NAJTEŽE RAZDOBOLJE

Počelo je: 3000 radnika u Holdingu ostaje bez plaća?

Plaće će, zasad je sigurno, dobiti ZET, Vodoopskrba i odvodnja te zaposlenici Čistoće
 Bruno Konjević/CROPIX

ZAGREB - Zagrebački holding je možda u najtežoj financijskoj situaciji od svojeg osnutka početkom 2007. godine!

Već idući mjesec to bi na svojim leđima prvi put mogli osjetiti i zaposlenici te gradske megatvrtke - od desetak sugovornika u Holdingu doznajemo da će sljedeća dva mjeseca biti vrlo teško osigurati plaće za više od 3000 djelatnika!

Odnosi se to na sve podružnice Holdinga osim ZET-a , Vodoopskrbe i odvodnje te Čistoće koje zajedno imaju 8500 zaposlenih - u Holdingu su svjesni da bi metropola, prestanu li te tri podružnice s radom, doživjela potpuni kolaps pa će za njih sredstva osigurati pošto-poto.

Više od jednog razloga

Razloga za kašnjenje i neisplaćivanje plaća ima više: otprije je poznato da će se Holding zadužiti za novih 900 milijuna kuna kako bi pokrio stare troškove (polovicu planiranih investicija) i tekuće poslovanje, Grad svoje obveze prema Holdingu ne isplaćuje (dužan mu je više od 600 milijuna kuna), a kako su nam otkrili sugovornici u direkciji Holdinga, Grad je zbog političkog sukoba gradonačelnika Milana Bandića i novog vodstva u tvrtki odlučio sabotirati poslove koje oduvijek sklapa s Holdingom.

Podružnica Zrinjevac, koja glavninu prihoda ostvaruje sklapajući poslove s Gradom, ove godine nije potpisala niti jedan jedini ugovor s Gradom. Djelatnici Zrinjevca, predviđa se, uskoro bi mogli ostati bez svojih plaća.

- Ispaštaju podružnice koje posluju dobro, a Zrinjevac je jedna od podružnica koja je kažnjena zbog politike, a ne zbog lošeg poslovanja. Ako se ne počnu sklapati poslovi, mogao bi se dogoditi raskorak - kako sada stvari stoje, radnici će ostati bez jedne ili dvije plaće. One će im biti isplaćene, pitanje je samo s kolikim zakašnjenjem - kaže naš sugovornik iz vrha Holdinga.

Slična sudbina očekuje i Zagrebačke ceste koja ima gotovo identičan problem kao i Zrinjevac - iako oko 80 posto prihoda ostvaruje u poslovima s Gradom, zagrebačka izvršna vlast odlučila je zaobići i njih i time posredno ugroziti poslovanje cijelog Holdinga.

- Višak novca iz jedne podružnice pretačemo u drugu i pokrivamo isplatu svih plaća. No ako se takva praksa nastavi i ubuduće, Holding će se naći u još težoj situaciji. Kašnjenje plaća odnedavno je postala uobičajena stvar u našoj tvrtki - kasne i do tjedan dana, ali vjerujem da vodstvo Holdinga neće dopustiti da se plaće ne isplate. To ćemo morati vjerojatno učiniti nauštrb starih dugova - pokušat ćemo ih prolongirati kako bismo osigurali sredstva za plaće - rekao je izvor u Holdingu blizak predsjedniku Uprave Ivi Čoviću.

Trzavice i natezanja

Drugi sugovornik blizak Čoviću smatra da će se ugroziti likvidnost tvrtke ako Grad, kao najvažniji poslovni partner ZG Holdinga, nastavi opstruirati njegovo poslovanje.

- Ne vjerujem da je riječ o sustavnoj politici izvršne vlasti, nego o kratkotrajnim trzavicama i natezanjima s Holdingom. U interesu je Grada da Holding funkcionira - smatra naš sugovornik.

S druge strane, glasnogovornik Holdinga Dušan Viro najoštrije demantira navode svojih bliskih suradnika.

- Neupitna je redovita isplata plaća svim zaposlenicima - rekao je Viro.

Bude li štrajka, grad je u kolapsu

Iako Grad Zagreb i Zagrebački holding zasigurno neće dopustiti da ključne komunalne tvrtke prestanu sa svojim radom, ostanu li bez svojih plaća, djelatnici Zrinjevca, Zagrebačkih cesta, Zagreboparkinga, ZET-a, Čistoće i drugih mogli bi se, što nije posve neočkivano, odlučiti i na štrajk.

U tom slučaju u Zagrebu bi mogao nastati potpuni kolaps - zamislite samo da u gradu ne voze niti jedan tramvaj i autobus, da Čistoća ne odvozi smeće, da se parkira besplatno i svugdje...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 10:44