CEZIH nikada do sada ovako nije "štekao".
- Već gotovo dva dana ne možemo normalno raditi, odnosno tek oko 10 do 30 posto naše korespondencije s bolnicama, ljekarnama, laboratorijima... prolazi. Tek povremeno tu i tamo prođe neka uputnica, recept, ili prepiska unutar tog našeg sustava, ali mi koji smo je poslali opet ne možemo znati jesu li "oni tamo", kojima smo poslali uputnicu, tu uputnicu i dobili. I prije bi se znalo dogoditi da CEZIH ne radi sat ili dva, pa bi kvar bio otklonjen, ali dva dana, kao sada to se nikada nije dogodilo, kazuje dr. Krolo, zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore.
Zbog ovih problema novinari Slobodne nazvali su dr. Nenada Korkuta, glasnogovornika Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), pod kojim CEZIH radi.
- Znamo za probleme u radu CEZIH-a i službe koje održavaju taj program rade na otklanjanju poteškoća. Određeni segmenti CEZIH-a su "otpadali", ali se u ni jednom trenutku nije dogodilo da kompletni CEZIH ne radi, rekao je dr. Korkut.
Istina, CEZIH je povremeno i radio. Tako je, kako Slobodna doznaje iz splitskih ljekarni, u utorak radio do nekih 8 sati, da bi potom prestao s radom do 17 sati, a danas je također radio u ranim jutarnjim satima, da bi potom prestao s radom.
Najgora stvar zbog (ne)rada CEZIH-a leži u činjenici da mnogi građani nisu mogli u protekla dva dana dobiti tablete, odnosno terapiju koja im je bila potrebna.
Doduše, Korkut je dodao da su korisnici sustava CEZIH odmah nakon detektiranja zastoja obaviješteni i zamoljeni da prijeđu u način rada u izvanrednim okolnostima (rad u papirnatom obliku) kako pružanje zdravstvene zaštite našim osiguranicima u nijednom trenutku ne bi bilo upitno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....