Radnici u Zrakoplovno-tehničkom centru u Velikoj Gorici spremni su krenuti u štrajk jer poslodavac ne želi sklopiti novi kolektivni ugovor i odugovlači s kolektivnim pregovorima. Riječ je o tvrtki koja je jedina u Hrvatskoj certificirana za održavanje borbenih aviona MiG 21, vojnih helikoptera MI 171SH te protupožarnih aviona Canadair i Air tractor.
Prema informacijama Jutarnjeg lista, prošlog je tjedna Samostalni sindikat djelatnika u zrakoplovstvu proveo anketu među 190 zaposlenih i velika većina njih glasala je za štrajk.
Uputili upozorenje
- Poslodavcu smo uputili upozorenje pred štrajk i radimo sve zakonske radnje u slučaju da se on mora održati. Štrajk se organizira jer poslodavac odugovlači s pregovorima i ne želi sustav plaća regulirati kolektivnim ugovorom. Ne tražimo povećanje plaća, nego želimo da one budu regulirane kolektivnim ugovorom te da se vrednuje svako radno mjesto. Sada ovisimo isključivo o volji direktora, koji bez kriterija i svojevoljno odlučuje kome će i koliko povećati plaću. Upravo zbog toga nam odlaze radnici. Želimo ozakoniti plaće kao što je to i u drugim državnim i javnim službama i tvrtkama - rekao nam je predsjednik sindikata u ZTC-u Marijan Luketić.
Uime države tvrtkom upravlja CERP, čiji je ravnatelj predsjednik skupštine društva. Najava štrajka dolazi u trenutku kada bi trebali početi radovi na avionima za sljedeću protupožarnu sezonu.
Pisani sporazum
Kolektivni ugovor, kako doznajemo, istekao je u kolovozu ove godine, a postoji pisani sporazum prema kojem se novi kolektivni ugovor mora sklopiti do 1. rujna. To se nije dogodilo, nego je poslodavac, odnosno predsjednik Uprave Ivica Vidović samostalno donio odluku da će do 31. listopada primjenjivati samo određene odredbe kolektivnog ugovora koji je istekao. Sindikat i Uprava do sada su održali samo jedan sastanak o novom kolektivnom ugovoru, a naši nam sugovornici tvrde da Uprava izbjegava pregovore. - Mi ne želimo štrajk, a hoće li se on održati, ovisi isključivo o poslodavcu - naglašava Luketić.
Ivica Vidović imenovan je na čelo ZTC-a nakon golemog prošlogodišnjeg skandala s kašnjenjem remonta protupožarnih aviona i suradnje tadašnje uprave s jednom ruskom tvrtkom. Tada je smijenjen direktor Zdravko Klanac i doveden je Vidović. Od tada do danas po nikad objašnjenim okolnostima odbijena je ponuda finske Patrije za dokapitalizaciju tvrtke. Tvrtka praktički nije uključena u poslove održavanja novih helikoptera i aviona Black Hawk i Rafale i vrlo je upitno što će raditi kada iz upotrebe izađu MiG-ovi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....