Prognozama što čeka hrvatski pa tako i svjetski turizam iduće godine počeli su ovogodišnji Dani hrvatskog turizma u Malom Lošinju, centralni skup turističkih djelatnika koji okuplja 1300 sudionika. I dalje se može očekivati rast, ali turizam se mora prilagoditi samim potrošačima više nego ikada.
Do 2022. godine očekuje se 1,6 milijardi putovanja, a prosječna potrošnja po putniku bit će 1100 eura, tvrdi Vitalij Vladykin iz Euromonitora. Do 2021. godine kineski turisti će preuzeti vodeće mjesto sa 116 milijuna putovanja.
- Globalno najveći putnici su oni iz SAD-a, zatim Njemačke i Kine. Pri tome moramo znati da su Amerikanci i Kinezi najbolji potrošači koji su na putovanja u 2017. potrošili više od 100 milijardi eura. Kada govorimo o europskim zemljama, najbolje su u 2017. bile posjećene Francuska, Španjolska i Italija. Španjolska, Hrvatska i Portugal najviše su profitirali od pada Turske od 2015. godine, i to s dvoznamenkastim rastom. Bit će zanimljivo kada se iduće godine Turska počne ponovno vraćati na tržište - kazao je Vladykin.
Što se tiče Hrvatske, prosječna potrošnja turista u 2017. bila je 640 eura po putovanju.
Trendovi koji trenutačno vladaju u svijetu putovanja definitivno su online i mobil travel, što znači da putnici sve rezerviraju online putem, prije svega preko mobilnih platformi, a s obzirom na sve veći broj terorističkih napada u Europi, svoja putovanja prilagođavaju sigurnosnoj situaciji.
Ono što posebno traže je pustolovina i zdravstveni turizam.
Vladykin je također istaknuo da će jedan od rezultata rasta turizma biti i prenapučenost određenih destinacija, kao što to primjerice doživljava Amsterdam, zbog čega je tamošnja lokalna turistička zajednica odlučila više promovirati ne samo taj grad, nego i njegovu okolicu.
Da će upravo o održivosti turizma posebno biti riječi na ovom dvodnevnom skupu najavio je i hrvatski ministar turizma Gari Cappelli.
- Moramo kvalitetnije u lokalnim zajednicama ići prema održivom razvoju turizma. Mi ćemo u Ministarstvu turizma pomoći tako što ćemo dati parametre mjerljivosti. Moramo znati da je turizam mjerljiv i da se točno primjerice zna koliko pojedina destinacija može imati kupača s obzirom na broj stanovnika i gostiju. Oni koji budu tako postupali imat će veći broj dolazaka i bit će puno bolje organizirani - izjavio je Cappelli.
Istaknuo je i da će se na skupu posebno govoriti o samoj promociji države na drugačiji način, i to na primjeru velikih turističkih sila poput Velike Britanije, Austrije, Slovenije te španjolske Baskije. Svi oni svojim pristupom pokazat će kako promoviraju svoju zemlju kroz drugačiji vid turizma.
- Želimo drugačiji pristup turizmu, koji je više od ručnika, plaže i sunca. Usmjeravamo goste na sve ono što možemo ponuditi u pred i posezoni, a tu je i kontinent. Imamo pristup zdravstvenom turizmu i drugim oblicima turizma - zaključio je Cappelli rekavši kako će vjerojatno sljedeće godine Dani hrvatskog turizma biti održani na kontinentu, što će omogućiti i veću promociju tog dijela države.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....