NIJE U POGONU

Novi vlak već dvaput završio na popravku: ‘Gospodo iz HŽ-a, prestanite delat‘ štupide od Istrijani!‘

A stari vlakovi kasne zbog dotrajalosti, pregrijavanja, popravaka i nedostatka garnitura za redovito pokrivanje svih linija vožnje

Ilustrativna fotografija

 Goran Sebelic/CROPIX

Predsjednik Kluba zastupnika IDS-a, Emil Daus, u utorak je u Saboru ponovno upozorio na katastrofalno stanje željezničke infrastrukture u Istri. Istaknuo je kako je prije točno tri mjeseca na istarsku prugu stigao novi vlak kojim su se trebali poboljšati sigurnost, brzina i kvaliteta usluge, a posebno je trebao biti od pomoći u prijevozu školske djece.

No saborski zastupnik IDS-a navodi kako je, umjesto očekivanog, vlak u nešto više od dva mjeseca bio čak dva puta na popravku, što znači da se putnici opet voze starim vlakovima.

- S obzirom na to da sad već gotovo mjesec dana nema novog vlaka jer je, ponavljam, u dva mjeseca dva puta završio na servisu, prijevoz školske djece starim vlakovima ponovno je i na relaciji od Pazina do Pule. Dakle, na cijeloj dionici istarske pruge. Također, stari vlakovi, što zbog svoje dotrajalosti i pregrijavanja, popravaka, što zbog nedostatka garnitura za redovito pokrivanje svih linija vožnje, redovito kasne - upozorio je Daus te dodao kako se školska djeca autobusima prevoze po lokalnim cestama.

Posebno je skrenuo pozornost na apsurd na jednom željezničko-cestovnom prijelazu u Pazinu, gdje je još prije gotovo godinu i pol dana u probni rad puštena automatska rampa, odnosno automatski uređaj na kojem se nalazi šipka duga jedan metar, na koji se treba montirati ostatak rampe i svjetlosni uređaji koji su pokriveni i zamotani crnim najlonom.

No dodaje kako taj probni rad traje već dugih 15 mjeseci i to u stvarnosti izgleda tako da se taj metar šipke diže i spušta svaki put kad vlak prolazi, a da se pritom svjetlosni signali ne vide jer su pokriveni najlonom, dok se paralelno s tim rampe podižu i spuštaju - manualno, "po starinski", tek malo modificiranijim načinom od onog otprije 150 godina, kad je izgrađena pruga za vrijeme Austro-ugarske monarhije.

- Prije tih 150 godina, u vremenu kad se u građevini nije koristio beton, samo manualnim radom i osnovnim alatima cijela dionica od Divače do Pule izgrađena je za manje od tri godine, dok danas, 15 mjeseci traje probni rad za puštanje u pogon rampe na jednom prijelazu preko pruge u vremenu digitalnog doba i turističkih odlazaka u svemir. Poštovana gospodo iz HŽ-a, prestanite delat‘ štupide od Istrijani - poručio je Daus.

Na kraju izlaganja naglasio je kako Istra zasigurno zaslužuje da se u nju ulaže, kako svojim doprinosom u BDP-u, punjenjem državnog proračuna, ali i vraćanjem uloženog te upitao je li potrebno i dalje ponavljati što znači moderna istarska željeznica za sigurnost, ekologiju i konkurentno hrvatsko gospodarstvo u najposjećenijoj hrvatskoj regiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 22:42