Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) povećanje taksi za putnike Agenciji za civilno zrakoplovstvo obrazložila je angažiranjem privatne zaštitarske tvrtke za sigurnosni pregled putnika na aerodromu te investiranjem u postojeći i budući terminal zagrebačkog aerodroma, neslužbeno doznaje Jutarnji list.
Francuski koncesionar zagrebačkog aerodroma novu cijenu taksi počet će primjenjivati od 30. ožujka, a prema novoj tarifi, naknada za zaštitu zračnog prometa povećava se s 3 na 6,5 eura. Putnička taksa u međunarodnom prometu povećava se sa 10 na 15 eura, a u domaćem prometu s četiri na sedam eura. To povećanje taksi moglo bi cijenu karata povisiti za 65 kuna u međunarodnom i za 50 kuna u domaćem prometu.
U koncesijskom ugovoru koji je potpisao Siniša Hajdaš Dončić francuskim koncesionarima dopušta se povećanje cijena svake dvije godine.
Zbog podizanja cijene tarifa predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Darinko Kosor prozvao je ministra Dončića. Kosor tvrdi da će novi terminal biti manji nego što je utvrđeno projektom te da neće imati stakleni krov i podrum za prtljagu. U Upravi MZLZ-a takve navode demantiraju i podsjećaju da su davno ustvrdili da promjene projekta nema. Kosor nije naveo odakle mu podaci da je došlo do promjene projekta nove zgrade terminala.
U MZLZ-u tvrde da su sukladno europskim direktivama angažirali privatnu zaštitarsku tvrtku koja će obavljati sigurnosne preglede na aerodromu umjesto pripadnika MUP-a. Direktivom se od upravitelja aerodroma traži da poslove sigurnosnog pregleda ne plaćaju svi poreznici obveznici nego samo putnici koji plaćaju zrakoplovnu kartu.
Djelatnici MUP-a koji će još nekoliko dana obavljati preglede plaćani su iz državnog proračuna, a sada će tu uslugu plaćati samo putnici. Uz plaćanje usluge privatnoj kompaniji, Uprava MZLZ-a novac iz naknade za zaštitu zračnog prostora utrošit će za nabavu novih sigurnosnih uređaja u vrijednosti nekoliko milijuna eura. MZLZ je za poslove sigurnosnog pregleda trogodišnji ugovor potpisao s tvrtkom Securitas. Vrijednost ugovora je 27 milijuna kuna.
U MZLZ-u tvrde da će se angažiranjem privatne kompanije poboljšati i usluga.
Naši sugovornici tvrde da je ovaj zahtjev Uprave MZLZ-a u skladu sa zakonom i koncesijskim ugovorom, te da su njihove cijene taksi ispod prosjeka cijena na aerodromima u regiji.
Prema koncesijskom ugovoru, koncesionar ima pravo na povećanje postojećih naknada, ali ne može uvoditi nove tarife.
Naši sugovornici tvrde da je visina takse dosad bila izrazito niska u odnosu na druge aerodrome, čime se pogodovalo i domaćem prijevozniku Croatia Airlinesu, te da ima osnove za njezino povećanje.
No, nema podataka po kojoj su osnovi u Upravi Međunarodne zračne luke Zagreb izračunali novu visinu tarife.
‘Neka Kosor ode do gradilišta po istinu’
Darinko Kosor, kao predsjednik Gradske skupštine, mogao bi prvo otići na gradilište terminala i onda govoriti kako nisu pokrenuti ozbiljniji radovi. Da je otišao, vidio bi koliki je teren raskrčen, postavljena ograda, tvrde naši sugovornici. Kažu kako Kosorove tvrdnje da su predsjednik Uprave Zračne luke Zagreb Miroslav Drljača i član Uprave Tonči Peović zatražili isplatu bonusa netočne. Prema istim izvorima, ministar Hajdaš Dončić predložio je Skupštini Zračne luke Zagreb da se njima dvojici isplate bonusi za dobro odrađen posao oko koncesijskog ugovora. Prijedlog takve odluke na sjednici Skupštine u ponedjeljak je povučen jer je u međuvremenu iz Vlade preporučeno da se s tim pričeka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....