JADRAN I CHRISTIAN

ONI SU KRALJEVI PR-a: UPOZNAJTE SPASIOCE HGSS-a KOJI SU CRNIM HUMOROM OSVOJILI DRUŠTVENE MREŽE 'Naši najbolji biseri nastali su na terenu'

Njihov neformalni stil dotaknuo je mnoge, a ljudi konačno znaju više o tome što rade spasioci
Jadran Kapović i Christian Nikolić
 Denis Jerković / Hanza Media, Sandra Šimunović / Hanza Media

Čim su se temperature spustile ispod nule, a jezera zaledila, roditelji su se posvuda hvalili kako se s djecom zabavljaju kližući na smrznutim jezerima. A onda su reagirali dečki iz Hrvatske gorske službe spašavanja.

“Ubuduće, kad krenete ismijavati turiste u japankama na planinama, sjetite se onih koji vode svoju djecu u šetnju po zaleđenim jezerima”, stajalo je u njihovoj duhovitoj objavi.

Vrlo nepretenciozno, volonteri iz Hrvatske gorske službe spašavanja primili su se i “community menadžmenta”. I izvrsno im ide jer su njihove aktivnosti prepoznali i u Hrvatskoj udruzi za odnose s javnošću i nominirali ih za komunikatora godine.

Za tu nominaciju, koja je njima bila veliko iznenađenje, zaslužna je ekipa iz Komisije za informiranje i analitiku, preciznije dvojica HGSS-ovaca - Christian Nikolić i Jadran Kapović.

Kako to da nisu angažirali neku poznatu, uspješnu agenciju za PR i društvene mreže, nego su se sami uhvatili posla?

Uspjeli eksperiment

Odgovornost prema narodu, spremno odgovaraju. Naime, HGSS je udruga koju financiraju država i lokalna samouprava, pa bi, govori nam Nikolić, bilo neozbiljno taj novac koristiti za PR i komunikaciju te za izgradnju imidža.

- Mi smo služba koja radi ozbiljan posao. U njoj su ljudi iz različitih sfera, svatko od nas ima neka znanja iz različitih područja te svaki volonter na neki način doprinosi radu udruge. Tako smo prije šest godina napravili mali eksperiment i otvorili svoje profile na društvenim mrežama: YouTubeu, Twitteru i Facebooku, a posljednje tri godine tome smo se i malo više posvetili. Društvene mreže zaista olakšavaju komunikaciju s općom javnosti i ta je komunikacija izravnija. Ljudi nisu ni znali da smo volonteri. Mislili su da smo plaćeni kao vatrogasci ili policajci - govori nam Nikolić.

Najprije su se pojavili na YouTubeu, i to kako bi bili što transparentniji.

- Ni stranci koji dolaze u Hrvatsku ne znaju da smo volonteri. Događalo se da odbijaju pomoć jer su uvjereni da ju moraju platiti. U tu smo svrhu stoga osmislili kampanju ‘Dear tourists’ - dodaje.

A kad su razmišljali kako će komunicirati s javnosti, znali su da im najprije treba cilj.

- Mi smo dio puka, pa nastojimo i da naša komunikacija bude jasna, pučka. Želimo da nas svi razumiju i da naša poruka dopre do ljudi, do svakog čovjeka. I ja sam otac troje djece i zaista tvrdim da je odlazak s djetetom na zaleđeno jezero ludost - pojašnjava Nikolić, inače Dalmatinac s adresom u Zagorju.

Tijekom sezone dečki su uvijek ili se barem trude uvijek biti online. Izvan sezone po potrebi.

Doduše, tvrde, pokušavaju svima uvijek i na vrijeme odgovoriti i reagirati.

Spontane su najbolje

Većina objava je smišljena unaprijed, a samo neke spontane dospiju u javnost.

- Kod smišljanja strategije i načina objava imamo veliku slobodu, ali i odgovornost, tako da se o svemu dogovaramo, konzultiramo, preispitujemo - kaže Nikolić.

Vole cinizam jer kroz njega, među ostalim, kanaliziraju određene frustracije. Kao kad se, primjerice, ljudi upuste u neke opasne avanture dva dana zaredom, pa ih dva dana uzastopno HGSS-ovci spašavaju.

- Ipak, zadržavamo se u granicama kulturnog i umjerenog - govori nam Christian uz smijeh.

Njegov kolega Jadran Kapović, inače sklon avanturističkim sportovima, živi u Opuzenu. HGSS-ovcima se pridružio 2011. godine.

- Tu sam spojio ono što volim i humanost - govori nam Kapović.

Njihova web stranica isključivo je informativnog karaktera, a putem društvenih mreža obraćaju se općoj javnosti i s njom komuniciraju dvosmjerno.

- Kao, primjerice, na Facebooku. Twitter nam je, doduše, draži. On traži čistoću izraza, precizan je i jasan. Dobro poznajem web i grafički dizajn, pa sam se tako i našao ovdje. A sve što znam o objavama za medije, PR-u i kreiranju imidža sam naučio od Chrisa - iskren je Kapović.

Najpopularniji tweetovi koje spasioci često pišu s terena:
  • Jeste li se u ovim hladnim danima čuli sa svojom rodbinom treće životne dobi, naročito samcima, a da to nema veze s nasljedstvom?
  • Šetnja po ledu postala je jako popularna među Hrvatima, pa smo provjerili temperaturu vode. Ispod leda.
  • Dragi roditelji i ostali “šetači ledom”, šetnja po zaleđenom jezeru nije “zabava”. To je glupo i opasno.
  • Ubuduće, kad krenete ismijavati turiste u japankama na planinama, sjetite se onih koji vode svoju djecu u šetnju po zaleđenim jezerima.
  • Dragi klaunovi, počela je lovna sezona. Da ne bi bilo - niste znali. Ostali, dobro se zabavite i pazite večeras na sebe i svoje drage.
  • Mi spašavamo i klaunove. Pazite na sebe i svoje drage.
  • Dragi turisti, ako vam se sviđa Hrvatska i želite se vratiti, pobrinite se da odete iz Hrvatske živi i neozlijeđeni. Pazite na sebe, molimo vas!
  • Dragi turisti, ono što se trenutno događa na hrvatskoj obali zove se bura. Ako ju niste guglali, sada ju možete osjetiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:52