Učenici osmih razreda osnovnih škola Grada Zagreba, Dubrovačko-neretvanske i Splitsko-dalmatinske županije najbolje su riješili nacionalne ispite u školskoj godini 2023./24., a najlošije rezultate imali su osmaši iz Bjelovarsko-bilogorske, Brodsko-posavske i Virovitičko-podravske županije.
Kada je riječ o učenicima četvrtih razreda, prva dva mjesta po uspješnosti na nacionalnim ispitima ponovo pripadaju zagrebačkim školama i onima dubrovačke regije, a slijede ih škole Varaždinske županije. Na posljednja tri mjesta s najnižom prosječnom postotnom riješenošću ispita su Bjelovarsko-bilogorske škole i škole Brodsko-posavske županije, uz koje su i škole Požeško-slavonske županije.
Uspjeh po predmetima
Riječ je o prvi puta prezentiranim rezultatima nacionalnih ispita, razvrstanim po uspješnosti škola u odnosu na osnivače – županije i gradove. Podaci su prezentirani po uspjehu u pojedinim predmetima (tri predmeta pisali su učenici četvrtih, a osam predmeta učenici završnih razreda osnovnih škola). Po riječima ravnatelja Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinka Filipovića, riječ je o detaljnoj analizi rezultata u 40 gradova i 21 županiji, koji kao osnivači škola mogu vidjeti gdje se nalaze u odnosu na nacionalni prosjek.
Osmaši iz Grada Zagreba, Varaždinske i Zagrebačke županije jedini su iz hrvatskog jezika imali iznadprosječnu riješenost ispita, dok su iz matematike to postigli učenici samo iz zagrebačkih i dubrovačko-neretvanskih škola. U engleskom jeziku iznad prosjeka su, uz Grad Zagreb, tri županije – Dubrovačko-neretvanska, Primorsko-goranska i Zagrebačka. Kada je riječ o rezultatima osmaša koji su postigli najslabije rezultate iz hrvatskog, matematike i engleskog jezika, Bjelovarsko-bilogorska županija i Virovitičko-podravska županija pojavljuju se u sva tri predmeta.
Zbog odluke NCVVO-a da uz županije, odnosno gradove s najslabijim rezultatima ne navode postotak riješenosti, njihovi statistički rezultati nisu dostupni javnosti, već su te županije na zadnja tri mjesta svrstane abecednim redom. Po Filipovićevom obrazloženju, takva je odluka donesena "zbog učenika i učitelja". Iz istog razloga nije javan podatak o plasmanu svih škola.
Među zanimljivijim rezultatima jest taj da su jedino osmaši zagrebačkih škola postigli iznadprosječnu riješenost ispita iz biologije i fizike, dok je iz kemije isto pošlo za rukom i učenicima Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije.
Najslabiji rezultati
Kada je riječ o statistici vezanoj uz uspješnost učenika osmih razreda po kriteriju gradova-osnivača škola, jedan je grad nadmašio Zagreb: Krapina se svrstala na prvo mjesto u ukupno poretku (osam predmeta), ispred Zagreba s najvećom koncentracijom škola te Dubrovnika, Varaždina i Splita. Najslabiji su pak rezultat po istom kriteriju postigle škole iz Bjelovara, Grubišnog Polja i Virovitice. Krapinski su osmaši najbolje riješili i ispit iz biologije (slijede ih Varaždinci i Zagrepčani), dok je poredak najboljih iz kemije – Makarska, ponovo Krapina i Split. Najbolje riješene ispite iz fizike imali su učenici iz Dubrovnika, Varaždina i Zagreba.
Krapina je i grad-osnivač škola s najboljim uspjehom osmaša iz hrvatskog jezika, dok su najlošiji uspjeh iz tog predmeta postigli osmaši iz Umaga, Virovitice i Vrbovca. Nacionalne ispite iz matematike najbolje su riješili osmaši iz Zagreba, Splita i (opet) središta Krapinsko-zagorske županije, a najlošije osmaši iz Grubišnog Polja, Virovitice i ponovo Vrbovca. Što se tiče engleskog jezika, dva istarska grada – Rovinj i Poreč zauzimaju najbolje pozicije, a slijedi ih - Samobor. Najlošije rezultate postigli su osmaši u Garešnici, Gospiću i, na žalost ponovo, u Grubišnom Polju.
Poredak četvrtaša
Učenika četvrtih razreda osnovnih škola iz Grada Zagreba nema među prva tri mjesta iz sva tri predmeta koji su polagani, a izniman uspjeh tu ostvaruju učenici škola iz Labina, Varaždina i Koprivnice. Tako je Labin na prvome mjestu iz dva predmeta – hrvatskog jezika te prirode i društva, dok je Varaždin prvi iz matematike (Labin drugi, Koprivnica treća).
Na dnu ljestvice promatrano po sva tri ispitna područja su Đurđevac, Gospić i Grubišno Polje (podsjećamo, ne zna se točan raspored zadnjih mjesta). Grubišno Polje pojavljuje se iz svih predmeta na nekom od zadnja tri mjesta, jednako kao i Gospić te u dva slučaja Đurđevac.
Nacionalni ispiti u prošloj školskoj godini polagani su u ukupno 884 škole.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....