Djelatnici Hrvatskih autocesta u čvoru Lučko postavili su novu regulaciju prometa koja bi trebala smanjiti gužve pri ulasku na autocestu. Danas smo napravili inspekciju obavljenog posla i zaključak je da bi trebala imati pozitivan učinak na smanjenje gužvi i čekanje na prolaz. Najveća novina pri dolasku na sam čvor je broj voznih traka kojima se prilazi naplatnoj postaji. Oni koji dolaze iz smjera zapada, odnosno od čvora Jankomir, sada mogu elegantno u čvor Lučko ući i iz lijeve trake i kada su već u čvoru više ne moraju gledati u retrovizor dolazi li im netko s lijeve strane i čekati da se u čvoru uključe u promet.
Pri dolasku na čvor Jadranskom avenijom nekoliko stotina metara prije naplate ukinuta je treća traka te se u sam čvor ulazi preko dvije vozne trake. Sve je jasno i vidljivo označeno. Nakon ulaska u čvor Lučko prema samoj naplati promet se odvija u četiri umjesto dosadašnje tri prometne trake, s time da je krajnja desna traka namijenjena isključivo za kamione, autobuse i kamp-prikolice. Djelatnici HAC-a danas su postavljali znakove kojima se na to vozači upozoravaju.
Čitači ENC-a
Četiri vozne trake iscrtane su prije prošlog vikenda i mnogi vozači su primijetili da su nove vozne trake dosta uže od onih standardnih. Standardna širina vozne trake je 3,75 metara, a u čvoru Lučko tri trake namijenjena za osobne automobile i motore širine su 2,5 metara, dok je krajnje desna traka širine 3 metra. Upravo zbog toga važno je da se vozači kamiona striktno drže krajnje desne trake kako se vozila ne bi zaglavila. U HAC-u smatraju kako će to ipak biti dovoljno jer vozači na tom dijelu ionako moraju znatno usporiti zbog dolaska na naplatu.
Vozne trake na ovom dijelu su sužene zbog nedostatka prostora za postavljanje četiri vozne trake u standardnoj širini.
Sljedeće velika novina vozače čeka na samo naplati. Oni koji posjeduju ENC uređaj više se ne moraju prestrojavati krajnje desno kako bi prošli naplatu. Sada su sve ulazne staze na autocestu opremljene čitačima ENC-a i ovisno o gužvi otvaraju se dodatne staze za korisnike ENC uređaja. U jeku najvećih gužvi može biti otvoreno deset staza za korisnike ENC-a. Jedina razlika će biti u tome što će na krajnja tri desna ulaza moći ući samo vozači s ENC-om dok će na preostalima vozači s ENC uređajem morati malo pričekati ako vozači ispred njih uzimaju karticu. Na kojoj ulaznoj stazi vrijedi koja naplata vozači mogu vidjeti na prilaznim portalima.
Pravi test ovaj vikend
Danas smo se osvjedočili da su se s većim priljevom vozila odmah krenule otvarati dodatne staze za ENC uređaje te je u kratkom vremenu umjesto tri za korisnike ENC-a bilo otvoreno sedam staza i promet je išao bez ikakvih gužvi i stvaranja kolona. Ipak, pravi test nove regulacije prometa na Lučkom očekuje se ovaj vikend, za kada se najavljuje mnogo veći priljev vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....