Ministarstvo prometa u sklopu restrukturiranja HAC-ONC-a i pripreme tvrtke za B model privatizacije predložit će ukidanja dijela naplatnih postaja na autocesti Zagreb - Split - Ploče i uvođenje aparata za naplatu, doznaje Jutarnji list.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić nedavno je najavio da se u sklopu organizacijskog restrukturiranja HAC-ONC-a radi i analiza modela naplate na autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka - Zagreb.
Najmanji prometi
U prvoj fazi predložit će se uvođenje automatske naplate na sadašnjim naplatnim postajama Ravča, Prgomet, Vrpolje, Blato na Cetini i Vučevica. Riječ je o manjim naplatama na kojima je promet izuzetno rijedak.
Na tim postajama radi po 10 zaposlenika, što bi značilo ukupno 50 zaposlenika manje. Kako doznajemo, investicija u ugradnju aparata iznosila bi oko 7 milijuna kuna. Riječ je o 10 aparata plus centar za upravljanje.
Uvođenjem automatske naplate na tih pet postaja očekuje se ušteda od 7 milijuna kuna na godišnjoj razini. Prema dostupnim informacijama to bi bila samo prva faza uvođenja automatske naplate cestarine.
U nastavku bi se išlo i na druge dionice autocesta. Primjerice, na autocesti prema Lipovcu te Rijeci i još nekim naplatama na Dalmatini.
Ukupno 796 blagajnika
Na 76 naplatnih postaja HAC-ONC-a zaposleno je 796 blagajnika i voditelja smjene. Prema dostupnim podacima, neslavni rekorder po broju vozila je postaja Vučevica. Na toj postaji zimi dnevno prođe oko 60 vozila, a ljeti se taj broj popne na čak 100 vozila.
Čvor Vučevica jedan je od sinonima za megalomanstvo i političke građevinske projekte HAC-a i HDZ-a. Taj čvor naknadno je ucrtan u projekt Dalmatine te je sagrađen po nalogu bivšeg premijera Sanadera da bi selo Dugobabe u kojima žive Sanaderi imalo izlaz na autocestu.
U projekt su utrošena 64 milijuna kuna, a sada prosječno kroz njegove naplatne postaje prođe manje od sto vozila. Prema podacima HAC-ONC-a, najslabiji promet u prošloj godini uz naplatu Vučevica zabilježen je na naplatama Ravče, Vrpolje, Brinje, Perušić, Spačva, Blato na Cetini, Ravna Gora, Babina Greda i Komin.
Iskustvo s automatskim naplatama u Hrvatskoj ima Bina Istra, koja je na najvećem dijelu naplatnih postaja uvela aparate. HAC je aparate uveo na tunelu Sv. Ilija te na naplatnoj postaji Komin na autocesti prema Goričanu.
Ocjena Svjetske banke
Prema svemu sudeći, uvođenje automatske naplate cestarine jedan je od pokušaja racionalizacije sektora naplate u HAC-ONC-u. Ovaj prijedlog bit će upućen predstavnicima Svjetske banke koji zajedno s Ministarstvom prometa rade na programu reorganizacije ove cestarske tvrtke. Prije dva mjeseca Svjetska banka podržala je program monetizacije autocesta, ali je utvrdila DA je prethodno nužno obaviti reorganizaciju HAC-ONC-a, refinancirati kredite te obaviti IPO.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....