OTVORENO

Nikša Bratoš: ‘Normalno da se na koncert ne ide ako niste cijepljeni kao što se u šoping ne ide u donjem rublju‘

Tema HRT-ovog Otvorenog bila je kulturna i zabavna industrija u vrijeme pandemije
HRT-ova emisija Otvoreno
 Hrt/screenshot

Od 1. listopada svi djelatnici u zdravstvenom sustavu morat će imati COVID potvrde. To se očekuje i za socijalne radnike. Počinje i cijepljenje trećom dozom, a interes za prvu stagnira pa je cijepljeno samo oko 52% odraslih. S druge strane, sve su glasniji oni koji traže ukidanje svih mjera. Zdravstvena kriza koju je izazvao koronavirus ugrožava gospodarstvo pa nije pošteđen ni sektor kulture. Kako pomiriti borbu protiv epidemije i brigu o zdravlju sa zahtjevima za vraćanje u normalan život, bila je tema večerašnjeg Otvorenog na HRT-u.

Gosti urednika i voditelja Damira Smrtića bili su Krešimir Partl, državni tajnik u Ministarstvu kulture i medija, Nikša Bratoš, predsjednik Hrvatske glazbene unije, Tomo in der Mühlen, predsjednik Zajednice kreativnih i kulturnih industrija HGK, Srećko Šestan, intendant HNK Split i Alen Munitić, predsjednik Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača.

Partl je rekao kako je činjenica da se Hrvatska među prvim zemljama otvorila što se tiče kulture. Kako kaže, na početku su Vlada i ministarstvo krenuli s raznim jednokratnim potporama zato što nitko nije mogao raditi.

- Cijelo vrijeme balansiramo između toga da kultura bude otvorena, da ljudi mogu raditi i da što manje doprinosimo bilo kakvom širenju zaraze, rekao je.

- Pokušavamo da ostanemo na nekakvoj razini otvorenosti i da dio kreativne industrije može održavati nekakvu razinu proizvodnje, govori i dodaje kako je najveći problem u kazalištima, koncertima i kino industriji.

Bratoš je rekao kako se Hrvatska, što se tiče koncerata u ovoj godini pokrenula, no kako kaže, kulturni su se sadržaji u suradnji s Ministarstvom kulture sufinancirali na način da su se neki koncerti s trećinom auditorija održali i funkcionirali na pozitivnoj nuli.

- Ne smijemo dozvoliti da publika krene u on line uživanje zato što bi to bilo dugoročno loše za bilo koji tip izvedbene djelatnosti, naglašava Bratoš.

- Uz jedan natječaj sufinanciranja odradili smo 197 koncerata od malih do velikih izvođača, govori Bratoš i dodaje kako se odradilo puno više koncerata nego prošle godine te smatra kako će sve biti bolje kada budemo imali neku veću procijepljenost.

Tomo in der Mühlen je rekao kako ovo nije bila normalna sezona.

- Klubove za koje ja imam spoznaja, testirali su 500 do 1000 ljudi dnevno i nije bilo pozitivnih na covid, rekao je i dodao kako je na jako velikim festivalima, gdje je bilo jako puno ljudi, postotak pozitivnih bio mali.

- Mi smo jedna od važnijih destinacija za elektronsku glazbu i važno je za naš turizam. To je nešto što se rezervira i do godinu dana unaprijed, rezervacije takvih festivala su i do 2 milijuna eura. Organizator mora godinu dana unaprijed platiti pola te svote i ne zna hoće li raditi ili ne, govori Tomo in der Mühlen.

Srećko Šestan je rekao kako će HNK Split nastojati funkcionirati kako su funkcionirali i do sada, vrlo oprezno i odgovorno, ali i primamljivo za publiku, što znači da će njihove predstave i u sljedećoj sezoni imati bliski susret s publikom.

Na pitanje kako publika ulazi u kazalište, Šestan je rekao kako je to, s obzirom na izvanrednu situaciju, sa Zavodom za javno zdravstvo jako dobro organizirano.

Alen Munitić, predsjednik Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača, istaknuo je kako udruga nezavisnih kina okuplja 70 kina u 58 gradova diljem Hrvatske i na otocima, što je najveća važnost ovih prostora.

- Pandemija nije donijela samo financijsku štetu, već i društvenu, zato što su nezavisna kina u gradovima oaza kulturnog života, rekao je.

- Pad publike u nezavisnim kinima je oko 70-90 posto s obzirom na 2018. i 2019. godinu, koje su bile rekordne, ali, kako kaže, nada se da će se publika vratiti.

Partl govori kako je veliki problem cijele industrije kino prikazivača. Jedan je problem ograničeni broj publike, a drugi je nedostatak naslova. Velike producentske kuće ne puštaju hitove dok ne vide da je situacija da mogu ostvariti svoj profit.

Na pitanje koliko su streaming servisi profitirali u koroni, Partl je rekao kako je povećanje oko 30 posto povećanje prihoda.

Rekao je kako se i dogodilo da su u Hollywoodu odlučili paralelno puštali filmove u kina, ali i istovremeno na streaming platforme. Time su kina jako pogođena i bit će teško vratiti posjećenost iz 2019. godine.

- Još je jedna stvar bitna za funkcioniranje, a to je cijepljenje, naglasio je.

Bratoš je rekao kako publika ima želju za kulturnim sadržajima, ali istovremeno oni se žele osjećati sigurni.

- Tu ćemo stepenicu preskočiti tada kada budemo procijepljeni i to je jedini način, naglasio je i dodao kako to nije diskriminacija.

- Ne idete u crkvu u kratkim hlačama, ne idete u donjem rublju u samoposluživanje, pa tako ne idete ni na koncert ako niste cijepljeni, to je nešto što je najnormalnije, izjavio je.

U Hrvatskoj je, inače, dosad cijepljeno nešto više od 43 posto ukupne populacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:12