ZAGREB - “Od 8. ožujka nismo članovi Konzorcija sa Konstruktorom za izgradnju autoceste Bar-Boljare u Crnoj Gori”, stoji u današnjim očitovanjima Instituta IGH i tvrke Tehnika.
Naime, Zagrebačka burza je od IGH i Tehnike zatražila očitovanje o daljnjem sudjelovanju u pregovorima s Vladom Crne Gore o izgradnji autoceste Bar-Boljare, nakon što su u medijima objavljene informacije da je Konzorcij dobio garancije kineske banke Exim te da se vraća u pregovore za izgradnju autoceste.
Nakon takvih informacija odmah po današnjem otvaranju burze cijena dionica IGH i Tehnike poletjele su u nebo, a obje tvrtke su se tek nakon traženja burze izjasnile kako u slučaju da Konstruktor i dobije posao oni nemaju ništa s time. Ulagači očito o tome ništa nisu znali, jer u suprotnom cijena dionica IGH na vijesti o povratku u Crnu Goru nebi skočile 8,98 posto, a Tehnike 7,43 posto. Tako je danas dionicama IGH trgovano u vrijednosti od 8 milijuna kuna.
Prekršena pravila igre
Iako se u medijima govorilo da se Konzorcij, nakon odluke Vlade Crne Gore da su hrvatske tvrtke izgubile posao, raspao, službene potvrde o tome nije bilo. Dapače, direktor Uprave Konstruktora Ždeljko Žderić je samo dva dana nakon raspada Konzorcija javno ustvrdio da Konzorcij nije izgubio sve šanse da dobije posao. A pritom je bio svjestan značenja članka 11. Konzorcijonalnog ugovora, na koji se sada pozivaju IGH i Tehnika, da konzorcijonalni ugovor prestaje važiti ukoliko ne dobiju posao.
Na djelu je bilo očito zavaravanje javnosti i potencijalnih kupaca dionica Tehnike i IGH koji mjesec i pol dana nisu bili obaviješteni da se Konzorcij raspao, što ima utjecaj na cijenu na burzi. Naši sugovornici smatraju kako su Tehnika i IGH trebali obavijestiti burzu da su izašli iz Konzorcija jer je riječ o materijalnoj činjenici koja utječe na vrijednost dionice. Nakon ove objave na potezu je HANFA, koja bi trebala procijeniti jesu li ove tvrtke prekršile pravila igre.
Konstruktor ne može sam
Ovo nije prvi put da je cijena dionica IGH i Tehnike podizana na osnovi poluinformacija o tijeku posla u Crnoj Gori. Tako je direktor IGH Jure Radić u nekoliko navrata govorio kako je Konzorcij dobio sva jamstva koji zadovoljavaju uvjete natječaja, što je kasnije Vlada Crna Gora demantirala. No, cijena dionice je, naravno, rasla.
Nakon ovog novog preokreta u “poslu stoljeća” upitna je mogućnost da se Konstruktor samostalno vrati u pregovore sa Vladom Crne Gore. Naime, ponudu za izgradnju dale su sve tri tvrtke, a bez obzira na jamstvo kineske banke pitanje je kako bi Konstruktor samostalno mogao realizirati posao.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....