KAOS U HRVATSKIM ŽELJEZNICAMA

Putnici ginu dok oprema propada u skladištu

Sindikat željezničara potvrdio je da ima još uređaja koji trunu u skladištima, a na to su upozorili pet dana prije nesreće u Zagrebu
 Sandra Šimunović/CROPIX

ZAGREB - Bi li se spasili ljudski životi i smanjio broj ozlijeđenih putnika u nizu ovogodišnjih željezničkih nesreća da su Hrvatske željeznice ugradile u vlakove, pruge i prijelaze sigurnosnu opremu vrijednu 400 milijuna eura, trebala bi se sada zapitati policija, Državno odvjetništvo i Uskok.

Za ugradnju te opreme HŽ je imao itekako dovoljno vremena jer je nabavljena još prije 2005. godine. Od tada do danas, potvrdili su u Upravi HŽ-a, ta oprema trune u nekom skladištu u Kninu. Zašto? Zato što je, kao i mnogi drugi predmeti javne nabave u toj državnoj gubitaškoj tvrtki, navodno nabavljena nezakonito.

Zbog sumnji u zakonitost nabave te opreme, a na osnovi anonimne prijave, policijski službenici Odjela gospodarskog kriminaliteta već pet godina provode istragu u HŽ-ovoj podružnici HŽ Infrastruktura.

Bez papira

Navodno je ta podružnica od Alcatela, Končara i Bombardiera za 400 milijuna eura kupila razne sigurnosne uređaje bez potrebne dokumentacije, što može značiti da je netko u HŽ-u nabavom bofl opreme dobio proviziju, a indirektno i ugrozio sigurnost prijevoza.

Uređaji su, doznajemo, prvenstveno nabavljeni za potrebu modernizacije pruge Oštarje - Knin - Split i Ploče - Metković - državna granica, što znači da bi njihovom ugradnjom možda bila spriječena stravična nesreća kod Rudina kada je poginulo šest osoba, a 50 ih je ozlijeđeno.

Anonimne predstavke

- Policijski službenici provode izvide kaznenih djela temeljem zahtjeva Županijskog državnog odvjetništva iz Zagreba i anonimne predstavke vezano za navodne nepravilnosti na modernizaciji pruga. O tijeku i do sada prikupljenim saznanjima izviješteno je nadležno Županijsko državno odvjetništvo - izjavila je još u kolovozu Aleksandra Ljuba.

U Državnom odvjetništvu su nam, pak, poručili da istraga još traje. Pitanje je, dakle, koliko još godina treba proći i koliko života se ugasiti da naše istražne institucije riješe taj misterij. Potvrdu o vrijednoj opremi koja bi, da je ugrađena, uvelike povećala sigurnost željezničkog prometa dobili smo i u upravi HŽ Holdinga.

- Oprema je uskladištena u zatvorenim skladištima. Predviđeni rok eksploatacije te opreme je minimalno 20 godina nakon ugradnje - kratko su poručili iz HŽ-a.

Ima još opreme

U Sindikatu željezničara potvrdili su da ima još opreme koja trune po skladištima, a već su nekoliko puta upozoravali da se željeznice pod hitno mora modernizirati jer bi se u suprotnom moglo događati još nesreća. Na to su zadnji put upozorili i prošle srijede, samo pet dana prije najnovije nesreće na zagrebačkom kolodvoru.

Do kraja istrage vlak čuva policija

Vještaci Centra za forenzička ispitivanja, istraživanja i vještačenja “Ivan Vučetić” i sedmeročlano povjerenstvo za istraživanje željezničkih nesreća jučer su počeli temeljit pregled lokomotive i vagona koji se u ponedjeljak ujutro zabio u betonski blok grudobrana na Glavnom kolodvoru u Zagrebu.

Lokomotiva s vagonom odvučena je u hangar na željeznički depo, a kompoziciju će do kraja istrage osiguravati policija.

Za sada se sa sigurnošću može tvrditi tek da su kompoziciji otkazale kočnice prije ulaska na stajalište, a policija je potvrdila da je strojovođa započeo manevar kočiti punih 800 metara prije ulaska na stajalište

Direktor HŽ Putničkog prometa Marijan Klarić rekao je da će Povjerenstvo u kojem su 4 člana iz HŽ infrastrukture, 2 iz Vuče vlakova i 1 član iz Putničkog prijevoza za 30 dana, koliko će trajati istraga, pronaći prave razloge nesreće u kojoj je stradalo 60 putnika. (T. Mamić)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 18:23