POTPUNA BIZARNOST

Ovo je trik kojim ćete proći jeftinije vozeći se autocestom Zagreb- Macelj! ‘Bilo mi je malo čudno, a onda...‘

Na relaciji Zabok - Krapina država subvencionira 56 posto cestarine, ali samo ako su početak i završetak putovanja između tih postaja
 Željko Puhovski/Cropix

Ili je cestarina u jednom danu poskupjela ili se netko gadno zeznuo, pomislio je jedan čitatelj Jutarnjeg koji se početkom veljače vozio autocestom Zagreb - Macelj na relaciji između Zaprešića i Svetog Križa Začretja te nazad.

Naime, ujutro je na putu prema Začretju malo izašao u Zaboku te se opet vratio na autocestu i nastavio do konačne destinacije. To ga je sve skupa koštalo 2,10 eura, odnosno euro i 60 centa na relaciji Zaprešić - Zabok te još 50 centa na relaciji Zabok - Začretje. No, u povratku se događa neobična situacija.

Kako nastaje razlika

Sada naš čitatelj relaciju Začretje - Zaprešić prolazi u jednom komadu, dakle bez izlaženje s autoceste, ali na izlaznim naplatnim kućicama naplatit će mu sve skupa 2,80 eura, dakle 70 centi više nego ujutro.

"Bilo mi je to malo čudno pa sam djelatnika na kućici pitao odakle razlika, no nije znao objasniti, nego je samo rekao da su cijene usklađene s odgovornima u državi. Ne znam što to točno znači pa bi me zanimalo neko pojašnjenje", obratio nam se čitatelj, a mi se javili koncesionaru, tvrtki Autocesta Zagreb - Macelj.

Tamo su nam potvrdili da razlika u cijeni doista postoji, ovisno o tome prelaze li se dijelovi autoceste u komadu ili pojedinačno, i da je to posljedica sporazuma između davatelja koncesije i koncesionara.

"Razlika nastaje jer na dionicama između Zaboka i Krapine, a sukladno sporazumu s davateljem koncesije, krajnji korisnici plaćaju 44 % od pune cijene. Međutim, spomenuto umanjenje od 56 % se priznaje na predmetnim dionicama samo ako je početak i završetak putovanja između Zaboka i Krapine (Zabok - Začretje, Zabok - Krapina, Začretje - Krapina i obratno)", poručili su, ali nisu pojasnili zašto na dionici Zabok - Krapina postoji subvencija.

Mogućnost uštede

Pojašnjenje smo potražili u Ministarstvu prometa koje je bilo nadležno za provođenje sporazuma. Otkrili su da je subvencija uvedena za dijelove autoceste za koje u vrijeme građenja nije bilo alternativnih paralelnih cesta bez naplate cestarine, i to isključivo za te dijelove.

"Koncesijskom ugovorom preuzete su izgrađene dionice autoceste od čvora Zabok do spoja na državnu cestu D1 u Velikoj Vesi. Jedan kolnik autoceste na tim dionicama sagrađen je na trasi postojeće državne ceste D1. Na autocesti je postojao otvoreni sustav naplate kojim se cestarina naplaćivala na čeonoj naplatnoj postaji Zaprešić.

Nakon izgradnje dionice Velika Ves - Krapina, čvora Krapina i naplatnih postaja Zabok i Sv. Križ Začretje na autocesti je stavljen u funkciju zatvoreni sustav naplate, kojim je uvedena naplata cestarine prema prijeđenim udaljenostima, odnosno dionicama. S obzirom na to da u tom trenutku nije postojala paralelna cesta niže kategorije bez naplate cestarine, za te dionice su uvedene subvencije na iznos cestarina", pojasnili su iz Ministarstva pojavu koja je začudila čitatelja.

A ostalima otkrili da na ovoj relaciji, uz jedan ili više kratkih izlazaka s autoceste, mogu nešto i uštedjeti.

Imate prijedlog za Veliku škrticu?

Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:45