ZALJULJANA INVESTICIJA

SPREMA SE KATASTROFA Braća Žužul stopiraju čiovski most, novac iz europskih fondova ide u vjetar

Nisu se radovi na mostu za Čiovo još ozbiljno ni zahuktali, a već im prijeti prekid, i to na duže vrijeme. Na Upravni sud u Splitu, naime, pristigla je tužba “Skladgradnje” i njihova austrijskog partnera “Strabaga”, kojom su se obrušili na odluku o izboru tvrtke “Viadukt” kao najpovoljnijeg ponuditelja, piše Slobodna Dalmacija.

Osim tužbe u kojoj traže da sud poništi cijeli natječaj i naloži Hrvatskim cestama raspisivanje novog natječaja, prava mina za graditelje mosta je činjenica da tužitelji – koje u ovom slučaju zastupa odvjetnički ured bivšeg suca Damira Primorca, brata HDZ-ova ministra znanosti Dragana Primorca – traže od suda i izricanje privremene mjere. Tom privremenom mjerom, ako joj sud udovolji, obustavili bi se svi radovi na objektu do okončanja upravnog spora. Kada se zna da je trenutačno prosječan vijek trajanja upravnog spora do dvije godine, onda je očito da sudbina cijelog projekta visi o jako tankoj niti.

Rok do 2016.

Osim toga, kako na privremenu mjeru, tako i na presudu, postoji mogućnost žalbe Visokom upravnom sudu.

Rok za završetak radova, a rok je jako bitan jer je riječ o novcu iz europskih fondova, jest kraj 2016. godine. U slučaju da projekt propadne, propada i odobreni europski novac, a on iznosi 80 posto projekta. O kakvoj bi, pak, političkoj katastrofi za aktualnu Vladu bila riječ, ne treba ni spominjati, jer je most Čiovo zapravo prvi veliki javni projekt u Dalmaciji financiran iz EU fondova, a u kojem su bageri već počeli rovati zemlju. I sve to pred najavljeni obilazak gradilišta premijera Zorana Milanovića.

Na što se dakle “Skladgradnja”, odnosno braća Jozo i Slaven Žužul, žali?

Sama cijena koju je “Viadukt” ponudio za gradnju mosta nije bila najpovoljnija. Nižu cijenu ponudili su splitski “Brodosplit”, “Integral Inženjering” iz BiH, te “Strabag” i “Skladgranja” zajedno. “Brodosplit” je bio jeftiniji oko 15 milijuna kuna, a “Skladgradnja” i “Strabag” 1,4 milijuna kuna. No, “Viaduktova” je ponuda jedina prihvaćena kao valjana jer nitko od ostalih ponuditelja nije pravilno ispunio jedan dio natječajne dokumentacije. Jedino je

“Viadukt” ispravno popunio jedinične cijene u dijelu dokumentacije koja se odnosi na posebni troškovni sustav za pokretanje mosta. Osim toga, “Skladgradnji”, kao i ostalim odbijenim ponuditeljima, nisu se podudarale jedinične cijene iz obrazaca analize cijena za sve stavke troškovnika iznosima tih istih stavaka upisanih u troškovniku.

Ukratko, žalbu na odluku o izboru izvođača radova Komisiji za kontrolu postupaka javne nabave uložili su “Skladgradnja” i “Brodosplit”. Žalba “Skladgradnje” odbijena je, no zbog žalbe “Brodosplita” postupak je vraćen na ponovno odlučivanje. “Brodosplitovi” pravnici uočili su kako “Viadukt” nije priložio original bankovnog jamstva, već kopiju, te kako nije dostavio odgovarajuću potvrdu za referencije. Hrvatske ceste su u ponovnom postupku omogućile “Viaduktu” da ispravi nedostatke i opet mu dodijelili posao.

Cijena i troškovnik

Ponovljene žalbe su zatim odbijene, no u “Skladgradnji” nisu odustali. Podnijeli su Upravnom sudu tužbu u kojoj, najjednostavnije rečeno, smatraju da je i ostalim ponuditeljima trebalo omogućiti da pojasne ili dopune dokumentaciju, kao što je omogućeno i “Viaduktu”. Stav je komisije u vezi s tim bio da je izmjena cijena i troškovnika bitno mijenjanje ponude, a ne nadopuna dokumentacije koja je dozvoljena po zakonu.

U “Skladgradnji” i “Strabagu” smatraju da bi nastavkom radova njima nastala nepopravljiva šteta u vidu izmakle dobiti, pa traže da sud zaustavi sve radove do okončanja postupka. Sudovi imaju predviđen rok od mjesec dana za odluku o privremenoj mjeri, no taj rok je instruktivan, odnosno, običnim rječnikom rečeno, nije obvezujući. Sud ga, ako su takve okolnosti, može i prekoračiti, no opet, ne unedogled. Upravni sud u Splitu je, s druge strane, zatrpan predmetima jer još uvijek nije sasvim kadrovski popunjen, a predmeti se rješavaju po redoslijedu zaprimanja, tako da bi prije ove privremene mjere trebalo odlučiti o predmetima u kojima se također traže privremene mjere, a zaprimljeni su prije tužbe “Skladgradnje” i “Strabaga”.

U svakom slučaju, rasplet bi se trebao odigrati uskoro, piše Slobodna Dalmacija.

Hrvatske ceste: Ne bojimo se tužbe

Nikakva zastoja na radovima nema, poručuju iz Hrvatskih cesta, a podnesene tužbe se ne boje.

- Radovi se nastavljaju sukladno potpisanom ugovoru s ‘Viaduktom’. Tužba koja je podnesena Upravnom sudu odnosi se na odluku Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave, koja je u dva navrata odbila tužbe ‘Strabaga’ i ‘Skladgradnje’ na odluku o izboru najboljeg ponuditelja. Hrvatske ceste imaju rok od 30 dana za odgovor na tužbu podnesenu Upravnom sudu. U ovom postupku u svemu smo postupali u skladu sa zakonom, što je potvrdila i komisija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 12:01