ZATVORILI PROMET ZA KAMIONE

ŠLAMPAVA ADMINISTRACIJA Linićevi suradnici javili pogrešnome ministarstvu u BiH, a otamo im odgovorili - da se slažu

Bajakovo, 020713.Bajakovo,granicni prijelaz izmedju Hrvatske i Srbije.Zastoj kamionskog teretnog prometa od Srbije prema Hrvatskoj u duzini od 17 kilometara zbog problema s hrvatskim carinskim sistemom.Na fotografiji:Kolona kamiona na autocesti u Srbiji.Foto: Vlado Kos / Cropix
 Vlado Kos / Cropix

Evo ti priče za novine, zove me jutros Tomislav Batarilo, duvanjski špediter na međunarodnom graničnom prijelazu Kamensko, piše novinar Slobodne Dalmacije.

– Taj granični prijelaz zatvoren je za promet teretnih vozila na dva mjeseca od 1. travnja, a mi smo o tome dobili službenu obavijest od Carinske uprave BiH tek u utorak, dakle sedam dana kasnije. Na stranu to što je zatvaranje prometa za kamione glupost i velika šteta kako za BiH tako i za Hrvatsku, ali nikomu nije jasno da bosanskohercegovačka strana dozna za to sedam dana nakon zatvaranja prometa za kamione. Tu nešto smrdi – govori Batarilo.

Tragom te informacije nazovem Upravu za indirektno oporezivanje BiH. I pitam šefa kabineta ravnatelja Carinske uprave Božu Zovku da mi objasni o čemu se radi.

Pismo za Sarajevo

– Iskreno rečeno, radi se o nesporazumu u komunikaciji – veli Bože.

– Ministarstvo Republike Hrvatske je još prije dvadesetak dana poslalo prijedlog o zatvaranju prometa za teretna vozila na Kamenskom federalnom umjesto državnom Ministarstvu financija BiH. A iz federalnog Ministarstva su dali suglasnost, premda nisu nadležni za to.

A hrvatsko Ministarstvo financija to uzelo zdravo za gotovo, zatvorilo granicu za promet kamiona, pa je nastao pravi kaos. To nastojimo popraviti, pa dogovaramo s hrvatskom stranom da obustava prometa za kamione traje samo petnaest dana – objašnjava Zovko.

Shvatio sam stvar. Neki je činovnik u Ministarstvu financija RH trebao poslati prijedlog za zatvaranje graničnog prijelaza Kamensko Ministarstvu financija BiH. Pa je taj djelatnik(ca) na adresaru ugledao Ministarstvo financija Federacije BiH. I poslao tekst prijedloga u Sarajevo.

Tajnik federalnog Ministarstva financija donosi taj dokument na potpis ministru Anti Krajini. Đava ti odnio kamione, važno je da se ne zabranjuje ljudima odlazak preko granice u potrazi za poslom, pomislio je Ante iz Duvna potpisujući suglasnost na spomenuti prijedlog iz Hrvatske. Osim toga, Hrvatska je u EU-u, pa što bi se mi zamjerili s njom.

Antin potpis stiže u Ministarstvo financija RH gdje činovnici veselo izvješćuju ministra Slavka Linića da nema problema sa zatvaranjem Kamenskog.

Josipovićeve riječi

Isti bi učinak bio da su iz Ministarstva financija Hrvatske taj prijedlog poslali, primjerice, Župnom uredu u Vinici ili Karmelu svetog Ilije na Bušku jezeru. Jer su nadležni za međugranični promet koliko i Ministarstvo financija Federacije BiH. To je naprosto stvar državnog Ministarstva. Ali, kako objasniti u Hrvatskoj koje je ministarstvo pravo.

U ovoj igri ludih i zbunjenih dolazi jučer na Gospodarski sajam u Mostaru predsjednik RH Ivo Josipović, pa smo čuli od njega kako treba unaprijediti suradnju Hrvatske s BiH kao državom s kojom Hrvatska ima najveći robni promet. Kako, Ivo, kada u hrvatskome ministarstvu rade ljudi koji ne znaju adresirati pismo, a iz BiH im dolazi odgovor s pogrešne adrese. Poput priča iz JNA kada su nepismenom vojniku mangupi slali pisma izmišljenoj djevojci i čitali što mu ona piše.

No, pobunili se i izvoznici s obje strane granice kojima zatvaranje Kamenskog stvara silne štete i probleme. A da su problem rješavali stručnjaci umjesto činovnika, granični prijedlog uopće nije trebalo zatvarati, glasno kažu špediteri, a poluglasno policajci i carinici s obje strane granice.

Za par dana se na graničnom prijelazu Kamensko moglo napraviti zaobilaznu traku za vozila, kao što je to učinjeno i prije nekoliko godina kada je proširivan granični prijelaz s bosanskohercegovačke strane, piše Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 23:53