Došlo je do velikog pomaka u potrazi za nestalim pomorcima potonulog broda Bourbon Rhode, među kojima je i hrvatski kapetan Dino Miškić.
Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske, za Jutarnji list je potvrdio da je na satelitskoj snimci uočena splav. Snimka dolazi s dva sata zakašnjenja, a svi brodovi koji su bili u blizini preusmjereni su prema točki gdje je uočena splav. - Ne bi trebalo proći puno vremena dok dođu na to mjesto, radi se o brzim brodovma - rekao je Melvan za Jutarnji..
Nešto ranije u Facebook grupi 'Bourbon Rhode Rescue' jedna je članica grupe objavila da su tri broda na Atlantiku naprasno promijenila smjer te da sva tri sada idu punom brzinom u istom smjeru, vjerojatno prema nečemu što su vidjeli na satelitskim snimkama. Te su informacije navodno stigle iz ukrajinskog ministarstva vanjskih poslova.
Promjena kursa kojim su plovili ti brodovi vidljiva je i na stranici Marine Traffic koja prati kretanje brodova.
Također, putem platforme FlightRadar24 vidljivo je da je iz Georgetowna u Gvajani prema lokaciji na kojoj se vrši potraga na izvanrednom letu krenuo helikopter tipa Sikorsky S-92A, no zasad nema službene potvrde da ta letjelica sudjeluje u operaciji potrage i spašavanja.
Portal morski.hr doznaje da bi se uskoro trebao držati sastanak hrvatskih diplomatskih predstavnika u Francuskoj s tamošnjom diplomacijom. Tema sastanka je još uvijek nepoznata....
Šibenski krizni stožer javlja da se intenzivirala potraga za Dinom Miškićem i njegovom posadom.
'Potraga za našem prijateljem Dinom i njegovom posadom se nastavila! Francuski i američki avioni su u zraku... Brodovi ih intenzivno traže...Daj Bože da ih nađu i onda ćemo novce preusmjeriti obiteljima nastradalih pomorca', rekao je za Slobodnu Dalmaciju Sebastian Latocha, prijatelj obitelji Miškić, uz nadu da će se ova agonija što prije završiti i da će se njegov prijatelj i ostatak ekipe konačno vratiti svojim kućama.
Podsjetimo, skupljeno je nešto manje od 45.000 eura u okviru kampanje prikupljanja novca za privatnu potragu kapetana Dina Miškića i još šestero nestalih pomoraca s Bourbon Rhodea.
Kampanju su pokrenuli Dinovi prijatelji i obitelj, frustrirani činjenicom da je službena potraga za nestalima tri dana bila obustavljena i ograničena na samo jedan brod Alp Striker, prenosi Slobodna Dalmacija.
'Ne daj bože nikome da u uzburkanom moru mora uskakati na splav'
- Ne daj Bože nikome da mora uskakati na pneumatsku splav u uzburkanom moru kako bi spasio živu glavu.
Teorija je jedno, a praksa drugo. Dok listate knjige i čitate uputstva, između redaka ne vidite valove već samo rečenice koje nastojite upiti što detaljnije, jer kada se čovjek nađe u nevolji, nema vremena učiti. U to sam se uvjerio prije par godina kad smo imali vježbe na remorkeru na Otrantu. Valovi su bili veliki, ali ni približno kao kod uragana Lorenzo. Iako sam dobar plivač bilo je doista teško uskočiti u splav.
Splav je bila pakirana u kontejner s vlastitim uzgonom te smo je aktivirali pomoću privezaljke koja se povuče pa se aktivira sustav za napuhavanje komora. Samo dno splavi ima dvije komore radi termičke zaštite, a kad se konačno u splav popnete, molite se da vas što prije nađu, iako unutra imate osnovne uvjete za izdržati nekoliko tjedana, poput vode u vrećicama i gorkih, kaloričnih keksića (po osobi 10.000 KJ).
Ja sam se na splavi zadržao četiri sata i pritom sam morao proučiti što sve sadrži i, vjerujte, jedva sam čekao da budem ‘spašen’, iako je inicijalni dojam tek da ste pijani u šatoru - opisao je za Jutarnji list pomorac Krešimir P. koji radi na jednom stranom tegljaču.
Otkriva nam kako su splavi za spašavanje u moru predviđene da izdrže najmanje mjesec dana, kao i da bez oštećenja izdrže pad i s 20 metara visine.
- U slučaju da brod počne tonuti i potone, hidrostatska kuka aktivira splav već na 4 metra dubine kad dolazi do oslobađanja kopče, jer u komoru s membranom prodire voda pa pritisak na nju djeluje. Unutar splavi se nalazi plutajući konopac s prstenom dugačak preko 30 metara te plutajući nož i vesla. Najviše veseli voda, a s obzirom na to da je pokrov splavi izrađen od dvostrukog materijala, služi za skupljanje kišnice.
Za nestalim kapetanom Dinom Miškićem i posadom broda trenutno tragaju supermoderni tegljač Alp Striker vrijedan čak 260 milijuna dolara, dok iz zraka sve nadgleda avion Američke obalne straže Lockheed HC-130H zvan Hercules, “težak” 12 milijuna dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....