KRITIČKO MIŠLJENJE

Ovo su ljudi koji će izraditi kurikulum predmeta koji bi trebao biti alternativa Vjeronauku

Na natječaj se javilo 70 kandidata. Od deset članova skupine odabranih javnim natječajem, devet je žena

Prazna učionica, Ilustracija

 Damjan Tadic/Cropix

Nakon javnoga natječaja koji je raspisalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, odabrani su članovi radne skupine za izradu kurikuluma novog nastavnog predmeta, radnog naziva Kritičko mišljenje. Riječ je o izbornom predmetu koji bi u osnovnim školama od 2023. godine trebao biti alternativa Vjeronauku, odnosno namijenjen onim učenicima koji ne upisuju Vjeronauk.

Na natječaj se javilo 70 kandidata. Od deset članova skupine odabranih javnim natječajem, devet je žena.

Redom: u kategoriji stručnjak za odgoj i obrazovanje u osnovnoj školi, razredna nastava, Tatjana Orešković i Josipa Blagus; u kategoriji stručnjaka iz osnovnih škola u predmetnoj nastavi Doroteja Domjanović Horvat i Kristina Dilica; u kategoriji stručni suradnici u osnovnoj školi Kristina Kulić i Ana Petrović.

Nadalje, u kategoriji stručni stručnjak za odgoj i obrazovanje u srednjoj školi odabrane su Ana Boban Lipić i Željka Winkler.

Bruno Ćurko odabran je za člana radne skupine, iz kategorije akademska zajednica, a uz njega je i Iva Buchberger.

Dodatno su imenovani (bez javnoga natječaja) Sonja Rupčić Peteline, članica Ekspertne radne skupine za provođenje kurikularne reforme, kao i dvije više savjetnice iz Agencije za odgoj i obrazovanje – Biljana Petljak Zekić i Andreja Burić.

Odabir se odvijao od 22. do 29. listopada, a sastojao se od triju elektroničkih sjednica, tijekom kojih su provedena dva kruga glasanja, opisuju proceduru izbora u Ministarstvu, uz najavu da će radna skupina biti imenovana ovih dana, nakon čega počinju s radom na prijedlogu novog izbornog predmeta za osnovce.

Kako je zasad poznato, kroz novi predmet učenici bi trebali razvijati vještine kritičkog zaključivanja, korištenje valjanih argumenata u raspravi, razvijati jezične kompetencije, izgrađivati samopouzdanje te stjecati kompetencije kojima će lakše rješavati kompleksne probleme.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 08:30