Bila je ovo iznimno uzbudljiva godina za potrošače, ali i za Veliku škrticu koja je, iz tjedna u tjedan, redovito pratila sve potrošačke probleme i razotkrivala brojne prevare kojima su građani svakodnevno izloženi.
Tema i inspiracije bilo je i previše – od inflacije i posljedično drastičnog rasta cijena, preko nepoštenih trgovačkih praksi, prevrtljivih bankara i teleoperatera – ali i zahvaljujući angažmanu naših vjernih čitatelja koji su praktički na svakodnevnoj bazi Škrtici dojavljivali o novim prevarama.
U godinu dana primili smo tako oko 400 mailova čitatelja iz kojih su proizašli neki od najčitanijih tekstova Jutarnjeg lista, mnogi su nas inspirirali za snimanje videa, a pokrenuli smo i Facebook grupu koja okuplja nešto malo manje od 12 tisuća članova te svakodnevno raste, prijeteći da postane centralna točka za rješavanje svih potrošačkih problema.
Čime smo se najviše bavili?
Recimo, cijele smo godine razotkrivali sve proizvode koji su se smanjili, a pritom nismo skrivali imena brendova niti se plašili osvete proizvođača. Jedan od naših najčitanijih tekstova bio je onaj o tvrtki Ledo koja je u inflaciji smanjila većinu svojih proizvoda, i time izazvala dosta velik gnjev potrošača.
Pratili smo i kako nas proizvođači zbunjuju s deklaracijama, a jedan od najčitanijih tekstova u ovoj rubrici bio je onaj o potrošačici koja je otkrila kako Tvornica zdrave hrane zapravo prodaje identično kokosovo ulje kao i Lidl.
Razotkrivali smo i ono što je potrošače najviše ljutilo – činjenicu da međunarodni trgovački lanci koji posluju u Hrvatskoj ovdje imaju drastično više cijene nego vani, i ovdje smo isto redovito brendove prozivali imenom.
S krajem 2022. godine pokrenuli smo i video serijal, a jedan od najgledanijih u ovoj godini bio je onaj o sladoledima od vanilije u kojima nema niti traga ovog sastojka.
Upornim pisanjem o činjenici da je Hrvatska propustila napraviti dovoljno kako bi potrošače zaštitila od porasta cijena prilikom uvođenja eura, na kraju smo Ministarstvo gospodarstva uspjeli natjerati da naprave liste trgovaca s cijenama, ali nažalost nije bilo dovoljno hrabrosti da to budu crne liste pa je projekt doživio fijasko.
Domaće kompanije o tome su šutjele, ali mi smo redovito prenosili rezultate testiranja proizvoda hrvatskih tvrtki koje je radila slovenska udruga za zaštitu potrošača.
Uporno godinama inzistiramo na tome da Grad Zagreb napokon pronađe novi i pošteniji način obračuna potrošnje vode. Ovo je bio najčitaniji tekst na tu temu u ovoj godini.
Ljutio nas je i ZET, a najviše ste komentirali i sherali tekst o besmislenim nadstrešnicama na tramvajskim stanicama koje ne štite niti od sunca niti od kiše.
Jednoj smo čitateljici pomogli ostvariti njena potrošačka prava te smo natjerali Emmezetu da joj vrati novac za televizor s takozvanim „mrtvim pikselom”.
Jedna od državnih tvrtki koja vas je najviše ljutila bila je Hrvatska pošta. Gubili su pošiljke, kasnili, odbijali prigovore korisnika. Najviše ste čitali temu koju nam je dojavio jedan naš čitatelj – platio je HP-u za praćenu pošiljku, a oni su mu je izgubili.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....