MNOGO NEPOZNANICA

PROFESORICA KLAVIRA PISALA MINISTRICI DIVJAK 'Mi smo škola po svim parametrima. I to škola koju Vi plaćate. Tko je ovdje lud?'

 
Blaženka Divjak
 Goran Mehkek / CROPIX

Zorica Mihajlović, profesorica klavira u Glazbenoj školi Elly Bašić, napisala je pismo ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak, vezano uz neotvaranje glazbenih škola.

U pismu među ostalim stoji: "na ovaj čin me potaknuo sram, ponajprije zato što nisam ni znala niti mogla roditeljima svojih učenika odgovoriti na pitanje vraćamo li se u učionicu ili ne. Umjetničko obrazovanje, prvenstveno mislim na glazbene škole, opet je stavljeno na marginu općeg interesa, omalovaženo i podcijenjeno. Čitam sve te odredbe i pokušavam se pronaći u svemu tome, nažalost, bezuspješno. Glazbenih škola nema.

Želim obratiti pozornost na to da mi nismo ni blizu strukovnih i autoškola. Ne mogu shvatiti analogiju Vašeg pristupa. Jednako tako biste nas mogli tretirati kao tečaj ronjenja na dah, pletenja i kukičanja, stranog jezika i slično. Napominjem da smo mi škola po svim parametrima. I to škola koju Vi plaćate. Nimalo ne omalovažavajući strukovne škole i sve ostalo navedeno, opet se pitam, tko je ovdje lud. Osobno mi je izuzetno žao što u Vašim redovima ne postoji nitko tko bi se htio pozabaviti našim specifičnostima, kako i inače, tako i u ovoj situaciji. To smatram poraznim za naš sustav obrazovanja, u kojem bi umjetničko područje, prema zdravoj logici, trebalo imati posebno mjesto"

Zorica Mihajlović, dalje, tvrdi: "Uzimajući u obzir popuštanje pandemijskih mjera, upravo glazbene škole su one u kojima bi se nastava prema novim standardima mogla bez problema odvijati, Nastava instrumenta je individualna, a grupna nastava se odvija u manjim grupama. Jedina specifičnost su ansambli, nastava komorne i skupnog muziciranja, ali to ne obuhvaća niti dvadeset posto naših aktivnosti. Prema tome, mi smo bili prvi koji smo mogli dobiti zeleno svjetlo za vraćanje u škole, pa bi se možda ostale škole mogle , unutar svojih mogućnosti, ugledati na našu sistematiku i princip rada. Ali nas se spominje samo usput, kao kolateralne žrtve".

Djeci je, nastavlja ova profesorica, muzika bila bijeg i terapija. "Ni jedan od mojih 35 učenika nije rekao niti jednu pozitivnu riječ o školi na daljinu, pod time mislim na općeobrazovne škole, ne zato jer se kolege nisu trudili, nego zato jer su djeca umorna i izbezumljena. Roditelji nisu ni pedagozi, ni učitelji, ni odgajatelji. Ovo su samo informatičke a ne metodičke tehnologije, koje su glumile da držimo glavu iznad vode". U pismu je zaključila: "Cijenim i poštujem rad svih, ali odgovorno tvrdim da je u slučaju umjetničkih škola napravljen ogromni propust".

Odgovor joj je stigao iz Ministarstva znanosti obrazovanja, od Petre Jenjić koja je koordinatorica na projektu Podrška provedbi Cjelovite kurikularne reforme, a u pismu među ostalim stoji: "Svjesni smo i cijenimo ogromni trud kojeg Vi i kolege svakodnevno ulažete kako bi djeca dobila kontinuitet u obrazovanju u ovoj izvanrednoj situaciji koju nitko od nas nije mogao predvidjeti. Razumijemo kako je program glazbenih škola specifičan te da je izazovno prenijeti cjelovitu glazbenu i umjetničku poruku posredstvom informacijsko-komunikacijskih tehnologija.Sve mjere i preporuke koje je Ministarstvo izdalo u suradnji s nadležnim tijelima i službama nastoje zaštititi dobrobit djece, kao što ste i sami istaknuli. Epidemiološka slika uvjetovala je razvoj nastave na daljinu i/ili povratka djece u škole.

Naputak je da, ako je moguće, nastava do kraja školske godine odvija na daljinu, dok se nekolicina djece koja nema kvalitetne uvjete za obrazovanje od kuće može vratiti u školske klupe. Dakako, ovo rješenje nije idealno niti odgovara svima, ali je rezultat najbolje procjene epidemiologa i nadležnih službi koji, kao i svi mi, nastoje zaštititi djecu i nastavno osoblje te njihove obitelji. Još jednom zahvaljujemo na Vašem vremenu, dojmovima i konstruktivnim kritikama te se nadamo da ćete uspješno završiti ovu školsku godinu, unatoč svim poteškoćama kojima smo svjedočili".

HZJZ danas je objavio upute za rad glazbenih škola

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 21:00