Ekonomski Hrvatsku mogu spasiti strane investicije. A tu smo na dnu . Nemamo, za razliku od drugih zemalja, za početak jednu agenciju koja bi o tome brinula. Ukinula ju je Vlada Jadranke Kosor, piše Dnevnik.hr.
Analitičari zazivaju hitan paket mjera sa sustavnim uklanjanjem barijera, konkretnim poticajima za investitore i preraspodjelom novca u proračunu. Srbija je prošle godine kroz jednostavan model privukla dvostruko više investicija od Hrvatske.
Investitorima država kroz poticaje, na razini od 2 tisuće do 10 tisuća eura, direktno plaća za svako otvoreno radno mjesto u proizvodnji.
Ruske investicije u Hrvatsku vrlo su skromne unatoč njezinim snažnim ulagačkim kapacitetima. Birokracija je problem. IKEA 4 mjeseca čeka jedan potpis u HAC-u da počnu radovi na jednoj od najvećih investicija u Hrvatskoj.
ORIGINALAN TEKST PROČITAJTE OVDJE
Projekt koči Ministarstvo prometa, a ne HAC
Prema informacijama Jutarnjeg lista, Hrvatske autoceste ne koče projekt izgradnje cestovnog čvora Ivanja Reka koji bi putnicima omogučio silazak s obilaznice i dolazak do IKEA-e u Rugvici. Naime, prijedlog sporazuma između HAC-a i švedske kompanije poslan je državnom tajniku u Ministarstvu prometa Tomislavu Mihotiću koji ga je trebao poslati Vladi na usvajanje.
No, puna četiri mjeseca nadležni u Vladi nisu odobrili ili odbacili taj sporazum. Kako saznajemo, nadležnima u ministarstvu se prijedlog Sporazuma učinio štetan te je dan na provjeru koja, eto, još uvijek traje. Hrvatske autoceste su pripremili svu natječajnu dokumentaciju za raspisivanje natječaja za izvođača radova.
To znači da je izdana lokacijska dozvola, napravljena je studija utjecaja na okoliš te projektna dokumentacija. No, bez ododbrenja Vlade čelni ljudi HAC-a ne žele potpisati Sporazum a bez toga se ne može krenuti u raspivanje natječaja. Prema nacrtu tog Sporazuma, o kojem je Jutarnji list već pisao, novi cestovni čvor trebao bi biti sagrađen kod kod sadašnjih naplatnih kućica Ivanja Reka, preko kojih se ulazi na autocesti A3 Zagreb - Lipovac.
Osim toga, HAC bi sadašnje naplatne kućice Ivanja Reka trebao premjestiti pet kilometara istočnije. Procjene govore da bi gradnja čvora i premještaj kućica stajali oko 250 milijuna kuna. U HAC-u su planirali da će do rujna provesti natječaj i izabrati izvoditelja radova kako bi radovi bili završeni u proljeće 2012. godine.
No, zbog kašnjenja u ministarstvu prometa i u konačnici u Vladi cijeli posao debelo kasni. Kao što je poznato, plan IKA-e je da trgovinu u Rugvici otvori na jesen 2012. godine a sada bi i taj datum mogao postati upitan.
Naši izvori smatraju kako se i u ovom slučaju događa isti scenarij kao i u slučaju natječaja za izgradnju novog aerodroma Pleso. Zbog straha od pogrešnog poteza državna administracija se ne usuđuje donjeti bilo kakve odluke te zacrtani rokovi propadaju zbog čega u pitanje dolaze i realizacija konkretnog projekta vrijednih stotine milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....