Vlada i Fondovi gospodarske suradnje na čelu sa Škegrinim Quaestusom usuglasili su model privatizacije riječkog 3. maja.
Prvotni plan da se FGS-ovi pojave kao kupci riječkog brodogradilišta morao je biti izmijenjen pa po konačnom scenariju Fondovi u tu transakciju ulaze posredno - preko pulskog Uljanika.
Jedino brodogradilište koje već godinama posluje pozitivno od početka se nameće kao logičan partner u tom projektu, ali postojale su dvije velike prepreke.
Uljanik je u većinskom državnom vlasništvu i kao takav ne može se pojaviti kao kupac drugog državnog brodogradilišta, a ni Uprava Uljanika nije bila sklona uplitanju u akviziciju trećemajaca.
Model koji ima velike šanse proći i superviziju Europske komisije razradio je sam Škegro.
Iz izvora bliskih Banskim dvorima doznajemo da bi ovih dana Vlada trebala objaviti okvire dvostrukog privatizacijskog koraka. Prvi, a o tome se odluka očekuje već ovaj tjedan, jest privatizacija pulskog Uljanika.
Problem vlasništva
Izravan ulazak FGS-ova u 3. maj nije bio moguć zbog znatnog udjela države u tim fondovima. Bruxelles takvu transakciju sigurno ne bi odobrio. Kupnji 3. maja nisu bili skloni niti dioničari Fondova jer je riječ o brodogradilištu opterećenom velikim gubicima. Drugim riječima, bila bi to jako rizična operacija za same Fondove.
Njihov ulazak u pulski Uljanik kroz dokapitalizaciju, međutim, sasvim je druga priča. Riječ je o zdravoj tvrtki koja ima isti problem kao i većina svjetskih navoza - izostanak narudžbi. Dakle, i Uljanik bez obzira na vlasništvo ulazi u opasnu zonu ako hitno ne osigura nove poslove. I tu u igru ulaze brodari. Za početak, Uljanik plovidba koja je spremna zaposliti kapacitete Uljanika, ali i 3. maja. - Tu je sva naša uloga u tom privatizacijskom modelu. Nije točno, kako pišu neki mediji, da ćemo se mi javiti kao kupac riječkog 3. maja zajedno s Fondovima - kaže Dragutin Pavletić, direktor Uljanik plovidbe, te dodaje:
Uvjet: ulazak HBOR-a
- Nas ne zanima ni učešće u privatizaciji Uljanika, mi smo brodar, to je naš core business, no skloni smo dogovoru oko narudžbi za našu flotu. Ali samo uz uvjet da se u financiranje uključi HBOR, kako bi konačno i Hrvatska po uzoru na druge brodograđevne države osigurala povoljne uvjete kreditiranja svoje brodarske i brodograđevne industrije. U našem poslu nisu problem niti prostorni planovi, konzervatori, zeleni, mi možemo graditi odmah, ali uz kvalitetnu kreditnu podršku, kakvu HBOR daje drugim sektorima - kaže Pavletić.
Dakle, prema Škegrinu scenariju, Fondovi kupuju dionice i tako stječu suvlasništvo u Uljaniku, pulsko brodogradilište potom daje ponudu za kupnju 3. maja, a domaći brodari preko HBOR-a svojim narudžbama zapošljavaju navoze.
Upravo su poslovi ključ uspjeha cijele operacije, a to je shvatio i ministar financija Slavko Linić koji bi trebao aktivirati HBOR.
I Čačić i Linić podržavaju Škegrin privatizacijski model, i to prije svega zbog 3. maja jer više nemaju ni kupaca niti vremena da riješe kod EK taj otvoreni privatizacijski proces. Zadnji rok za prodaju 3. maja, prema dogovorenim pravilima u Bruxellesu, jest 1. srpnja 2013.
Ako s tim datumom kvarnersko brodogradilište ne bude privatizirano, mora u stečaj i likvidaciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....