NOVI MODEL

REFORMA ŠKOLSTVA U nekim razredima neće biti ocjena, uvode se novi predmeti, mijenja se raspored sati, stiže drukčiji model upisa u srednje škole...

 Goran Mehkek/EPH

ZAGREB - Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Šustar na svojoj prvoj konferenciji za novinare podržao je predloženu reformu školstva i prvih 20 kurikularnih dokumenata, uz napomenu da bi osobno možda neke stvari u njoj i drukčije napravio s obzirom na to da se s nekim prijedlozima slaže, a s nekima ne.

Bez obzira na to, dodao je, "u reformi osjeća pjenušavi idealizam".

- Pjenušavi idealizam potreban je našoj djeci. Znam koliko je djeci u školi potrebno vedrine, i sâm sam otac školaraca. Općenito se kao društvo moramo učiti pozitivizmu i kulturi rasprave - rekao je Šustar, pozivajući sve zainteresirane da se u što većem broju od 29. veljače uključe u stručnu raspravu o kurikularnoj reformi, koja bi od jeseni trebala eksperimentalno krenuti u 60 osnovnih i srednjih škola. U sve škole uvela bi se sa školskom godinom 2020./21. Za petogodišnji proces uvođenja reforme potrebno je 50 milijuna eura, od kojih će veći dio biti uložen u edukaciju učitelja i nastavnika.

Ministar je otkrio da je za reformu iznimno zainteresiran premijer Tihomir Orešković koji je izričito zatražio da ga o njoj redovito izvještava.

Promjenama se predlaže produljenje nastavne godine za dva tjedna - u cilju uvođenja projektne nastave. U trećem razredu opće gimnazije uveo bi se izbor između sedam modula kroz izbor interesnih područja zanimanja, a u strukovnom obrazovanju 50 posto učenja kroz praksu. Učenje kroz rad izvodilo bi se kod obrtnika, u poduzećima, ali i u javnome sektoru, kroz mentorstvo. Ukinuo bi se upis u strukovna zanimanja, te uveo upis u - sektore ili podsektore, poput turizma ili računarstva.

Iako reforma ne podrazumijeva uvođenje novih predmeta, predstavljene su međupredmetne teme: učiti kako učiti; upotreba informacijske i komunikacijske tehnologije, zdravlje (tu bi prvi put učenici učili o mentalnom i socijalnom zdravlju te samopomoći); poduzetništvo, osobni i socijalni razvoj te održivi razvoj. Kroz poduzetništvo bi se, primjerice, školarci poučavali odgovornosti prema financijama i u tri navrata vježbali poslovne procese.

PLAN REFORME

1. Fleksibilna satnica od 1. do 8. razreda

2. U prva dva razreda osnovne nema predmeta - nastava je integrirana

3. Novi upisni model u srednje: nema upisa u zanimanja, uvode se moduli

4. U općim gimnazijama učenici biraju između sedam prirodoslovno-matematičkih ili društveno-humanističkih modula

5. U strukovnim školama učenici uče kroz rad

6. Poučavanje o socijalnom, mentalnom i tjelesnom zdravlju

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:55