Objava riječkog svećenika Kristijana Zebe na društvenim mrežama da je od civilno vjenčanog lezbijskog para dobio upit za krštenje djeteta dobivenog medicinski potpomognutom oplodnjom izazvao je brojne reakcije u javnosti. "Dobijem upit. Ovo je slučaj ovdje u Rijeci. Dvije žene su se civilno oženile i umjetnom oplodnjom dobiju dijete... Njihov je upit mi želimo da nam se dijete krsti? Ajmo sada odgovor na ovo pitanje u duhu Sinodalne Crkve... Pišite i recite svoje mišljenje ali molim bez vrijeđanja i ružnih riječi. Hvala na pomoći", objavio je Zeba, inače svećenik u Župi svetog Križa na riječkim Srdočima, a poslije je objavio da je odbio njihovu molbu za krštenje djeteta te da mu je savjest potpuno čista. Kristijana Zebu pitali smo kada mu se obratio lezbijski par i tko su one kako bismo mogli čuti i njihovu stranu priče.
"Nisu mi se one osobno obratile niti sam se čuo i upoznao s njima, nego preko jednog prijatelja kod kojeg su se raspitivale jer znaju da je on i moj prijatelj... To je bilo prije otprilike mjesec dana - rekao nam je velečasni Zeba, a na naše pitanje da nam kaže tko je taj prijatelj, kako bismo provjerili priču, odbio je reći, kazavši da ne želi iznositi njihova imena jer im štiti privatnost.
Neprihvaćanje
Kristijan Zeba rekao nam je, pak, da je krštenje djeteta lezbijskih roditelja "neizvedivo i nemoguće" s obzirom na to da njih dvije ne žive u "naravnom braku", a takav je, po njemu, jedino brak muškarca i žene.
"Krstiti možemo samo one koji ispunjavaju uvjete u Katoličkoj crkvi. To dijete, kada odraste, ako bude željelo, može se slobodno krstiti", rekao nam je Zeba. Riječka queer teologinja Greta Grakalić Rački dobila je blagoslov svoje bračne zajednice unutar Evangeličke crkve koja je, kako kaže, puno progresivnija po pitanju LGBTIQ prava od Katoličke crkve. Ona kaže da gay i lezbijskim parovima ne bi ni preporučila krštenje i odgoj djece unutar Katoličke crkve.
"Najveći broj LGBTIQ vjernika otišao je iz Crkve zbog neprihvaćanja s obzirom na to da su, u kontekstu duhovnosti, rasli sa stigmom. Postoje druge vjerske zajednice, poput Evangeličke crkve, unutar kojih će se osjećati prihvaćenima, gdje krštenje djeteta neće biti problem. Djetetu gay ili lezbijskog para svakako bi bilo teško sjediti na vjeronauku ili na misi i konstantno slušati da je život kakvim žive njegovi roditelji nastran, neprirodan i slično", rekla nam je Greta Grakalić Rački. Za komentar smo zamolili i riječkog moralnog teologa Josipa Grbca, profesora na Teologiji u Rijeci, no on je odbio razgovor. Slučaj nisu željeli komentirati ni u Riječkoj nadbiskupiji, uz objašnjenje da nadbiskup s njime nije upoznat.
Uvjeti za krštenje
Inače, u jednom od brojeva Glasa Koncila kao odgovor svećenika objavljeno je da dijete koje je rođeno izvan katoličkog braka "nema nikakve osobne krivnje za takvo stanje" i da ga se zato i može krstiti u Katoličkoj crkvi.
"Uvjet za krštenje djeteta je da roditelj ili roditelji, kumovi ili netko treći zajamči da će u katoličkome duhu odgajati dijete koje želi krstiti. Znači, kad bi svećenik odbijao krštenje, to bi mogao čini zato što roditelji, odnosno roditelj, ne bi dali nikakva jamstva da će dijete doista kršćanski odgajati", stoji u odgovoru u Glasu Koncila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....