U garaži Fakulteta strojarstva i brodogradnje (FSB) sve je spremno za dolazak “novog stanara”: trkaćim automobilima Likos i Kuna uskoro će se pridružiti Arctos. Bolid Arctos djelo je FSB Racing Teama koji čini 25 studenata zagrebačkog sveučilišta. Osnovan 2004. godine, FSB Racing Team osmišljava, konstruira i izrađuje bolide jednosjede za natjecanje Formula Student.
Kuna, Ris, Likos
Riječ je o najprestižnijem inženjerskom natjecanju u svijetu čija je svrha poticati inovativnost studenata kako bi stečeno teorijsko znanje uspješno primijenili u praksi.
- Natjecanje je 1981. godine pokrenuto u SAD-u, a zatim se krajem devedesetih proširilo na Europu te kasnije na cijeli svijet. Cilj je izraditi bolid prema pravilima Formule Student te osmisliti poslovni plan za teoretsku prodaju vozila koje se potom izlaže sucima - rekla je Daria Arežina, studentica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Ona je u FSB Rasing Teamu zadužena za marketing i odnose s javnošću.
- Prvi bolid Kuna naši su dečki konstruirali 2005. godine, kad su se i prvi put natjecali. Iduće godine konstruiran je Ris, a 2012. Likos, što na grčkom znači vuk. Svaki automobil ima kodno ime, no mi uz to dajemo i ime neke životinje s našeg područja - objasnio je Domagoj Bolfan, student pete godine FSB-a i voditelj hrvatskog projekta Formula Student 2012./2013.
- Sada dovršavamo automobil Arctos, što dolazi od Ursus arctos, latinskog naziva za mrkog medvjeda. S Arctosom ćemo ove godine nastupati na natjecanjima u Njemačkoj i Mađarskoj - rekao je Bolfan. - U Njemačkoj se krajem srpnja i početkom kolovoza održava jedno od najvećih svjetskih natjecanja, a zastupljen je svaki kontinent. Mi smo jedini hrvatski predstavnici u Njemačkoj, a iz regije su timovi iz Beograda i Maribora te predstavnici rumunjskih, bugarskih i mađarskih sveučilišta - dodao je Bolfan.
Utrka izdržljivosti
- Tijekom statičkog dijela prezentiramo projekt pred sucima nastojeći ga opravdati kao profitabilan proizvod potreban tržištu. Tijekom dinamičkog dijela pokazujemo kako se vozilo ponaša u realnim uvjetima: najteži dio je utrka izdržljivosti na 22 kilometra koju mnoga vozila ne završe - objasnio je Bolfan.
Njegov kolega Marko Stojaković, student druge godine FSB-a i jedan od dva tehnička voditelja projekta, istaknuo je da su konstrukcija i izrada bolida vrlo zahtjevan posao. - Ako se kreće od nule, onda je to jako teško. Ako se nadograđuje već postojeći bolid, onda je lakše - rekao je Stojaković.
- Samo najbolji timovi u svijetu uspiju napraviti auto za godinu dana. Vanjski timovi sastoje se od 50, 60 pa čak i 100 ljudi. Veći dio našeg tima od 25 ljudi zadužen je za marketing jer sami nalazimo sponzore - kaže Bolfan.
Arctos ima 90 posto novih te 10 posto starih dijelova. No detalji su tajna do predstavljanja bolida 10. svibnja - dodao je Bolfan i istaknuo da je cijena bolida Arctos oko pola milijuna kuna.
- Prošle godine s Likosom smo osvojili 25. mjesto u konkurenciji 103 tima iz cijelog svijeta. To je najbolji plasman nekog tima iz područja jugoistočne Europe. Ove godine želimo se plasirati među prvih 10 - zaključio je Bolfan.
Ženska formula za Formulu 1
- Iako je većina s FSB-a, ove su godine u FSB Racing Teamu i studenti drugih fakulteta poput FER-a te akademija dramskih i likovnih umjetnosti - rekla je Daria Arežina, zasad jedina žena u timu.
- Iduće će nam se godine pridružiti i Zlatka Subotičanec, srednjoškolka iz Bjelovara. Ona je lani dizajnirala kacigu Marku Webberu te bila na utrci Formule 1 u Singapuru. Naša je vanjska suradnica, a za tim je osmislila vizualni identitet i promotivne materijale - kaže Daria.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....