Hoće li posao anketiranja domaćih i stranih turista, vrijedan 4,2 milijuna kuna, dobiti tvrtka 4 Market Research koja je pobijedila na natječaju HNB-a, odlučit će se u produžetku te neugodne natječajne utakmice. O tom slučaju prvi je pisao Jutarnji.
"Kao ovlašteni naručitelj, HNB je kontaktirao tvrtku 4 Market Research prije potpisivanja ugovora, a u cilju razrješenja otvorenih pitanja koja su se posljednjih dana pojavila u javnosti", odgovorili su iz HNB-a. Na upit što bi mogao biti ishod "kontaktiranja", samo su pojasnili da se pregovori nastavljaju, a u slučaju da ne uspiju, "nema automatizma" u smislu raspisivanja novog natječaja. To, pak, znači da će biti odabran sljedeći ponuditelj.
Žalba Ipsosa
Premda HNB ostaje vrlo štur u svojem službenom odgovoru oko "razrješenja otvorenih pitanja", neslužbene informacije upućuju na to da se trenutačno vodi vrlo intenzivno pravno-odvjetničko nadmetanje zbog spornog odabira tko će ubuduće obavljati važan posao anketiranja turista, istraživanja na kojima se temelji procjena turističkih prihoda zemlje.
Tvrtka Ipsos, koja je dosad provodila istraživanje, a posao je izgubila zbog pola milijuna slabije ponude, odlučila je da ga neće tako lako prepustiti igraču potpuno nepoznatom u tom području. U opsežnoj žalbi koju je uputila na rezultate natječaja navodi, uz ostalo, da su reference tvrtke 4 Market Research, koja ima samo jednog zaposlenog, lažirane.
Neutemeljenim smatra tvrdnje te tvrtke da njezino iskustvo uključuje provođenje dviju anketa vrednijih od 600.000 kuna za tvrtku Format C, koja se bavi prodajom računalne opreme, te da je sličan posao radila i za obrt za informatičke usluge Proinfo. Financijski pokazatelji 4 Market Research, kao i sjedišta tvrtki s kojima je surađivala, međutim, otvaraju veliku sumnju u podastrte reference, premda su dane "pad materijalnom i kaznenom odgovornošću".
Aneks postojećeg ugovora
Kako je ovih dana objavio Jutarnji list, na natječaju se tražila ekonomski najpovoljnija ponuda, pri čemu 70 posto tog kriterija predstavlja cijena, a 30 posto osiguranje kvalitete usluge.
Minimalni je kriterij bio da agencija s kojom će se potpisati ugovor ima i ozbiljne reference, da je u posljednje tri godine radila najmanje tri slična terenska istraživanja metodom osobnog intervjua, s najmanje deset pitanja, te da je pritom bilo prikupljeno 3000 anketa. Stigle su dvije ponude iz kojih je proizlazilo da je 4 Market Research spremna dvogodišnji posao anketiranja obaviti za iznos od 3,4 milijuna kuna, a Ipsos za pola milijuna više. Na kraju je pobjednik dobio maksimalnih 100 bodova, a Ipsos 61 bod.
Iako je nova i nepoznata tvrtka u potpunosti zadovoljila sve formalne kriterije na natječaju, očito je o njoj trebalo prikupiti i više relevantnih podataka. Na pitanje kako će se moguće odgađanje izbora agencije odraziti na sam posao anketiranja turista, u HNB-u pojašnjavaju kako im je u planu "aneksiranje postojećeg ugovora s dosadašnjim izvođačem do finalizacije svih potrebnih radnji za okončanje ovog nabavnog postupka".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....