NA METI KONKURENCIJE?

POSAO TAKSISTA UBERA NA DALMATINSKIM ULICAMA POSTAO OPASAN PO ŽIVOT 'Sinoć su prebili još jednog vozača, meni su prijetili da će mi prerezati grkljan'

Jedan ga je udario sleđa, a kada se okrenuo, dočekao ga je drugi udarcem u glavu. Namamili su ga u klopku. Pretvarali su se da su mušterije i pozvali ga na Autobusni kolodvor gdje im je bilo stajalište. Kada je izišao iz automobila, prebili su ga.
 Tomislav Kristo / CROPIX

ZADAR - Meni su prijetili da će mi prerezati grkljan, ali sam srećom uspio pobjeći. Nisam to prijavio policiji jer ne želim imati posla s takvim ljudima - kazao je jedan od vozača zadarskog Ubera (podaci poznati redakciji Slobodne Dalmacije) nakon što se zadnjih dana našao na meti konkurencije koja ne bira sredstva u preuzimanju taksi-tržišta u Zadru.

Kako bi ih otjerali s ceste, brutalni lokalni prijevoznici, kako kažu uberovci, glume ili prate njihove mušterije, a onda ih fizički napadnu ili im prijete smrću. Iako se u Zadru konstantno vozi po rubu zakona – bez dozvola i prijave radnika koji rade i po dvanaest sati dnevno, situacija se dodatno zaoštrila dolaskom turista i vozača na mobilnu aplikaciju. Na lokalnom tržištu pridružili su se zadarskim taksistima kojima je ove godine Grad izdao 115 dozvola s 53 stajališta.

- Sinoć su prebili još jednog vozača. Po već uobičajenoj špranci, tražili su vožnju, a onda istukli vozača - posvjedočio je uberovac nakon što su u Zadru njihove vožnje postale opasne za život. Veći broj ih, kaže, zbog toga odustaje od posla.

- Ne isplati se za sitne novce gubiti glavu. To su malo jače prijetnje. Ne treba se s tim petljati -zaključio je Zadranin koji još razmišlja o tome hoće li zadržati posao u Uberu. Policija o svemu tome ništa ne zna jer se vozači novog taksi - prijevoza boje prijaviti incidente u strahu za vlastiti život.

Mnogi taksisti rade na crno, po 12 sati i više, pogotovo vikendom

Glavni sindikalni povjerenik Samostalne taksi-službe za Zadarsku županiju Predrag Šimunov kaže kako nema saznanja o napadima na vozače Ubera, ali smatra da su incidenti samo rezultat sveopćega kaosa koji se donekle kontrolira do turističke sezone.

- Sve je to rezultat nerada Inspektorata rada i Porezne uprave. Da oni rade svoj posao kako treba, ne bi bilo ilegalnih taksi-prijevoznika na cestama. Mi sada plaćamo osam tisuća kuna za dozvole, a Uber vozi nelegalno, što je potvrdio i ministar Butković. Unatoč tome sada traže još tisuću vozača i dalje voze - kaže Šimunov, dodajući kako u Zadru trenutačno samo njih osam radi po zakonu, dok velike taksi-grupacije nanose štetu državnom proračunu zapošljavajući brojne vozače na crno i pretvarajući ih u robovsku radnu snagu. Mnogi rade i po 12 i više sati dnevno, neprijavljeno, pogotovo vikendom.

- Treba se konačno uvesti red na tržištu - poručuje Šimunov u ime svojih kolega.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 05:22