OBRAZOVANJE

SINDIKAT HRVATSKIH UČITELJA 'Pozivanje učenika na redovnu nastavu kosi se s preporukama, a Divjak tapka u mraku, radi sve samoinicijativno'

Ilustracija
 Bruno Konjević / CROPIX

Iz Sindikata hrvatskih učitelja u subotu su izrazili nezadovoljstvo zbog manjka informacija i uputili niz pitanja o održavanju nastave pa tako i pitanje temeljem čega ministrica Divjak tumači da "svi učenici trebaju biti u školama" kad se to kosi s dosadašnjim preporukama i odlukama.

Dok iz zagrebačkog Gradskog ureda za obrazovanje naglašavaju kako povratak učenika u školske klupe nije obvezan jer je to protivno uputama HZJZ-a, Vladinoj odluci i preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanja, ministrica Divjak, po novom, poručuje kako svi moraju biti u školskim klupama jer će od sada vrijediti regulativa kao u „normalnim“ okolnostima - ispričnica roditelja moguća je kao opravdanje za maksimalno tri dana nedolaska djeteta u školu, upozorili su iz SHU-a.

Pritom su podsjetili da je još uvijek na snazi Vladina odluka po kojoj se nastava za učenike razredne nastave organizira po mješovitom modelu.

Ministrica tapka u mraku i sve radi samoinicijativno

"No, resorna ministrica i dalje tapka u mraku, radi sve samoinicijativno i bez savjetovanja, tumačeći kako organiziranje nastave prolazi u najboljem redu i kako su svi zadovoljni", istaknuli su iz SUH-a.

Napomenuli su i kako im se obraćaju roditelji, učenici i struka navodeći da Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne odgovara na njihove upite, odnosno da ih se, u najboljem slučaju, upućuje na rubriku "Pitanja i odgovori", gdje se može pročitati svašta, osim konkretnih odgovora.

Ministarstvo obrazovanja pitali su i zašto odbija prijedlog SHU-a koji bi, smatraju, donio administrativno rasterećenje i uvelike smanjio troškove škola.

"Naime, dok se ministrica igra živcima i strpljenjem svih dionika u sustavu, ujedno se hvali lovom na lažne diplome od kojih je prva 'ispalai iz ladice njezinog ministarstva. Hvali se i digitalizacijom, a u isto vrijeme odbija sve konstruktivne sugestije pa tako i prijedlog Sindikata hrvatskih učitelja za uvođenjem jedinstvenog digitalnog sustava kontrole vjerodostojnosti isprava", navode iz sindikata.

Ministricu su upitali i je li joj poznat članak 51. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi kad je sama protumačila kako izborni predmeti, nakon što se odaberu, stječu status ostalih obveznih predmeta i uklapa li se takva njena interpretacija u ograničenja zadana tim člankom.

"Dakle, nakon uvođenja Informatike, učenici 1. do 3. razreda bili bi, sukladno ministričinom tumačenju, opterećeni s 22 sata obveznih predmeta tjedno, a učenici 4. razreda, koji uče drugi strani jezik, s 24 sata. Kako god to dijelili na 5 radnih dana u tjednu, bar dva dana će učenici biti u školi 5 sati! Ako tome dodamo satove DOP-a, DOD-a i Izvannastavnih aktivnosti (a učenici često pohađaju više njih!), jasno je da će najmlađi učenici u školi biti ponekad i po 6 sati!", upozorili su iz sindikata.

Požalili su se i da je u Obavijesti školama o učenju stranoga jezika i izbornim programima u osnovnim školama od 2. lipnja, ministrica uputila škole na "organiziranje aktivnosti u vidu primjerenog rada sa stručnom osobom u primjerenom prostoru" za učenike koji neće pohađati neki od izbornih predmeta. Zato se pitaju jesu li ministrici poznati prostorni problemi škola, što primjereni rad i u okviru koje obveze iz zaduženja učitelja i stručnih suradnika će oni izvoditi primjereni rad s učenicima.

"Zna li ministrica da, primjerice, se u školama Istarske županije provodi izborna nastava talijanskog jezika? Znači li to da će roditelji tih učenika morati birati dva od ponuđena 3 izborna predmeta? Je li uopće realno očekivati da će biti dovoljno profesora Informatike na jesen i koji su planovi Ministarstva znanosti i obrazovanja ako profesora ne bude dovoljno?", pitali su iz sindikata.

Ministrica Divjak ruši autoritet učitelja

"Je li ministrica svjesna svih negativnih posljedica posljednjih izmjena zakona po kojima se sa čak četiri negativne ocjene ne može pasti razred", upitali su ocijenivši da je to i diskriminirajuće prema učenicima koji se trude te da je tim postupkom ponovno narušila autoritet i autonomiju učitelja koji vrednuju sukladno trudu, mogućnostima, sposobnostima i situacijama.

U SHU-a pitaju i zašto upisi u srednje škole traju u ljetnom roku do kraja srpnja, uz svu digitalizaciju, jer se time i učenicima i zaposlenicima radi nepotreban stres u iščekivanju rezultata.

Sindikat hrvatskih učitelja u priopćenju je ustvrdio da će ministrica Divjak morati snositi odgovornost i za mnoga kršenja prava iz radnih odnosa jer su zbog njezinih propusta i konstantnog prebacivanja odgovornosti, visokorizični zaposlenici doslovno prisiljeni uzeti bolovanje.

"Također, ukoliko zbog općeg kaosa, izazvanog odlukama ministrice Divjak, neće biti moguće korištenje godišnjih odmora zaposlenika sukladno važećim propisima i kolektivnim ugovorima, zaposlenicima se otvara mogućnost podnošenja tužbi", istaknuli su.

Podsjetili su i na to da pomoćno-tehničko osoblje još uvijek čisti veću površinu od propisane i da rade iznad norme te da je u uvjetima COVID-19 taj problem ministrica još više produbila.

Upozorili su da velik broj zaposlenika zbog otežanih uvjeta rada ima zdravstvene probleme koji su u izravnoj uzročno-posljedičnoj vezi s kršenjem propisa ministarstva.

"No, prava je ironija u tome što resorno ministarstvo dopuštanjem takve prakse krši propise koje je samo donijelo", zaključili su iz SHU-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 05:18