Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) oglasio se priopćenjem u kojem su objasnili okolnosti sklopljenih poslova s tvrtkama Biance Matković i Andrije Hebranga, a o čemu su mediji izvijestili jučer i danas.
U srijedu je objavljeno kako je HZJZ sklopio posao s tvrtkom Media front d.o.o. u vlasništvu Biance Matković za promociju projekta "Misli na druge, cijepi se" na društvenim mrežama HZJZ-a na rok od šest mjeseci, a posao je vrijedan 188 tisuća kuna.
U četvrtak se pojavila informacija kako je HZJZ dogovorio posao s tvrtkom Kormedix d.o.o. u suvlasništvu HDZ-ovog Andrije Hebranga za nabavu gotovo 9 milijuna igala i šprica za cijepljenje, koji je kasnije poništen je firma nije mogla do roka isporučiti robu.
Priopćenje HZJZ-a prenosimo u cijelosti.
- S obzirom na povećani interes javnosti i medija, a vezano uz natječaje nabave igli i šprica te kampanje na društvenim mrežama, napominjemo kako su oba natječaja bila transparentna, a pozivi na te natječaje bili su pravovremeno objavljeni na mrežnim stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (www.hzjz.hr) te su kasnije, odmah nakon odabira tvrtki Kormedix d.o.o. (nabava igli i šprica) i Media front d.o.o. (kampanja na društvenim mrežama), zapisnici i odluke o odabiru sa svim obrazloženjima objavljeni na našim mrežnim stranicama.
Nabava igli i šprica
Kako je poznato Hrvatski zavod za javno zdravstvo je unaprijed nabavio precizne igle i šprice kojima je omogućio da se iz npr. Pfizerove bočice izvlači 6 ili 7 doza cjepiva dok mnoge druge zemlje nisu u tome uspjele i izvlače maksimalno 5 doza. Kako imamo takve igle i šprice do početka ožujka, u prosincu smo pokrenuli natječaj kojim je kao dodatni kriterij za dodjelu bodova bio rok isporuke najkasnije do 15. veljače 2021. godine.
S obzirom na nedostatak igli i šprica u cijeloj Europi i svijetu, možemo se jedino nadati kako ćemo uspjeti nabaviti dovoljne količine za sve trenutno planirane doze koje trebaju stići.
Usput, HZJZ provodi više od 200 javnih i jednostavnih nabava godišnje sukladno zakonskoj regulativi i do sada nikada nismo imali primjedbi na provedbu postupaka. Hrvatski zavod za javno zdravstvo u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN) dana 11. prosinca 2020. godine objavio je otvoreni poziv sa skraćenim rokom uslijed epidemiološke situacije uvjetovane novim koronavirusom sukladno članku 234. stavak.1 ZJN.
Na zahtjev potencijalnog ponuditelja, dana 15. prosinca 2020. godine, izmijenjena je dokumentacija o nabavi u dijelu dostave jamstva za ozbiljnost ponude te je nadodana mogućnost dostave Bjanko zadužnice. Upit ponuditelja, kao i odgovor i izmjena dokumentacije o nabavi, javno su objavljeni u EOJN-u.
Također, javno su dostupni upiti za pojašnjenjem potencijalnih ponuditelja kao i odgovori Naručitelja. Ponude su javno otvorene 29. prosinca 2020. godine. Zaprimljena je samo jedna ponuda koja je zadovoljila sve uvjete iz dokumentacije o nabavi te je 8. siječnja 2021. godine donesena Odluka o odabiru.
Dana 4. veljače 2021. godine odabrani ponuditelj putem elektroničke pošte je uputio očitovanje kako nije u mogućnosti ispoštovati uvjete iz ponude koji se odnose na obvezu isporuke do 15. veljače 2021. godine i Ugovor koji mu je dostavljen na potpis nikada nije potpisan.
Dana 5. veljače 2021. godine Naručitelj je uputio dopis kojim ga se odabranog ponuditelja izvješćuje kako je izmjena ponude zakonski razlog za poništenje postupka jer nije bilo drugih ponuditelja te će se provesti naplata jamstva za ozbiljnost ponude.
Nabava vezana za vođenje kampanje „Misli na druge, cijepi se!“ na društvenim mrežama HZJZ-a
Kampanja za promicanje cijepljenja koja je danas već prepoznatljiva pod sloganom „Misli na druge - cijepi se“ ima i komponentu promocije na društvenim mrežama HZJZ-a. Natječaj je raspisan 2. veljače 2021. godine, a sukladno Pozivu na dostavu ponuda sve pravovaljano zaprimljene ponude, prema Upisniku o zaprimanju ponuda, otvorene su 08. veljače 2021. godine. Zaprimljene su ponude od strane četiri ponuditelja:
1. Paradigma Integrirane komunikacije d.o.o.
2. Media front d.o.o.
3. Digital link d.o.o.
4. Spread d.o.o
Ponuda ponuditelja Paradigma Integrirane komunikacije d.o.o. i ponuda ponuditelja Media front d.o.o. zadovoljile su sve formalne uvijete tražene Pozivom te su upućene na daljnje razmatranje i ocjenu.
Bez obzira što ponuditelj Paradigma Integrirane komunikacije d.o.o. u svojoj ponudi nije dostavio životopis stručnjaka (voditelja kampanje), njegova ponuda uzeta je u obzir pri ocjenjivanju, ali ostvario je manji broj bodova za kreativni koncept jer je u svom prijedlogu koristio do sad već viđene poruke.
Smatramo kako je jasna i transparentna komunikacija važna za uspjeh javnozdravstvenog odgovora jer on uvelike ovisi o tome pridržavaju li se građani zdravstvenih preporuka. Uz veliki trud da na vrijeme i u što većem broju osiguramo što veću procijepljenost, ali i adekvatne informacije kako bismo spriječili lažne, zavaravajuće i opasne vijesti koje i dalje cirkuliraju te kako bi ublažili rizik od „pandemijskog zamora”, već više od godinu dana činimo sve što je u našoj moći kako bi osigurali zdravlje cjelokupnoj naciji jer živote ne spašava cjepivo, spašava ih cijepljenje, stoji u priopćenju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....