- Krenulo je dobro, i na Noći punog miseca, a i u nedjelju, kad smo drugi dan otvorili ‘kažot’ CroSea na zadarskoj Rivi. Ali tek ćemo za mjesec dana znati koliki je stvarni interes za ovakvu vrstu ponude jadranskog fast fooda i za plavu ribu - rekao nam je u ponedjeljak Renato Kraljev, poznati zadarski chef i svojevrsni “umjetnički direktor” projekta CroSea - ponude brze hrane od srdele, inćuna, lokarde i druge plave ribe.
Kraljev je osmislio jelovnik od nekoliko jela u kojoj glavnu ulogu ima popržena sitna plava riba, filetirana ili cijela, uz koju ide prilog po izboru - od slanog i prženog krumpira preko mariniranog povrća do šalše, a sve servirano u čaše tako da takva vrsta hrane ulazi u ponudu street fooda, hrana se konzumira bez sjedenja, bez stola i stolice.
Ispitivanje tržišta
Projekt je pokrenula Lokalna akcijska grupa u ribarstvu Plodovi mora pod nazivom “Razvoj i testiranje koncepta ponude brze hrane na temelju Jadranske ribe - CroSea”. Uz Plodove mora sudionici pilot-projekta su: Grad Zadar, Hrvatska gospodarska komora, Turistička zajednica Grada Zadra i Hotelijersko-ugostiteljska i turistička škola Zadar.
U promo materijalima Plodova mora navodi se da je cilj projekta povećati prodaju sitne plave ribe kroz ugostiteljstvo, a kiosk na Rivi koji će stajati” mjesec dana je praktično ispitivanje tržišta koje treba otkriti mogu li se jednostavna i ne preskupa jela zasnovana na dalmatinskoj tradiciji nositi sa širokom, šarenom i često nekvalitetnom ponudom fast fooda u Zadru, ali i u mnogim drugim dalmatinskim i turističkim mjestima.
CroSea je sirovinski naslonjen na jadranske ribare, točnije na Ribarsku zadrugu Omega 3 u koju je udruženo 30 ribarskih brodova iz Kali, a čija je baza, pogon za filetiranje, visokokvalitetno zamrzavanje i priprema ribe za tržište u Šopotu kod Benkovca. A to je jamstvo da je riba u porcijama CroSea izvorno jadranska, što znači vrhunske kvalitete te da relativno brzo stiže iz mora do konzumenta.
Oštra konkurencija
CroSea i cijenom namjerava ući u konkurenciju u ponudi brze i ulične hrane. Velika porcija s prilogom stoji 32 kune, a sastoji se od desetak friganih srdela, priloga po izboru i peciva. Nešto manja porcija stoji 18 kuna. Krajnja namjera autora ovog projekta je stvaranje lanca brze hrane na bazi jadranske plave ribe. Sličan koncept svojedobno je osmislio dr. Ante Kolega pod nazivom Srdela snack, no zbog niza razloga njegov projekt franšize Srdela snacka nije uspio.
Možda i zato što ribarska industrija još nije bila dovoljno tehnološki opremljena da sačuva izvornu vrijednost namirnica, a možda i zbog činjenice da ponuđena jela nisu bila osmišljena dovoljno kvalitetno, praktično i maštovito.
Renato Kraljev je uvjeren da projekt CroSea može uspjeti. Street i fast food su danas popularniji nego ikad, a turisti traže tradicijsku prepoznatljivu hranu područja u koje su stigli. Prema prvom interesu konzumenata, i domaćih i stranih, čini se da će priča o srdeli umjesto pizza cuta i hamburgera dobro proći.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....