Državna komisija za kontrolu javne nabave dijelom je prihvatila žalbu tvrtke Lipov Gaj na izmijenjenu dokumentaciju na natječaju za nadzor gradnje mosta Pelješac u dijelu “koji je zahvaćen nezakonitošću” te naložila Hrvatskim cestama da u nastavku tog postupka postupi sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi. Hrvatske ceste su ekspresno postupile prema nalogu DKOM-a te su jučer objavila da je novi rok za predaju natječajne dokumentacije 16. siječnja 2018. godine.
DKOM je prihvatio dio žalbe u kojem se navodi da se u natječajnoj dokumentaciji nalazi samo troškovnik kontrolnih ispitivanja, ali ne i troškovnik kompletnog nadzora, koji je bio sastavni dio prvotne dokumentacije.
Priznali propust
Taj su propust u odgovoru na žalbu priznale i Hrvatske ceste, ustvrdivši da je prilikom učitavanja (u elektroničkom oglasniku javne nabave) izmijenjenog troškovnika kontrolnih ispitivanja došlo do toga da je taj troškovnik učitan samostalno preko već učitanog zajedničkog direktorija - koji je sadržavao dva dokumenta: troškovnik kompletnog nadzora i troškovnik kontrolnih ispitivanja - tako da je onemogućen pristup troškovniku kompletnog nadzora.
Ostale prigovore Lipova Gaja Državna je komisija ocijenila neosnovanima, među njima i prigovore da Hrvatske ceste nisu produljile rok za dostavu ponuda sukladno zakonskim odredbama, da je došlo do pogreški u numeraciji određenih članaka dokumentacije i dr.
- Iznenađen sam brzinom kojom je Državna komisija riješila našu žalbu. Meni i mojim partnerima nije jasno zbog čega je nastao toliki problem zbog naše žalbe. Žalbe su uobičajene i uvijek produljuju rokove za predaju ponude. Po sili zakona je obaveza naručitelja da predvidi takve situacije. No, očekujem ispriku svim mikro poduzetnicima jer politika šalje poruku da oni nisu poželjni. Još jednom ponavljam da iza mene i moje tvrtke ne stoji nikakva tamna sila, nego jednostavno želimo raditi - rekao nam je jučer Ivan Mahnić, vlasnik tvrtke Lipov Gaj, i potvrdio da će sudjelovati u postupku predaje ponude na natječaju 16. siječnja.
Val optužbi
Naime, nakon što je Jutarnji list objavio da je žalbu na natječaj podnijela tvrtka Lipov Gaj, ministar prometa Oleg Butković rekao je kako je “činjenica da se nakon Snage vjetra, koja je imala nula zaposlenih ili jednog, sada javlja još jedna tvrtka koja ima nula zaposlenih i deset kuna temeljni kapital, malo su mi te stvari čudne. Ni unutarnji, ni vanjski neprijatelji neće zaustaviti Pelješki most”.
Natječaj za nadzor radova Pelješkog mosta, čija je procijenjena vrijednost 53,5 mil. kuna, objavljen je još krajem rujna. Početkom listopada žalila se španjolska tvrtka IDP Ingenieria y Arquitectura Iberia, a Državna je komisija prihvatila žalbu i poništila dio dokumentacije o nabavi. Potom se na izmijenjenu dokumentaciju žalila tvrtka Lipov Gaj, što je izazvalo žestoke reakcije ministra Olega Butkovića.
Pitanje rokova
Sve se to događa paralelno s iščekivanjem objave odluke o izboru izvođača radova mosta. Iako su ponude objavljene još prije tri mjeseca, Hrvatske ceste odluku još nisu donijele. Prema dostupnim informacijama, kamen spoticanja je činjenica da je najbolju ponudu dala kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CBRC), koja iznosi nešto više od dvije milijarde kuna bez PDV-a. S obzirom na to da most sufinancira Europska unija s 85 posto, dvojba je može li Hrvatska europskim sredstvima financirati kinesku.
Istovremeno, rokovi cure. Naime, Hrvatska sva dodijeljena sredstva mora povući do kraja Operativnog razdoblja, a to je 2022. godina, što znači da dotad most mora biti završen. Budući da je predviđeni rok za gradnju mosta oko tri i pol godine, krajnji rokovi za početak radova već teku. S obzirom na to da se očekuje da će i na izbor tvrtke za nadzor i izbor izvođača pristići žalbe, procjenjuje se kako bi u najboljem slučaju radovi mogli početi u proljeće 2018. Dotad mora biti odabran izvođač nadzora gradnje jer bez njega radovi ne mogu početi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....