VELIKI PROJEKT

Počela je modernizacija tramvajske mreže u Osijeku vrijedna 267 milijuna kuna

Ovo je jedan od pokazatelja da grad Osijek krupnim koracima grabi naprijed, rekao je gradonačelnik Ivan Radić

radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Osijeku

 Vlado Kos/CROPIX

Demontažom postojećeg kolosijeka tramvajske pruge u Strossmayerovoj ulici u Osijeku počeo je dugoočekivani projekt modernizacije tramvajske mreže u najvećem gradu istočne Hrvatske. U ovoj, prvoj fazi modernizacije vrijednoj 267 milijuna kuna bit će obnovljeno 9,5 km tramvajske pruge i kontaktne mreže te 23 tramvajska stajališta koja će biti prilagođena teže pokretnim i osobama s invaliditetom kao i novim niskopodnim tramvajima koji će doći u Osijek.

- Ovo je jedan od pokazatelja da grad Osijek krupnim koracima grabi naprijed. Kroz koju godinu imat ćemo najmoderniji tramvajski promet, a važno je reći i da će se prvi put u Hrvatskoj raditi po najsuvremenijoj tehnologiji pričvršćivanja tramvajske pruge za podlogu. Cilj je, naravno, povećanje broja korisnika usluga GPP-a, ali je važno i zbog zacrtanih ciljeva u smanjenju emisije CO2. Također, plan je i proširenje tramvajske mreže - rekao je gradonačelnik Osijeka Ivan Radić, dodavši kako će Osijek uskoro dobiti i 13 novih autobusa.

image

radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Osijeku

Vlado Kos/CROPIX

Dejan Rusmirović, direktor GPP-a Osijek, dodao je kako je predviđena kupovina 24 nova niskopodna tramvaja, a ovi radovi, koji bi trebali trajati dvije godine, samo su prva faza kompletne modernizacije tramvajske mreže.

- Ti projekti, odnosno sljedeće faze su u razradi, a riječ je o novoj Remizi, rekonstrukciji pruge od Trpimirove ulice do Zelenog polja kao i produžetku tramvajske pruge od Zelenog polja preko bivšeg MIO Standarda do Bikare. Neke procjene prije dvije godine bile su da je vrijednost nove Remize oko 600 milijuna kuna, no s obzirom na nove cijene, to će sigurno biti više, ali i za taj projekt kanimo u suradnji s Vladom, Gradom Osijekom i Osječko-baranjskom županijom ishoditi sredstva iz fondova EU - rekao je Rusmirović, dok je Josip Miletić, dožupan osječko-baranjski, dodao kako je ovo nastavak priče u kojoj se Osijek pozicionira kao predvodnik razvoja istočne Hrvatske.

image

radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Osijeku

Vlado Kos/CROPIX

Ova faza, koja je počela u ponedjeljak, bit će podijeljena u tri podfaze. Prvu podfazu čine radovi od turbo kružnog toka na ulazu u Višnjevac do Svilajske ulice te od Trga Ante Starčevića do Podgrađa, druga će obuhvatiti dionicu od Trga Ante Starčevića do Dunavske ulice, a treća od Trga Ante Starčevića do Trpimirove. Radove izvodi tvrtka Swietelsky, čiji je predstavnik Bogdan Dobrić obećao završetak u ugovorenom roku od dvije godine. Prva podfaza trajat će do listopada ove godine.

image

radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Osijeku

Vlado Kos/CROPIX

- Prvo ide demontaža postojećeg kolosijeka, iskopi, zbijanje posteljice te postavljanje armirano-betonske podloge na koju idu utori za tračnice što se zalijeva novim sustavom koji smanjuje buku i vibracije, a tračnice postaju dugovječnije i mogu trajati do 20 godina bez značajnijeg održavanja. To se u Hrvatskoj radi prvi put - rekao je Dobrić.

Inače, zbog ovih je radova obustavljen tramvajski promet na relaciji Višnjevac - Podgrađe, a umjesto tramvaja voze autobusi u istim vremenskim intervalima kao i tramvaji. Zatvorene su i dvije vanjske prometne trake u Strossmayerovoj ulici od Svilajske do turbo rotora na ulazu u Višnjevac i zabranjeno je lijevo skretanje prema Petefijevoj, odnosno Svilajskoj ulici.

image

radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Osijeku

Vlado Kos/CROPIX
image

radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Osijeku

Vlado Kos/CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 14:09