REPOVI IZ 2009.

Putnički promet HŽ-a odštetu za tragičnu željezničku nesreću u Rudinama traži od druge tvrtke HŽ-a

Pravomoćna presuda donesena je 2019., a tvrtka HŽ Putnički promet podnijela je odštetni zahtjev težak 32,4 mil. kuna
 Mario Todorić/Cropix

Od velike tragične željezničke nesreće u Rudinama prošlo je skoro 12 godina, no cjelokupni slučaj i dalje nije završen. Nakon što je Vrhovni sud u ožujku 2019. donio pravomoćnu presudu u tom slučaju, tvrtka HŽ Putnički promet podnijela je odštetni zahtjev težak 32,483.187,89 kuna, na što se obračunavaju i zatezne kamate, tvrtki HŽ Infrastruktura.

Kako neslužbeno doznajemo, u odštetni zahtjev uključena je vrijednost potpuno uništenog vlaka, odštetni zahtjevi koji su plaćeni obiteljima poginulih i ozlijeđenima te izgubljena dobit. Prema posljednjim objavljenim podacima, ukupno je isplaćeno 6,5 milijuna kuna odštete. Obiteljima poginulih putnika isplaćeno je 4,6 milijuna kuna, a ozlijeđenim putnicima 1,9 milijuna kuna. U nesreći je poginulo šest putnika, a 55 ih je ozlijeđeno.

HŽ Putnički promet odštetni zahtjev nije mogao podnijeti sve dok Vrhovni sud nije donio pravomoćnu presudu u sudskom epilogu te nesreće. Tek 2019. godine Vrhovni sud je bivšem šefu ekologije HŽ Infrastrukture Ivici Medaku potvrdio zatvorsku kaznu u trajanju od četiri godine, te stručnom konzultantu iz tvrtke Intrade, koji je trebao izraditi prskalicu kojom se retardant TG 300 posipao po tračnicama, Ivici Bazini. Ta presuda nedvojbeno je potvrdila da HŽ Infrastruktura snosi odgovornost za nesreću te je HŽ Putnički promet imao osnove za podnošenje odštetnog zahtjeva.

Kako saznajemo, predstavnici dviju državnih tvrtki razgovaraju kako i u kojem roku podmiriti to potraživanje. Zasad u HŽ Putničkom prometu ne razmišljaju o naplati odštetnog zahtjeva preko suda, jer u HŽ Infrastrukturi ne negiraju opravdanost zahtjeva, ali pitanje je gdje pronaći taj novac, s obzirom na poremećaje u poslovanju zbog pandemije korone.

Dodatni problem HŽ Infrastrukturi zadaje i činjenica da su najnovijim rebalansom državnog proračuna ostali bez 107,8 milijuna kuna na prihodovnoj strani. Stoga je upitno kada će i kako ta tvrtka uspjeti isplatiti taj odštetni zahtjev.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 22:51