Iako je u protekle četiri godine turistički promet u Splitsko-dalmatinskoj županiji narastao za čak trećinu i većina gostiju koji su je posjetili rado bi ponovila to iskustvo jer su bili vrlo zadovoljni odmorom, ipak je još puno prostora u kojima turističku uslugu Srednje Dalmacije treba podizati na višu razinu, piše Slobodna Dalmacija.
Najbolje ocjene gosti daju prirodi, okolišu, mogućnostima za odmor obitelji, čistoći mora i gostoljubivosti te gastronomiji. Istovremeno, međutim, velike primjedbe imaju na slabu ili nemaštovitu ponudu u destinaciji u koju su stigli na odmor, a posebne primjedbe odnose se na velike gužve u prometu, loše mogućnosti parkiranja automobila, gužve na plažama, loš lokalni prijevoz, ali i neuredno odlaganje smeća i ružne mirise koji se zbog toga šire. Većina stranih turista u Srednjoj Dalmaciji nije zadovoljna ni pristupima za osobe sa posebnim potrebama, ali ni uređenjem plaža.
Sve to pokazalo je istraživanje stavova i potrošnje gostiju “Tomas“ koje je u prošloj godini proveo Institut za turizam Hrvatske na zahtjev Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, a njegovi rezultati prezentirani su u ponedjeljak na sjednici Skupštine TZ županije održanoj u solinskom hotelu “President“.
- U usporedbi sa rezultatima istog istraživanja od prije četiri godine, svaki od ocjenjivanih elemeneta u Srednjoj Dalmaciji dobio je bolje ocjene, iz čega je jasno kako kvaliteta destinacije raste. No, unatoč tome, svaki drugi gost u ovoj županiji bio je nečim nezadovoljan na odmoru i to prije svega detaljima iz svakodnevnog života i ponude koji su više vezani uz javnu infrastrukturu i komunalne djelatnosti, nego izravno uz turističku ponudu. U odnosu na rezultate u Hrvatskoj, gosti Splitsko-dalmatinske županije nezadovoljniji su načinom tretiranja otpada - kazala je Zrinka Marušić iz Instituta za turizam Hrvatske.
Zanimljivo je da gosti Srednje Dalmacije troše prosječno dnevno 70 eura, što je za 4 eura više nego prosječno troše turisti na razini Hrvatske, navodi Slobodna Dalmacija.
- Rezultati ispitivanja daju nam jasne smjernice kako dalje i koji segment usluge treba unaprijeđivati, a zadovoljni smo rastom potrošnje gostiju u našoj regiji i njihovom željom da se vrate ovdje na odmor - kazao je Joško Stella, direktor TZ županije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....