Jedna Splićanka kupila je u trgovini nedaleko od Splita tri kilograma smrznutih škampa.
Međutim, nakon što su otvorili pakiranje, imali su što vidjeti: doslovce svim škampima istrunula je utroba. Slobodnoj Dalmaciji poslala je i fotografije koje je snimila nakon što su škampe iskrenuli u lonac.
– Bili su na akciji, 70 kuna po kilogramu. Kad smo ih išli spremati, izgledali su normalno. Potom smo ih stavili u veliki lonac i počeli pripremati buzaru. Tada smo primijetili da je jedan škamp tamnozelene boje. Zelene boje? Nad glavom su nam se rojila pitanja, jer bi škampi trebali biti zdrave ružičaste boje.
Odmah nam je to bilo sumnjivo. Škampe su s nama trebala jesti i djeca, pa nismo htjeli ništa riskirati. Izvadili smo ih sve iz lonca i malo ih bolje pogledali, a doslovce su svi bili zeleni – rekla je gospođa koja je namjeravala pripremiti buzaru, te nastavlja:
– Kako su se počeli odmrzavati, počeli su odvratno zaudarati. Otvorili smo jedan, otkinuli rep i iz njega je počela curiti neka sluz i trulo meso tamnozelene boje. Bilo je baš odvratno. Zaprepastili smo se i sve bacili. Propao nam je ručak. Nije u redu da se, bez obzira na cijenu, prodaje proizvod koji je očito zdravstveno neispravan – kaže uzrujana gospođa, navodeći ipak da su trgovci bili jako ljubazni kad im je reklamirala proizvod.
– Mojoj prijateljici koja je platila račun odmah su vratili novac, ispričali se i povukli su proizvod iz zamrzivača - kaže gospođa.
Škampi su, prema priloženoj deklaraciji, ulovljeni u sjeveroistočnom Atlantiku. Zemlja porijekla je Velika Britanija, a rakovi (škampi dolaze iz podordice morskog raka Nephropidae - hlapovi), su zamrznuti 4. srpnja ove godine, a oznaka "najbolje upotrijebiti do" je bila do 4. srpnja 2021. godine.
Što učiniti ako se i vama dogodi nešto slično? Najprije uzmite pakiranje s pokvarenom hranom i ponesite račun, te tražite novi proizvod ili povrat novca. Većina trgovaca vratit će vam novac bez razmišljanja jer ne žele negativnu reklamu, piše Slobodna Dalmacija.
U Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta navode da se potrošači, kad nisu zadovoljni kupljenim proizvodom, obavezno jave trgovcu.
– S reklamacijom se obraćate prodavatelju koji, ovisno o vašem zahtjevu, mora zamijeniti proizvod, vratiti vam novac, sniziti cijenu ili otkloniti nedostatak na proizvodu. Odgovornost za materijalne nedostatke postoji u slučaju nedostatka bilo koje vrste proizvoda. Reklamaciju na proizvod ili uslugu koju ste platili dužan je riješiti prodavatelj, a ne proizvođač – navode u Ministarstvu.
A što ako se radi o većoj šteti?
– Trgovci su vam dužni omogućiti podnošenje pismenih prigovora zbog nedostatka proizvoda ili usluge u svojim poslovnim prostorima ili putem pošte, telefaks uređaja ili elektroničke pošte. Na zaprimljene prigovore trgovci moraju potrošaču odgovoriti najkasnije u roku od 15 dana.
Ako vam trgovac ne odgovori u zakonskom roku, za zaštitu svojih prava obratite se Tržišnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, a uz prijavu trebate priložiti i dostavnicu, potvrdu primke i slično, kojima dokazujete da je trgovac zaprimio vaš prigovor – navode u Ministarstvu, napominjući da u slučaju kad proizvod koji ste kupili ima nedostatak, a vi ste o tome na vrijeme izvijestili trgovca, možete po svojem izboru tražiti popravak stvari ili zamjenu.
Ako to nije moguće ili nije omogućeno u razumnom roku, možete zahtijevati sniženje cijene stvari ili povrat novca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....