AFERA HAC

Sud blokirao račun Skladgradnje Slavena Žužula

 Nikola Vilić/CROPIX

ZAGREB - Istražni sudac Županijskog suda Ratko Šćekić danas je prihvatio prijedlog tužiteljstva te je u postupku protiv čelnika HAC-a donio rješenje o blokadi imovine poduzeća Skladgradnja Grup, braće Žužul.

DOSSIER HAC: 'Nesklad' izazvan farbanjem tunela

Budući se četvorici osumnjičenih iz HAC-a na čelu s Juricom Prskalom, te direktoru Skladgradnje Slavenu Žužulu stavlja na teret da su tom poduzeću protupravno pribavili movinsku korist od najmanje 22 milijuna kuna, sudac Šćekić naložio je blokadu tri bankovna računa tog poduzeća do visine spomenute štete.

Osim toga, s obzirom da trenutno nije poznato ima li na tim računima dovoljno sredstava, sud je odredio i blokadu oko 50 vozila Skladgradnje. Kako doznajemo, radi se o nizu osobnih automobila Volkswagen, Passata, Golfova i Pola, više dostavnih vozila marke Mercedes i VW, te teretnih autia i nekoliko Lada, ali i o luksuznijih limuzina poput Mercedesa ili “terencu” marke Land Rover.

Također je donesena tzv. privremena mjera zabrane otuđenja dviju nekretnina u vlasništvu Skladgradnje. Blokirana je poslovna zgrada u Imotskom, površine veće od 3.000 metara kvadratnim, poznatija kao Robna kuća IMA, te objekt od oko 200 kvadrata u Splitu.

Tužiteljstvo tereti osumnjičenu petorku da su namjestili natječaj za bojanje tunela Mala Kapela i Sveti Rok poduzeću Skladgradnja Grup plativši im višestruko veću cijenu. Prije objavne natječaja, odgovorne osobe iz HAC-a najprije su iz već zaključenih ugovora s izvođačima radova na novim cijevima oba tunela, povukli dio koji se odnosi na bojanje cijevi.

Naime, 2007. godine Hidroelektra niskogradnja i Konstruktor inženjering zaključili su ugovor s HAC-om vezan za radove na lijevoj cijevi tunela Sveti Rok u čemu je bilo uključeno i bojanje tunela. Isti ugovor zaključen je s Viaduktom i Strabagom vezano za Malu Kapelu. Zanimljivo je da su s ovim izvođačima radova bile ugovorene cijene bojanja od oko 2,5 milijuna kuna po cijevi. No, nakon što je taj dio ugovora opozvan 2008. godine, raspisuje se novi natječaj za radove bojanja obe cijevi oba tunela, i to s uvjetima prilagođenim, tvrdi tužiteljstvo, Žužulovoj firmi, tako da drugih ponuda nije ni bilo.

Tako je cijena bojanja višestruko narasla, primjerice, za nove cijevi koje su raniji izvođači 2007. godine ugovorili cijenu od po 2,5 milijuna kuna, Skladgradnja je naplatila po 7,5 milijuna kuna. Otprilike ista razlika pojavljuje se i između cijene Skladgradnje i uobičajenih cijena drugih izvođača vezano za bojanje starih cijevi tunela. No, drugi izvođači nisu se mogli javiti na natječaj jer, primjerice, nisu imali 200 zaposlenika antikorozivne zaštite, što je bio jedan od uvjeta natječaja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 17:45