Kao što je ranije najavio Krunoslav Capak, HZJZ je u srijedu objavio epidemiološke preporuke za održavanje umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija.
Nakon općih preporuka, epidemiolozi preporučuju da se, ako postoji mogućnost, organiziranje umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija na otvorenom.
Fizička udaljenost
Za cijelo vrijeme boravka u prostorima, uključujući dolazak i odlazak preporučuje se održavanje fizičke udaljenosti između sudionika (posjetitelja, izvođača i osoblja) od 1,5 metra. Razmak od 2 metra preporučuje se između, i od, izvođača pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima. Preporučuje se razmak od 4 metra između posjetitelja i izvođača na sceni.
Veličina prostora
Organizacija izvedbi, programa i manifestacija moguća je isključivo u prostorima koji mogu udovoljiti tehničkim i sigurnosnim uvjetima da se može poštovati propisana fizička udaljenost prilikom ulaska, izlaska te kretanja i boravka u prostoru.
Ograničenje ukupnog broja posjetitelja Najveći broj posjetitelja koji mogu istovremeno boraviti u svim prostorima, uz poštovanje preporučene fizičke udaljenosti od 1,5 metra, organizator će odrediti sukladno veličini prostora prema kriteriju 4 m2 bruto površine po posjetitelju.
Označavanje sjedećih i stojećih mjesta
U zatvorenom i na otvorenim prostorima Preporučuje se omogućiti isključivo sjedeća mjesta. Preporučuje se unaprijed označiti sva sjedeća i stojeća mjesta međusobno udaljena najmanje 1,5 metar te ograničiti ulazak na najviše onoliko posjetitelja koliko ima označenih mjesta.
U slučaju potrebe za stojećim mjestima Preporučuje se postavljanje stojećih stolova tako da posjetitelji budu udaljeni međusobno najmanje 1,5 m. Stojeći stolovi moraju biti numerirani te raspored posjetitelja za stolovima nepromijenjen tijekom događanja. U slučaju potrebe za stojećim mjestima bez stojećih stolova Preporučuje se omogućiti najviše 100 stojećih mjesta u zatvorenom i na otvorenim prostorima.
Plesni podij
Plesni podij u funkciji prostora za ples nije dozvoljen.
HZJZ je odredio i najveći dozvoljeni broj posjetitelja na spomenutim događanjima. Tako je u zatvorenom prostoru dopušten ulaz najviše 500 posjetitelja, dok ta brojka na otvorenom iznosi 1000.
U slučaju potrebe za organizacijom okupljanja s većim brojem posjetitelja, organizator je dužan zatražiti odobrenje teritorijalno nadležne službe civilne zaštite, poručuju iz HZJZ-a. Sva događanja kao i maksimalni broj sudionika podložan je promjeni sukladno rezultatima situacijske analize i kontinuirane epidemiološke procjene stanja.
Za potrebe vođenja evidencije Preporučuje se omogućavanje unosa podataka sudionika elektroničkim putem, u kojem slučaju će biti pravovaljano bez potpisa sudionika.
Evidencija osoblja i izvođača
Preporučuje se svakodnevno vođenje evidencije osoblja i njihove prisutnosti na radnom mjestu (po smjenama) te evidencije izvođača i ostalog osoblja za svaku izvedbu radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2. Za potrebe vođenja evidencije prikupljat će se osnovni podatci: ime, prezime i broj telefona. Evidenciju je nužno čuvati 14 dana.
Evidencija posjetitelja
Preporučuje se vođenje evidencije posjetitelja svih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija putem internetske rezervacije i prodaje ulaznica. Za potrebe vođenja evidencije prikupljat će se osnovni podatci posjetitelja: ime, prezime i broj telefona. Evidenciju je nužno čuvati 14 dana.
Izvedbe
Preporučuje se održavati izvedbe sukladno izvođačima i osobljem navedenim u evidenciji. Preporučuje se izbjegavanje fizičkog kontakta, a za izvedbe na kojima nije moguće održavati fizičku distancu, Preporučuje se da uvijek iste osobe odrade izvedbu. Nakon izvedbe korištene rekvizite i ostalu opremu potrebno je dezinficirati. Nakon izvedbe Preporučuje se da izvođači presvlačenje i tuširanje obave u što je moguće kraćem vremenskom periodu poštujući mjere fizičke distance. Kad god je to moguće, tuširanje se obavlja kući.
Prodaja i poništavanje ulaznica
Preporučuje se omogućavanje i poticanje internetske prodaje ulaznica s kojima će posjetitelji direktno ulaziti u prostor. U slučaju potrebe za blagajnama i fizičkom prodajom ulaznica Preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade između blagajnika i posjetitelja te osiguravanje beskontaktnog plaćanja. Blagajnicima i osobama koje poništavaju ulaznice Preporučuje se nošenje maski i rukavica.
Redoslijed ulaska i izlaska
Preporučuje se da posjetitelji ulaze jedan po jedan na način da prvi koji ulazi zauzima najudaljenije mjesto u gledalištu, gledajući od ulaza, i tako po redu. Preporučuje se razmak među posjetiteljima od najmanje 1,5 metra kod ulaska, kretanja i izlaska. Preporučuje se da se izlazak posjetitelja organizira tako da izlaze jedan po jedan i to na način da prvi izlazi posjetitelj najbliže izlazu. Posjetitelje treba podsjetiti da i nakon završetka programa drže razmak, da se ne zadržavaju u grupama i ne ostvaruju bliske kontakte jedni s drugima. Preporučuje se regulirati izlazak izvođača poštujući mjere fizičke udaljenosti, najbolje odvojeno, jedan po jedan, uz izbjegavanje susreta s posjetiteljima.
Maksimalna zaštita posjetitelja i zaposlenika
Prilikom interakcije s posjetiteljima osoblje treba koristiti zaštitnu masku koja prekriva nos i usta. Treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će redovito dezinficirati ruke.
Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju
Opća preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava treba posebno pratiti stanje filtara i posvetiti pozornost održavanju pravilne brzine obnove zraka u zatvorenom prostoru. Treba provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju i obnovu zraka. Preporučuje se ventilacija s povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez recirkulacije kako bi se poticala obnova zraka, što smanjuje koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.
Čišćenje prostora
Često dodirivane površine kao što su ručke na vratima, ručke na prozorima, radne površine, rukohvati, slavine u toaletima, tipke vodokotlića, prekidači za struju, zvona na vratima, tipke u dizalima te druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba neophodno je dezinficirati prije početka i na kraju svake izvedbe i programa, a najmanje dvaput dnevno. Pri planiranju rasporeda, potrebno je osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak posjetitelja, te u slučaju dva uzastopna događanja omogućiti dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju prostora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....