ZAGREB - Povjerenstvo za istraživanje pada dvaju MiG-ova svoju je istragu fokusiralo na ispitivanje sustava za ispaljivanje raketa netom prije pada aviona, saznaje Jutarnji list.
Prema dostupnim informacijama, članovi Povjerenstva naložili su prije nekoliko dana da se odredi položaj i vremensko aktiviranje prekidača bojevog djelovanja aviona te usporedbu položaja obaju aviona u tom razdoblju.
Dva i pol mjeseca nakon pada aviona nedaleko od Plaškog istražitelji pokušavaju ustanoviti jesu li piloti iz aviona iskočili zato što je pilot drugog aviona ispalio raketu kada se ispred njega našao prvi MiG koji je nakon gađanja cementnim bombama bio u postupku ispravljanja i penjanja.
Pregledom uređaja SARP, tzv. crne kutije, istražitelji mogu utvrditi u kojem je trenutku pilot drugog MiG-a aktivirao dugmad za ispaljenje i u kojem je položaju u tom trenutku bio prvi avion.
Prekršene procedure
sa desne strane ima sklopke za pripremu ispaljenja raketa. Njegovim aktiviranjem provjerava se da li su li rakete u ispravnom stanju. Prekidači za ispaljivanje su na komandnoj palici.
U slučaju vježbe, kao što je bilo na Slunju, sklopka za pripremu uključi se još na zemlji kako bi se utvrdila ispravnost.
U priopćenju od 25.listopada Povjerenstvo navodi da su se dogodila određena odstupanja od planiranih procedura te se utvrđuju elemenati koji su prethodili samom izvođenju vježbe ili su na nju mogli na bilo koji način utjecati.
Ovaj smjer istrage otvara pitanje da li su procedure prekršene upravo prilikom aktiviranja pripremnih sklopki na zemlji.
U trenutku pada zrakoplova 23. rujna tijekom vježbe avioni su bili naoružani raketama zrak-zemlja R57, topom GSh-23 mm i cementnim bombama te su letjeli na visini od 2600 metara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....