Pelješki most itekako podnosi udare bure i, kako sada stvari stoje, zasigurno ga bura neće zatvarati poput Mosta Franje Tuđmana u Dubrovniku ili Masleničkog.
Postavljeni vjetrobrani su funkcionalni, u što su se mogle uvjeriti brojne novinarske ekipe, čekajući premijera Andreja Plenkovića koji je u ponedjeljak poslijepodne obišao most. Olujna bura koja je puhala u Neretvanskom kanalu nije omela premijerovu šetnju po mostu, za što su se pobrinuli projektanti mosta, koji su ga projektirali tako da podnosi udare bure od 180 kilometara na sat.
Radovi na pelješkom mostu privode se kraju. Postavljen je specijalni asfaltni sloj, signalizacija, rasvjeta, pa je most zasjao punim sjajem. Prvi automobili preko pelješkog mosta proći će do kraja lipnja, a kompletan projekt mosta i pristupnih cesta mogao bi biti završen do jeseni. Naime, pristupne ceste su poprilično kasnile za mostom. Trenutačno se na samom mostu izvode završni radovi, takozvano „ušminkavanje”, a tehnički prijem trebao bi započeti do kraja siječnja, piše Dubrovački vjesnik.
Radno opterećenje
U dinamiku radova na pelješkom mostu uvjerio se i premijer Andrej Plenković u pratnji ministra prometa Olega Butkovića, predstavnika izvođača radova kineske tvrtke CRBC i predstavnika Hrvatskih cesta.
- Evo, došli smo do samog kraja radova. Do kraja siječnja uslijedit će puno radno opterećenje mosta i nakon toga ide tehnički pregled i dovršetak pelješkog mosta - kazao je premijer Plenković.
- Napreduju i druga i treća faza radova. To su dionice pristupnih cesta koje grade "Avax" i "Strabag". Preko pelješkog mosta će se prometovati u ovoj turističkoj sezoni, u kojoj neće biti potrebno prelaziti granicu kod Neuma - kazao je premijer Plenković.
- Dubrovačko-neretvanska županija je fizički spojena s ostatkom Hrvatske i omogućen je brži promet, čime Hrvatska postaje propulzivna autodestinacija, što je iznimno važno u ovoj 2022. godini - kazao je Plenković, čestitajući svima koji su sudjelovali u izgradnji pelješkog mosta.
Most će imati dva vozna i dva zaustavna traka. Plato mosta je dosta širok i mogla bi na njega stati četiri traka, ali to je rađeno isključivo radi konstrukcije i torzijske stabilnosti mosta. Pješaci i biciklisti neće moći prelaziti most.
Kako se radovi primiču kraju, na mostu je svakim danom sve manje Kineza koji odlaze svojim kućama ili na neka druga gradilišta gdje imaju ugovorene poslove. Stanovnici Komarne su sretni što se radovi na mostu privode kraju, ali i pomalo tužni jer im susjedi Kinezi, s kojima su se protekle tri godine srodili, odlaze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....